דובר צה"ל על האפשרות לעימות עם חיזבאללה: "ערוכים לכל פעולה" | זהו התרחיש שנדון

תא"ל דניאל הגרי התראיין לגל"צ על הפרסום ב"ישראל היום" ואוהלי חיזבאללה בגבול הצפוני • "לא נגיב בצורה שתוביל לעימות - זו דוגמה טובה למשהו של מאיים על מדינת ישראל, פרובוקציה יחסית שולית"

פעילות צה"ל בדרום לבנון, מלחמת לבנון השנייה. צילום: דובר צה"ל

בעקבות הפרסום ב"ישראל היום" על היערכות צה"ל בגבול הצפוני והתקריות החריגות בין ישראל לחיזבאללה בשבועות האחרונים, דובר צהל תא״ל דניאל הגרי, התראיין היום לגל"צ ואמר: "אנחנו ערוכים ומוכנים במזרח התיכון לכל פעולה".

סוריה: ישראל תקפה באזור דמשק | רשתות ערביות

דובר צה"ל התראיין היום ברדיו והתייחס, בין היתר, לפרסום ב"ישראל היום": "הכותרת בהחלט חריפה, אבל אני יכול להגיד שאנחנו ערוכים ומוכנים במזרח התיכון לכל פעולה. אני לא רוצה שהציבור יילחץ. צריך לזכור שאנחנו עושים מאמץ גדול למען הביטחון בצפון".

על הצבת האוהלים של חיזבאללה בגבול הצפוני אמר: "יש פרובוקציות עם פעילי חיזבאללה וחלקן מטופלות יפה. האוהל הוא דוגמא טובה על משהו שלא מאיים על מדינת ישראל. על האוהל הזה לא נגיב בצורה כזו שהכותרת ב"ישראל היום" מתארת".

מתיחות בגבול הצפון מול מטולה ביום השנה ה-17 למלחמת לבנון השניה (ארכיון), צילום: אייל מרגולין ג'יני

"האוהל המדובר הוא פרובוקציה שולית ביחס למכשול שאנחנו בונים שם," אמר וציין כי "אם הדבר לא יגיע לכדי מיצוי אנחנו נפעל. נפעל בזמן ובמקום שלנו".

ההערכות, כזכור, מדברות על תרחיש "אפשרי סביר" בו המלחמה בצפון לא תהיה מתוחמת לזירה אחת בלבד, אלא תהיה רב זירתית ומשולבת. לא מן הנמנע שגם עזה תצטרף למערכה, וישראל תידרש להתמודד גם עם טרור ביהודה ושומרון, אלימות וחסימות צירים בזירה בתוך הקו הירוק, כמו גם עם איומים מרוחקים יותר, שיגיעו מאיראן או ממדינות נוספות באזור. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר