דובר צה"ל: הרגנו יותר מ-1,000 מחבלים בשטח ישראל, הם הגיעו לכיבוש - לא לפשיטה

תא"ל דניאל הגרי העניק הבוקר סקירה לכלי התקשורת • "ביממה האחרונה הרגנו 18 מחבלים, נבין איך הם הגיעו לאשקלון" • על הגזרות השונות אמר: "אנו פועלים מול ארבע גזרות: עזה, יו"ש, לבנון וסוריה, אין יישוב שלא תגברנו"

תיעוד: צה"ל תוקף מטרות ימיות של חמאס // צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, העניק הבוקר (רביעי) תדרוך לכלי התקשורת. "מחבלי חמאס לא עברו את הגדר ביומיים האחרונים. אלפי מטרות וחימושים הותקפו ברצועה. בלילה השמדנו עשרות מצלמות שהוצבו כמערכת גילוי לתמונות שמיים ברצועה. עד כה ספרנו 1,000 גופות של מחבלים בעוטף, יש עוד כמה מאות על הגדר. זה מעיד על סדר גודל ההתקפה. היה להם ציוד והערכות לכיבוש, לא לפשיטה אלא כיבוש".

באשר להמשך החיסולים בתוך שטח ישראל אמר תא"ל הגרי כי "ביממה האחרונה הרגנו 18 מחבלים בשטח ישראל. היו היתקלויות בזיקים, ארז, כפר עזה, מפלסים, אשקלון ועוד. נבין איך הגיעו לאשקלון. מהלך הטיהור ממשיך, אך חשוב לציין שלא היו כניסות דרך הדגר בכל היומיים האחרונים".

כוחות הביטחון וצה"ל בכפר עזה, צילום: רויטרס

על הסיוע מארה"ב: "נשיא ארה"ב נשא נאום עוצמתי וכבר אחריו ראינו מטוס שהגיע לפה ונחת בבסיס נבטים עם תחמושת מתקדמת ואספקה של ציוד. אנחנו לא לקראת עצירה, להיפך".

על הזירה הצפונית עדכן הגרי כי "ב-22:30 בלילה היו שיגורים מסוריה. הגבנו בירי ארטילרי ובמרגמות. בהמשך נוודא אם היו הרוגים שלהם בתקיפה הזו. אנו פועלים מול ארבע גזרות: עזה, יו"ש, לבנון וסוריה. אין יישוב שלא תגברנו, ערוכים בהגנה ובהתקפה. השיגורים מלבנון היו משטח של חיזבאללה. לא יודע להגיד את הזהות של מי ירה, מבחינתי זו אחריות חיזבאללה. יש עשרות רבות של שבויים של חמאס".

תיעוד: נחיתת מטוס המטען הראשון עם משלוח תחמושת מארה"ב // צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

"צה"ל השמיד מערכת גילוי מתקדמת שפיתח חמאס, אשר שימשה לצורך גילוי כלי טייס מעל שטח הרצועה. במשך שנים חמאס הקים רשת מצלמות איכותיות, שהוחבאו בתוך דודי שמש לאורך כל רצועת עזה, במטרה לזהות ולעקוב אחרי כלי טיס. אתמול, תוך דקות ספורות, במטס ממוקד במספר יעדים, תקפו כלי טיס את כל האיתורים המשויכים לרשת זו ושלל מחמאס את יכולותו לייצר תמונת שמיים רחבה בניסיון לפגוע בכלי טיס".

על המשפחות השכולות ופינוי היישובים: "עדכנו 169 משפחות שאיבדו את יקיריהן. משימת פינוי יישובים צמודי גדר הושלמה. יש אנשים שהחליטו לא להתפנות".

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר