לאחר עימות בין פלשתינים ליהודים בבנימין: מתיישבים נגד דובר צה"ל

יהודים ופלשתינים יידו אבנים אלה על אלה בכפר קוסרא שבבנימין • כוחות צה"ל הוזעקו למקום ופיזרו את שני הצדדים • במהלך האירוע ירו - יידו הפורעים הפלשתינים אבנים גם על כוחות הביטחון • דובר צה"ל: "עימות אלים שכלל יידוי אבנים הדדי התפתח בפאתי הכפר שבמרחב חטיבת בנימין - כוחות צה"ל פיזרו את העימות באמצעות ירי לאוויר"

עימות אלים שכלל יידוי אבנים הדדי בכפר קוסרא. צילום: רשתות ערביות

רועה צאן יהודי מהישוב אש קודש הותקף היום (שני) בידי עשרות פלשתינים מהכפר קוסרא שיידו לעברו אבנים. הרועה נפגע בפניו מאחת האבנים ונפצע באורח קל.

תושבים שחשו לעזרתו הותקפו אף הם בידי הפורעים, שיחד עם תגבורת נוספת שהגיעה מהכפר מנה מספרם כבר קרוב ל-100 איש. התושבים, יחד עם כוחות צה"ל, הצליחו להדוף את הפלשתינים בחזרה לכפר.

העימות בין פלשתינים למתיישבים יהודים בכפר קוסרא: המשאית שנפגעה // קרדיט: תושב קוסרא ומועצת הכפר

תושבי הכפר דיווחו לארגון "יש דין" על אירוע גדול של תקיפה בכפר. במהלך האירוע מסרו כי הצבא הגיע לכפר וירה גז מדמיע וגומי לעבר התושבים הפלשתינים. עוד מסרו תושבי הכפר כי ככל הנראה ישנם נפגעים במקום. הארגון כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "המתנחלים מחבלים וזורעים נזק בלולי תרנגולות בכפר, בעוד שהצבא מאפשר זאת ואף יורה גז וגומי על כל פלשתיני שמנסה להתקרב ללולים על מנת להגן על הרכוש".

מדובר צה״ל נמסר: "עימות אלים, שכלל יידוי אבנים הדדי, התפתח מוקדם יותר הערב בין אזרחים ישראלים לפלשתינים בפאתי הכפר קוסרא שבמרחב חטיבת בנימין. במהלך העימות, הושחתה משאית פלשתינית ונגרם לה נזק. כוחות צה״ל שהגיעו למקום פיזרו את העימות באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר