ממדי הזוועה נחשפים: צה"ל התיר לראשונה כניסה של תקשורת ישראלית לכפר עזה

שלושה ימים לאחר הקרבות הקשים, נכנסו לראשונה עיתונאים ישראלים אל הקיבוץ • לוחמי גבעתי, מגלן ודובדבן לחמו במשך שעות ארוכות נגד עשרות מחבלים במקום • מפקד חטיבת גבעתי, אלוף משנה לירון בטיטו: "זה היה חתיכת מארב, היו כאן מחבלים על הגגות. איגפנו אותם והצלחנו להרוג אותם"

חיילי צה"ל בכפר עזה, היום. צילום: אי.פי

שלושה ימים לאחר הקרבות הקשים בקיבוץ כפר עזה, נכנסו לראשונה הערב (שלישי) עיתונאים ישראלים אל הקיבוץ, שממנו פונו רק היום עשרות גופות של אזרחים על ידי זק"א. מדובר באחד מהקיבוצים שספגו את הפגיעה הקשה ביותר, ושבו לוחמי גבעתי, מגלן ודובדבן לחמו במשך שעות ארוכות נגד עשרות מחבלים.

לאחר הטבח והקרבות הקשים: פרשן "ישראל היום" יואב לימור בסיור ביישובי עוטף עזה

"ביום שבת התעוררתי ושמעתי פיצוצים מוזרים", מספר מפקד חטיבת גבעתי, אלוף משנה לירון בטיטו, שפיקד על הקרב הקשה. "עשיתי כמה טלפונים והבנתי שיש כאן אירוע חריג מאוד. התלבשתי ויצאתי לדרך".

אירוע חריג מאוד

בתחילה פיקד בטיטו על העיר שדרות, אך זמן קצר מאוחר יותר ביקש ממנו מפקד החטיבה הצפונית של אוגדת עזה להגיע לקיבוץ כפר עזה, שם מתבצרים מחבלים רבים ורוצחים ישראלים.

צפו בתיעוד הדרמטי: מסתערבי מג״ב מחלצים חיילים פצועים תחת אש כבדה// דוברות המשטרה

"בינתיים החלו הגדודים שלי להתאסף. צריך להבין, גדוד רותם היה באימון ברמת הגולן, גדוד נוסף היה בתעסוקה מבצעית. הם הגיעו לכאן באוטובוסים, ברכבים, מה שיש".

שני קילומטרים לפני הכניסה לקיבוץ ירדו הלוחמים מהרכבים והחלו לנוע רגלית לעבר היעד. "אני רואה בכניסה יותר מעשרה רכבים ומבין שהם לא שלנו, רכבים עזתיים. אני מעריך שהיו כאן שבעים מחבלים".

חיילי צה"ל בכפר עזה, היום, צילום: אי.פי

"הלוחמים חתרו למגע תוך ספיגת אש כבדה", בטיטו מצביע על מתחם לצדו ומסביר כי כאן היה מארב מבוצר היטב של המחבלים. "זה היה חתיכת מארב, היו כאן מחבלים על הגגות. איגפנו אותם והצלחנו להרוג אותם".

במשך שעות ארוכות ניהלו הלוחמים קרב מול המחבלים. "עברנו בית בית תחת אש, מקבלים סמסים מתושבים על כך שיש מחבלים בתוך הבתים שלהם. יש כאן לוחמים שביצעו פעולות הירואיות של ממש, חילצו אזרחים שחלקם תפסו את הדלת של הממ"ד כדי שהמחבלים לא ירצחו אותם".

חיילי צה"ל על רקע גופות בכפר עזה, צילום: אי.אף.פי

בטיטו אומר כי האירוע היה קשה, אך יחד עם זאת, יש לו סיפוק מכך שהצליח לחלץ מאות אזרחים מהיישובים שבהם נלחם עם לוחמיו.

"מה שקרה כאן קרה באופן מקביל בכל היישובים שהותקפו. בנחל עוז פעלה סיירת גבעתי, כאן אני הייתי עם שני גדודים, וגם מגלן ודובדבן היו כאן ונלחמו קשה מאוד בהתחלה. לאט לאט נכנסו ליישוב וניקינו אותו".

חיילי צה"ל בכפר עזה, היום, צילום: אי.פי

"הלוחמים התמודדו עם סיטואציה מאוד לא פשוטה. המחבלים הגיעו לכאן לפנינו, התמקמו, אבל הצלחנו להדוף אות. זה היה יום קשה מאוד, אבל אני מרגיש שעשינו משהו כדי לחלץ את האזרחים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר