פיגוע דריסה במחסום מכבים: צעיר נהרג, חמישה נוספים נפצעו

למחבל היה אישור עבודה בישראל • במחסום מכבים הוא פגע בארבעה בני אדם, ובזירה אחרת פגע ברכב, שם נפצעו שניים נוספים • אחד מהפצועים - באורח קשה • ירי בוצע לעבר הנהג, אך הוא נמלט ואותר במחסום נילי הסמוך, שם נוטרל

זירת הפיגוע. צילום: יהונתן שאול

פיגוע סמוך למודיעין: ישראלי נרצח וחמישה נוספים נפצעו בפיגוע דריסה שהתרחש הבוקר (חמישי) במחסום מכבים, על כביש 443. בסמוך לשעה 9:00 הגיעה משאית פלשתינית, שעליה נהג המחבל, במהירות למקום שבו עמדו הישראלים, בסמוך למחסום, ופגעה בהם בעוצמה. כתוצאה מהפגיעה נהרג כאמור אחד מהם ושלושה נוספים נפצעו.

המחבל, בעל אישור שהיה בישראל, חצה את המחסום ונמלט לכיוון צומת שילת, כשבדרך הוא מתנגש ברכב ישראלי ופוצע גבר ואישה נוספים באורח קל. משם המשיך צפונה, לכיוון מחסום חשמונאים. מאבטחים אזרחיים של משרד הביטחון שעודכנו על ידי צה"ל על המחבל הנמלט היו מוכנים לקראתו ונטרלו אותו בירי. לא היו נפגעים באירוע זה.

תיעוד מהזירה במחסום חשמונאים // שימוש לפי סעיף 27א'

כוחות הצלה שהגיעו למקום החלו לטפל בישראלים שנפצעו בפיגוע הדריסה. פעולות מצילות חיים בוצעו בפצוע אנוש, והוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. שני הפצועים האחרים פונו במצב בינוני ובמצב קל לבתי החולים שיבא תל השומר ואסף הרופא.

אזור הפיגוע, צילום: ללא

פראמדיק מד"א אבי שיף סיפר: "הגענו בכוחות גדולים למקום וראינו שלושה צעירים כשאחד מהם מחוסר הכרה וסובל מפציעות בבטן ובראש. מיד הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים בשטח ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו של אחד אנוש, אחד קשה והשלישי קל".

זירת הפיגוע במחסום מכבים, צילום: יהונתן שאול

דניאל שמחיוף חובש איחוד הצלה מסר: "לדברי עוברי אורח - שלושה הצעירים נפגעו מרכב מסחרי שנמלט מהזירה. הענקנו בזירה סיוע לשני צעירים שנפצעו באורח אנוש וקשה ולצעיר נוסף שנפצע קל. הצעיר שנפצע קל פונה באמבולנס של איחוד הצלה למרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא".

לאחר הפיגוע הגיע מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי לזירה והתעדכן על מה שהתרחש. מדובר בפיגוע השלישי שמתרחש בתוך יממה, כשאתמול ביצע מחבל פיגוע דקירה בירושלים, ומוקדם יותר ניסה מחבל לדרוס לוחמים בהר חברון ונוטרל.

זירת הפיגוע, צילום: יהונתן שאול

שר הביטחון יואב גלנט אמר לאחר הפיגוע: "אני שולח את תנחומיי למשפחתו של ההרוג, ומאחל רפואה שלמה לפצועים. מדובר בפיגוע עם תוצאות קשות, מלוא ההערכה לכוחות הביטחון על פעולתם הנחושה שהביאה לחיסול המחבל תוך זמן קצר".

שר הביטחון לשעבר ח"כ בני גנץ: "עוד בוקר קשה. הטרור הרצחני שוב גובה חיי אדם. אני מבקש להשתתף בצער משפחת הנרצח, לאחל החלמה מהירה לפצועים ולשבח את תגובת צה״ל ומאבטחי רשות המעברים, שהביאה לנטרול המחבל. גם הבוקר הזה נזכור - החוסן הישראלי חזק מהטרור. בנחישות ובאחריות, נגבר על אויבינו".

דובר חמאס חאזם קאסם הגיב לפיגוע ואמר: "פעולת הדריסה בבית סירא היא מכה חדשה שנושאת מסר ברור שאין ביטחון לכובש ואישור על התגברות נוכחות ההתנגדות והשפעתה".

בהכנת הידיעה השתתף שחר קליימן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר