ממשיכים לאיים: כ-1,000 אסירים ביטחוניים הכריזו על שביתת רעב - חמאס שיגר טילים לים

בעקבות צעדי הענישה של ישראל כלפי אסירים פלשתינים הוחלט בארגון הטרור לירות רקטות ארוכות טווח לכיוון מערב • מקורות פלשתינים: "אם תימשך התוקפנות על האסירים, הם יפתחו בעימות"

שיגורים מרצועת עזה לכיוון ישראל. צילום: רויטרס

תחנת הרדיו "קול אל-אקצא" של חמאס אשר פועלת ברצועת עזה, הודיעה היום (חמישי) כי בוצע תמרון צבאי של שיגור טילים לכיוון הים. נטען כי "שוגרו 50 טילים ובהם גם רקטות ארוכות טווח, כמה מהן מסוג עיאש 250", כך לשון הדיווח. עוד הוסבר כי התמרון בא בעקבות צעדי הענישה של ישראל נגד האסירים הביטחוניים בבתי הכלא. בתוך כך, כ-1,000 אסירים ביטחוניים הכריזו על שביתת רעב החל מהערב, כך לפי הודעה שפרסמו נציגי האסירים.

החלטת האסירים להתחיל במה שכונה "שביתה פתוחה" נובעת מצעדי נקם וענישה מצד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר", כלשונם. האסירים מוחים בין היתר על החיפושים שעורכים סוהרי שירות בתי הסוהר באגפים, וכן על ההחלטה להעביר אסירים מכלא אחד למשנהו ולפזרם בין אגפי הכליאה השונים.

אסירים בבתי הכלא הביטחוניים, צילום: משה שי (ארכיון)

"אחרי שהאסירים נכנסו לשביתה קולקטיבית, על כל פלשתיני להודיע על התגייסות ויציאה לרחובות לתמיכה באסירים במערכה שלהם נגד אלימות הסוהרים", ציין הערב בהודעה מנהל משרד ההסברה של האסירים, אחמד אלקדרה.

כמו כן, קרא אלקדרה לצעירים הפלשתינים לצאת מחר לתהלוכות המוניות לאחר תפילת יום השישי, וביקש ממטיפי הדת במסגדים להסביר על סבלם של האסירים בבתי הכלא. "אנחנו קוראים לצעירי הגדה להבעיר את נקודות החיכוך עם הכיבוש מחר במחאה על התוקפנות הברברית נגד האסירים בבתי הכלא".

"נערכים לפעולות מחאה"

מקורות פלשתינים דיווחו מוקדם יותר היום על מתיחות ששוררת בימים האחרונים בקרב אסירים פלשתינים בכמה מבתי הסוהר. בארגוני האסירים הזהירו מוקדם יותר היום כי "אם תימשך התוקפנות על האסירים בבתי הכלא, הם יפתחו בעימות". עוד הם הודיעו כי מאות אסירים נערכים לפעולות מחאה שיכללו גם שביתת רעב בתגובה "לצעדים שננקטים נגדם מצד שירות בתי הסוהר ושבמסגרתם פרצו הכוחות לחלק מהתאים בימים האחרונים בכלא הנגב, נוסף להעברות שרירותיות שבוצעו לכמה אסירים בכלא רימון".

אסירים פלשתינים (ארכיון), צילום: טל כהן

לפי הודעת מועדון האסיר הפלשתיני, "75 אסירים מבין אלה שהועברו מכלא הנגב לכלא נפחא החליטו לשבות רעב במחאה על פעולות הדיכוי נגדם". כמו כן, נמסר כי "ההסלמה הזאת באה במקביל לביקור שערך השר בן גביר בבתי הכלא, ואשר ממשיך לאיים על האסירים ולפגוע בהם".

הפרשן הפלשתיני, איאד אלקרא, אמר לכלי תקשורת פלשתיניים כי "התמרון נועד להעביר מסר ראשון לישראל שייתכן שההתנגדות לא תשתוק על התוקפנות המתמשכת מצד הכיבוש כלפי האסירים, בהתחשב ברגישות סוגיה זו אצל הפלגים". עוד הוסיף אלקרא כי "כבר לפני כמה חודשים היה הסכם שמדבר על כך שלא יינקטו צעדים כלפי האסירים, אך התברר שממשלת הכיבוש לא מחויבת להסכמות שהושגו".

בן גביר: מי שנבחר צריך להכתיב מדיניות // צילום: המשרד לביטחון לאומי

"בן גביר ילדותי"

מוקד מתיחות נוסף קשור למחאת העצורים המנהליים. תשעה מהם הודיעו אתמול כי ימשיכו לשבות רעב בדרישה לבטל את נוהג המעצר המנהלי. מוקדם יותר אתמול תקף קדורה פארס, יושב הראש החדש של הרשות לענייני האסירים הפלשתינים, את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, וכינה אותו "ילדותי".

"ההתנהגות הילדותית שנוקט מי שמכונה השר הישראלי לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כאשר מאחוריו הקיצונים הפאשיסטים, משקפת את השבריריות של ישות הכיבוש. הממשלה הימנית הנוכחית משקיעה את כל יכולותיה כדי להתנקם באסירינו", אמר.

קדורה פארס, ראש הרשות לענייני האסירים הפלשתינים, צילום: כלי תקשורת פלשתיניים

עוד האשים פארס כי "ביקור בן גביר לפני כמה ימים בכלא הנגב, וניסיונותיו הכושלים להתגרות ולסחוט את האסירים, מראים שזו הדרך שלו לברוח ממצב הוואקום הקיים בישראל ומהמשבר הפנימי ברחוב הישראלי. הקיצוני הזה רואה בצעדי הענישה והתוקפנות כלפי האסירים הפלשתינים גלגל הצלה בשל חוסר יכולתו להביא שום הישג לבוחריו ותומכיו".

פארס נכנס לתפקידו בשבוע שעבר לאחר שהחליף את קודמו, קדרי אבו בכר, שמת בתאונת דרכים לפני כחודשיים מדרום לשכם, זאת במסגרת מינוי שעליו החליט יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר