גנץ בוועדת החוץ והביטחון: "לא ניתן למוטט את רעיון החמאס, כן ניתן לפגוע בו בצורה שלא יתאושש ממנה"

לאחר חמש שעות הסתיים הדיון בוועדה: "אין מי שישפוט אותנו יותר ממה שאנחנו שופטים את עצמנו, מספרי ההרוגים עוד יעלו" אמרו גורמי מודיעין • עוד ביקשו להבהיר - "הפקודות והוראות הקבינט שהועברו לגורמי הביטחון אחרים ממה שהכרנו עד היום, ברמת היקף ורמת עומק הפעילות בעזה" • "נשלוט על הסיטואציה ולא נגיב מתוך זעם, כעס או פחד"

שב על דרישתי להסיט את כל המשאבים והכספים הקואליציוניים האפשריים לצרכי המלחמה ונגזרותיה. גנץ (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

אחרי קרוב לחמש שעות הסתיים היום (שני) הדיון בוועדת חוץ וביטחון. בדיון השתתפו גורמים מהצבא, שב"כ, מל"ל ועוד.

מטח כבד: כך נראו רגעי האזעקה בירושלים // צילום: יוני ריקנר

הגורמים אומרים שמספר ההרוגים המדווח כעת אינו סופי וצפוי לעלות. הוזכר המחדל בפרוץ האירועים. אנשי המודיעין לוקחים אחריות על המחדל ואמרו בהלקאה וכאב כי "אין מי שישפוט אותנו יותר ממה שאנחנו שופטים את עצמנו". לדבריהם הנושא עוד יידון ויתוחקר בהמשך וכעת הזמן להתרכז בלחימה.

עוד נאמר בדיון: "מבלי להיכנס לפרטים מבצעיים, הפקודות והוראות הקבינט שהועברו לגורמי הביטחון אחרים ממה שהכרנו עד היום, ברמת היקף ורמת עומק הפעילות בעזה".

פצועה מפונה לביה"ח סורוקה בזמן המתקפה על יישובי הדרום, צילום: דודו גרינשפן

על פי הנאמר, מדיניות התגובה בעזה משתנית. עד כה היה רגיל ל"הקש בגג" או לאי פגיעה בחפים מפשע, וכעת זה נגמר. גורמי הביטחון מדברים על הצורך בשליטה בסיטואציה ולא להגיב מתוך זעם, כעס או פחד.

גנץ דייק את המינוחים, לפיהם מיטוט החמאס הוא לא המונח הנכון, שכן לא ניתן למוטט רעיון אידאולוגי: "המונח המדויק הוא פגיעה והחלשת החמאס בצורה שלא יוכל להתאושש ממנה", אמר יו"ר המחנה הממלכתי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר