רומז לחוק הגיוס? גלנט: "חייבים לבחור את הטובים ביותר, מכל שכבות הציבור"

בכירי מערכת הביטחון, שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש אמ"ן, נואמים הערב בעצרת אמ"ן למלחמת יום הכיפורים • היא נערכת באמפי פארק בבאר שבע

עצרת אמ"ן למלחמת יום הכיפורים

בכירי מערכת הביטחון נאמו הערב (שלישי) בעצרת אגף המודיעין בסימן 50 שנים למלחמת יום הכיפורים. 

דברי שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש אמ"ן בעצרת אגף המודיעין לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים \\ צילום: יניב זוהר

בין המשתתפים באירוע באמפי פארק באר שבע שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי וראש אמ"ן אהרון חליוה.

עצרת אגף המודיעין, צילום: דודו גרינשפן

הבכירים כמובן נאמו על רקע סערת חוק הגיוס והשסע בחברה הישראלית שחלחל לצה"ל בעקבות סאגת הרפורמה המשפטית. 

גלנט: "צה"ל כערך עליון ומוביל במדינה"

שר הביטחון גלנט בנאומו: ״במיוחד בימים אלו,עלינו לשמור על השירות המשמעותי בצה"ל כערך עליון ומוביל במדינה, הן במערך הסדיר והן במערך המילואים. מזה 75 שנים, מדינת ישראל נאבקת על קיומה, על עצמאותה, על ריבונותה ועל חיי אזרחיה. כמדינה השוכנת בלב סביבה עויינת, נהיה תמיד בנחיתות מספרית מול אויבנו לכן המפתח לקבלת החלטות נכונות וכתוצאה מכך לארגון נכון של הכוחות הוא- המודיעין. מודיעין איכותי המצביע על מה וכיצד צריך להגן ומתי ואיך צריך לתקוף״.

שר הביטחון גלנט, עצרת אמ"ן למלחמת יום הכיפורים, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

״יכולתה של מערכת הביטחון להגן על מדינת ישראל ולהיות מוכנה למלחמה נשענה בעבר ומתבססת גם כיום על האנשים. על הלכידות הפנימית, על היכולת לגייס לצה"ל ולכוחות הביטחון, את הטובים שבבנותינו ובבנינו, מכל שכבות הציבור, למיין ולבחור מהם את המנהיגים, המובילים אלו המתאימים ביותר לכל תפקיד ותפקיד״.

״במיוחד בימים אלו, עלינו לשמור על השירות המשמעותי בצה"ל כערך עליון ומוביל במדינה, הן במערך הסדיר והן במערך המילואים. למול כלל האתגרים הניצבים לפתחנו, איומים חיצוניים גוברים והולכים, ולצידם הזדמנויות מדיניות משמעותיות, אנו חייבים להתייצב כאשר שורותינו אחודות".

"אני מתרשם מאוד לטובה מהאופן שבו מאפשרים לדעה אחרת להיות נוכחת ולהשתכנע גם אם מישהו זוטר אומר דבר מה", הוסיף. "לפעמים הניסיון לא מספיק. תהליך של ריבוי דעות הוא תהליך מבורך ואני שמח שהוא נכנס לדי אן איי לאגף המודיעין".

ראש אמ"ן: "יום לחשבון נפש מקצועי וערכי"

האלוף אהרון חליבה, ר' אמ"ן: "עבור אגף המודיעין יום כפור הוא יום לחשבון נפש מקצועי וערכי. לקחי המלחמה מתחזקים כשיום הכפורים עומד בשער. כמו בתפלת 'כל נדרי' מיום הכפורים ההוא עד יום הכפורים הזה כך אנו עושים כבר חמשים שנה".

"קברניטי אמ"ן באוקטובר 73 לא נפלו באיכותם מאנשי אמ"ן של היום, לא בחכמה, לא ביכולות ולא בערכים. הם היו מטובי הבנים. אבל לקו בחטא היהרה ובבטחון מפרז. לכן הדבר הששי גוזר עלינו צניעות. שום אדם או ארגון, ויהיו השגיו גדולים ככל שיהיו, לא חסין ולא חף מטעויות. מקצועיות וזהירות רק אם נבין שלעולם לא נכיר ולא נראה את התמונה כלה נוכל ללמד ולדעת יותר. מנהיגות ואחריות".

"גם בימים מרכבים נמשיך לעשות הכל למען בטחון ישראל ואזרחיה, כשאתם, כל משרתי אמ"ן, מפקדים וחיילים, בסדיר ובמלואים, ואזרחים עובדי צה"ל, מכל האכלוסיות, הדעות, העמדות ותפיסות העולם, משמשים לנו מגדלור ומצפן של זהב. מקור השראה ועצמה. כמו לפני חמשים שנה, ערב מלחמת יום הכפורים, גם היום, אנו יודעים, זו זכות לשרת בצה"ל. זו זכות להתיצב ולעשות מלואים בצה"ל. מלחמת יום הכפורים הסתימה בנצחון לישראל".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בעצרת אמ"ן למלחמת יום הכיפורים, צילום: דודו גרינשפן

הרמטכ"ל הרצי הלוי: "בשנים שאחרי המלחמה גברה ההכרה בנפְגעי הלם הקרב"

"מי ששגו בהערכת המודיעין ב-73' היו אנשים טובים וּמחויבים, שרצו להצליח, אך כשלו. לדורות המודיעין שקדמו לנו, אנו חבים תודה והערכה על שירות מסור ועל לקחים שנלמדו בדם. בראשם, לקח הצניעות והלמידה המתמדת – כי אין אדם הָחסין מטעויות, וּלפיכך אין איש פטור מלמידה. אנו טובים יותר היום כי למדנו מהטוב שעשו קודמינו, וגם מטעויותיהם. אלה שיבואו
אחרינו, בוודאי ילמדו מטעויותינו אנו".

"בשנים שאחרי המלחמה גברה ההכרה בנפְגעי הלם הקרב, וַּבהם גם אלה שנפלו בשבי האויב. מתוך מאתיים תשעים וארַבַעה (294) שבויי צה"ל, שמוָנה עשר הם אנשי אמ"ן ששירתו במוצב החרמון, ַבמעוּזים וּבמערך הסיור האווירי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר