פיגוע הדקירה בירושלים: צעיר בשנות ה-20 לחייו נפצע באורח בינוני - המחבל נוטרל בירי

צוותים של מד"א שהוזעקו לזירה סמוך לתחנת שבטי ישראל טיפלו בפצוע שנפגע בינוני בגבו • מתחקיר ראשוני עולה כי לוחם מג״ב הוא שחיסל את המחבל • מבי"ח שערי צדק נמסר: "הפצוע הגיע בהכרה מלאה ובמצב יציב - לאחר הערכה ראשונית ובדיקות הדמיה הוא הועבר להמשך אשפוז" • המחבל בן 14 תושב שכונת בית חנינא בירושלים - הוריו עוכבו לחקירה

זירת פיגוע הדקירה בתחנת הרכבת בקלה בירושלים. צילום: יואב דודקביץ/TPS

פיגוע דקירה אירע לפני דקות אחדות ברחוב שבטי ישראל בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. צעיר כבן 22 נפצע קל עד בינוני מדקירה בגבו. צוותי מד"א שהגיעו למקום מעניקים לו טיפול רפואי ומפנים אותו לבית חולים שערי צדק בעיר. המחבל, תושב שכונת בית חנינא בירושלים, בן 14, נוטרל בירי. מתחקיר ראשוני עולה כי לוחם מג״ב הוא זה שחיסל את המחבל שביצע את הפיגוע. לא אותרו נפגעי גוף נוספים. מספר נפגעי חרדה טופלו במקום על ידי מד"א. הוריו של המחבל עוכבו לחקירה על ידי המשטרה.

הרגעים שאחרי נטרול המחבל בירושלים

זירת פיגוע הדקירה בתחנת הרכבת בקלה בירושלים | צילום: יואב דודקביץ/TPS

המרכז הרפואי שערי צדק מסר: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובא פצוע בשנות ה-20 לחייו מפיגוע הדקירה בתחנת הרכבת הקלה. הפצוע במצב בינוני, יציב ובהכרה מלאה. לאחר הערכה ראשונית בחדר הטראומה הועבר לבדיקות הדמיה ולהמשך טיפול".

מנהל יחידת הטראומה, ד"ר אלון שורץ: "הפצוע כבן 22 הגיע בהכרה מלאה ובמצב יציב עם פצע דקירה בפלג גוף עליון. לאחר הערכה ראשונית ובדיקות הדמיה הועבר להמשך אשפוז".

המחבל נוטרל במקום

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, שיבח הערב את לוחם משמר הגבול שניטרל את המחבל ברכבת הקלה ואמר: "בחתירה למגע ותוך סיכון חיים הצליח לוחם משמר הגבול לנטרל את המחבל ולמנוע פיגוע יותר קשה. התגובה המהירה שלו במקצועיות מלמדת על רמת הדריכות של הכוחות שלנו בשטח שפעם אחר פעם מונעים ומסכלים פיגועים. אני מאחל לפצוע החלמה מהירה״.

ממד"א נמסר: "בשעה 21:06 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על גבר שנדקר סמוך לתחנת הרכבת הקלה ברחוב שבטי ישראל וככל הנראה נמלט לרחוב שמעון הצדיק בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שערי צדק, גבר כבן 25 במצב בינוני עם פצעי דקירה".

זירת פיגוע הדקירה בירושלים, צילום: אורן בן חקון
זירת פיגוע הדקירה בירושלים, צילום: אורן בן חקון
זירת פיגוע הדקירה בירושלים, צילום: אורן בן חקון
זירת פיגוע הדקירה בירושלים, צילום: אורן בן חקון

דוברות המשטרה מחוז ירושלים מסרו: "הערב בסביבות השעה 21:00 מחבל ביצע פיגוע דקירה בתחנת רכבת שבטי ישראל בירושלים ולמקום הוזעקו שוטרי תחנת לב הבירה ולוחמי מג"ב שהגיעו מיד למקום סגרו את זירת הפיגוע".

"בתחקור ראשוני עולה כי לוחם מג"ב ירושלים שנסע ברכבת, הבחין בהתרחשות שבמהלכה דקר המחבל אדם ששהה בתחנת הרכבת וגרם לפציעתו. לוחם מג"ב ירד מיד מהרכבת וביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו. הנדקר פונה במצב בינוני (עפ"י גורמי רפואה) מצומת סמוך ע"י מד"א לטיפול רפואי. בזירת הפיגוע נתפסה הסכין".

עוד הוסיפו במשטרה כי "כוחות רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, נמצאים במקום האירוע והחלו באיסוף ממצאים וחקירת המקרה. בשעה זאת מקיים ממ"ז ירושלים הערכת מצב בהשתתפות סגל הפיקוד המחוזי".

הסכין ששימשה בפיגוע הדקירה,, צילום: דוברות המשטרה
תמונה נוספת מהזירה ברחוב שמעון הצדיק בירושלים, צילום: דוברות איחוד הצלה
זירת הפיגוע, צילום: יואב דודקביץ/TPS
זירת הפיגוע, הערב, צילום: יואב דודקביץ/TPS

פראמדיק צוות הצלה, נפתלי סופר, וחובשי רפואת חירום, חקי הר כסף ונתנאל שווארץ, הוסיפו: "כשהגענו למקום, הכווינו אותנו לרחוב שמעון הצדיק שם ראינו גבר כבן 25 הסובל מחבלות חודרות בגב לאחר שנדקר באירוע פח"ע ונמלט למקום. יחד עם פראמדיקים וחובשים נוספים של מד"א וצוות הצלה הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני הכולל עצירת דימומים וחבישות."

בעקבות הפיגוע - פעילות הרכבת הקלה הופסקה

חובש רפואת חירום במד"א אלעזר זאבי, שהיה במקום סיפר: "הייתי בקרבת מקום והוזנקתי לאירוע. ראיתי את הפצוע שוכב על המדרכה סמוך לרציף הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, כשהוא בהכרה מלאה עם פצע דקירה וכשהוא מדווח בטלפון לבני משפחתו. העלנו אותו למיטת האמבולנס והעברנו אותו לצוות הניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיעה במהירות למקום ופינתה אותו לבית החולים במצב בינוני".

"ניידת טיפול נמרץ של מד"א מפנה אותו במצב בינוני להמשך טיפול בחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק בירושלים".

תמונה נוספת מהזירה ברחוב שמעון הצדיק בירושלים, צילום: דוברות איחוד הצלה
זירת הפיגוע, הערב, צילום: יואב דודקביץ/TPS
זירת הפיגוע, הערב, צילום: יואב דודקביץ/TPS
זירת הפיגוע, הערב, צילום: יואב דודקביץ/TPS

דוברות איחוד הצלה - מחוז ירושלים מסרו כי "ד"ר שלמה גנסלר רופא מתנדב איחוד הצלה העניק סיוע ראשוני לפצוע קל עד בינוני (נפצע בגבו) ברחוב שמעון הצדיק בירושלים".

ד"ר שלמה גנסלר, רופא מתנדב איחוד הצלה מסר: "הענקתי סיוע ראשוני לפצוע שנפצע בגבו. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים שערי צדק. בשלב זה מצבו מוגדר בינוני ויציב. עקב האירוע טופלו מספר נפגעי חרדה ע"י צוותי חוסן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה"

זירת הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים, הערב, צילום: יואב דודקביץ/TPS
זירת הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים, הערב, צילום: יואב דודקביץ/TPS
זירת הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים, הערב, צילום: יואב דודקביץ/TPS

הפראמדיקים של מד"א, אלעד רוזמרין ושרה קאפח סיפרו: "כהגענו לתחנת הרכבת ברחוב שמעון הצדיק, ראינו גבר כבן 25 בהכרה מלאה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני".

בעקבות האירוע הביטחוני, הודיעה הרכבת הקלה כי הופסקה הנסיעה בין התחנות גבעת התחמושת לתחנת שער שכם. עוד נמסר כי הרכבת תפעל במתכונת חלקית בין התחנות חיל האוויר לתחנת גבעת התחמושת בשני הכיוונים ומתחנת שער שכם לתחנת הר הרצל בשני הכיוונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר