סוכל פיגוע בטווח הזמן המיידי: שב"כ וצה"ל חשפו תא חמאס גדול באוניברסיטת ביר זית

צה"ל ושב"כ עצרו הלילה שמונה סטודנטים צפונית לרמאללה, בחשד שתכננו לבצע פיגוע בטוח הזמן המיידי • במהלך החקירה התגלה כי הפעילים גויסו על ידי ארגון הטרור חמאס וקיבלו נשק ותחמושת למימוש פיגועי טרור • חמאס כינה את המעצרים "פשע ציוני חדש"

חיילי צה"ל במתחם ה"כותלה" באוניברסיטת ביר זית (ארכיון). צילום: דובר צה"ל

בתום מאמץ מודיעיני: צה"ל ושב"כ עצרו הלילה (בין שבת לראשון) באוניברסיטת ביר זית שמונה מבוקשים פלשתינים שתיכננו לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי.

תיעוד: מסתערבי מג״ב עוצרים באבו-דיס חשוד בסיוע לפעילות טרור (ארכיון) // דוברות המשטרה

צה״ל ושב״כ ניהלו בחודשים האחרונים מאמץ מודיעיני וחקירתי, על מנת לסכל פעילות של חוליות טרור המורכבות מסטודנטים בתאי החמאס, "הכתלה איסלאמיה", שפועלים באוניברסיטאות באיו"ש.

במהלך הפעילות נעצרו לחקירה מספר חוליות טרור הפועלות באוניברסיטה. בחקירת השב״כ עלה כי אותם פעילים גויסו על ידי ארגון הטרור חמאס מרצועת עזה וקיבלו לידיהם נשק ותחמושת למימוש פיגועי טרור כנגד יעדים ישראלים.

דגלי החמאס שאותרו אצל המבוקשים,

כאמור, בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, נכנסו הלילה הכוחות לאוניברסיטת ביר זית, שם נעצרו שמונה מבוקשים, שהסתתרו במקום, ועל פי המידע הקיים ברשות גורמי הביטחון, היו ערוכים לקדם פיגועים בטווח הזמן המיידי. מבוקש נוסף נעצר במרחב הכפר. כמו כן, עצרו הכוחות ארבעה מבוקשים נוספים בכפר חירבת כרמה.

במהלך הפעילות איתרו הכוחות חומרי הסתה, בהם דגלי חמאס, ואמצעים טכנולוגיים. זו דוגמה נוספת לשימוש שעושה ארגון הטרור חמאס במוסדות לגיטימיים על מנת לקדם פעילות טרור ולשמש מקלט למבצעיה. המבוקשים שנעצרו והאמצעים שהוחרמו הועברו להמשך חקירת שב״כ.

בין הסטודנטים שנעצרו בפעולה של ישראל הבוקר באוניברסיטה, נמצא גם ראש אגודת הסטודנטים, עבד אלמג'יד חסן, מתאם "אלכתלה אלאסלאמיה" (תא הסטודנטים של חמאס), עמר ח'ליל, וחברים נוספים באגודה.

גינוי של החמאס

באוניברסיטת ביר זית גינו את "פריצת כוחות הכיבוש למתחם הקמפוס ומעצר הסטודנטים". בכלי תקשורת פלשתיניים צוין כי הסטודנטים שנעצרו לפנות בוקר היו "עצורים פוליטיים" בעבר אצל מנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית.

תמונות העצורים הלילה, צילום: רשתות ערביות

חמאס כינה את המעצרים "פשע ציוני חדש", וציין כי אלה מדגישים את "הפחד של האויב מתנועת הסטודנטים ותפקידה הלאומי הגדול במערכה מול הכיבוש אשר משתולל במסגד אלאקצא בטענה כי יש חגים יהודיים, אנו קוראים לעמנו להתלכד סביב ההתנגדות".

במסיבת עיתונאים שקיימו נציגי הרשימה האסלאמית המזוהה עם חמאס הבוקר באוניברסיטה, הם גילו כי הסטודנטים שנעצרו לפנות בוקר הסתתרו בתוך הקמפוס מחשש שייעצרו על ידי כוחות הביטחון הפלשתיניים ויהיה חשופים לעינויים.

לפי אחד הדוברים, שסרט ירוק של חמאס היה כרוך סביב צווארו, המעצרים שביצע צהל מעידים על שיתוף הפעולה והמשך התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות. כמו כן הוא קרא לרשות לשחרר לאלתר שלושה סטודנטים שנעצרו לאחרונה על ידי המנגנונים הפלשתיניים, והוסיף כי "המעצרים לא יפחידו אותנו".

נציין כי מדובר במעצר מסוערב שנעשה על ידי לוחמי דובדבן. הלוחמים עצרו את המבוקשים במרחב האוניברסיטה וזאת מכיוון שהם הסתתרו שם והתנהלו כמבוקשים וחשבו כי שם הם יהיו מוגנים. המבוקשים פעילי כותלה, נתפסו לאחר זמן קצר ובמרחב האוניברסיטה אותרו גם חומרי הסתה רבים של הארגון שמכולכל על ידי חמאס

זאת לא הפעם הראשונה שאוניברסיטת ביר זית, מוסד לימודי אקדמאי עולה לכותרות כי בחסותה פועלים ארגוני טרור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר