אחרי שנתיים: בלוני תבערה מרצועת עזה הציתו שריפות בשטח ישראל

הבלונים נשלחו ממזרח למחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה • חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי שתי השריפות נגרמו מבלוני תבערה

שריפות בעוטף עזה. צילום: קק"ל

מקורות פלשתיניים מדווחים כי קבוצת בלוני תבערה נשלחה היום (שישי) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל על ידי מחבלים ממזרח למחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה.

בקק"ל מדווחים שבעקבות בלוני הנפץ, החלה לבעור אש בשדות הסמוכים ביישובי העוטף. "בשעה האחרונה הוצתה שריפה ביער כיסופים של קק״ל בסמוך לגדר היישוב, ככל הנראה כתוצאה מבלון תבערה".

שרפות בעוטף: בלונים הופרחו מעזה לשטח ישראל \\ צילום: קק"ל

צוותי כבאות והצלה לישראל יחד עם צוותי קק"ל פעלו בשתי שריפות בתחום מועצה אזורית אשכול, שריפה אחת כובתה לחלוטין ושריפה אחת עדיין פעילה.

חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי שתי השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

מקור פלשתיני בכיר בעזה מסר לרשת קודס כי "זו זכותם של הצעירים המתקוממים לנקום על אל־אקצא ועל האסירים בכל דרך ובכל האמצעים העומדים לרשותם. כל תגובה צבאית מצד האויב פירושה משוואה של תקיפה מול תקיפה. מוכנים כאן לכל האפשרויות".

בלוני התבערה שהופרחו מעזה, היום, צילום: רשתות ערביות

השריפה האחרונה בנגב המערבי, שנגרמה מבלוני תבערה שהפריחו מחבלים ברצועת עזה, התרחשה בספטמבר 2021. היה זה ערב ראש השנה לפני שנתיים בלבד. צה"ל הגיב כמה שעות לאחר מכן בתקיפת יעדים ברצועה.

מוקדם יותר השבוע, לפי דיווחים בעזה, צעירים פלשתינים התפרסו בכמה מוקדים במרחב הגבול. הם התפרעו והבעירו צמיגים במסגרת מה שכונה "פעילויות עממית לתמיכה באלאקסא ובגדה". בתחנת השידור "אלאקסא" של חמאס דווח כי צעירים ניסו לחתוך חוטי תיל של הגדר.

פלשתינים בעזה עם בלוני התבערה לפני שנשלחו לישראל, היום, צילום: רשתות ערביות

בדיווחים נוספים נמסר כי קבוצת צעירים פוצצו בתוך שטח הרצועה ממזרח לרפיח כמה רימונים או מטעני יד תוך שהם קוראים קריאות שמחה לאחר שעשן מיתמר עלה במקום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר