גנץ שוחח עם הרמטכ"ל: "תמונת מצב מדאיגה ביותר"; לפיד שוחח עם ראש השב"כ

יו"ר המחנה הממלכתי דיבר עם הלוי על רקע המשבר בצבא • "על ראש הממשלה לכנס דיון קבינט מדיני-ביטחוני, להבנת משמעויות החקיקה על צה"ל, טרם העברת החקיקה" • יו"ר האופוזיציה: "שוחחנו על האיומים מבית ומחוץ והבעתי את דאגתי מהחוסן הלאומי" • ראש הממשלה נתניהו ביקש מראש השב"כ רונן בר לעדכן את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד במצב

גנץ והלוי (ארכיון). צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון

המצב הצבאי ישפיע על המשך החקיקה? בצעד חריג, יו״ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, שוחח הערב (ראשון) עם הרמטכ״ל, רא״ל הרצי הלוי. לפי הודעת לשכת גנץ, השיחה התקיימה לבקשת מערכת הביטחון ובאישור שר הביטחון, ובמהלכה שיקף הלוי לגנץ את תמונת המצב בצה״ל. במקביל, ראש הממשלה ביקש מראש השב״כ, רונן בר, לעדכן את יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד על ההתפתחויות הביטחוניות. לצד זאת, הרמטכ"ל דיבר גם עם ח"כ גדי איזנקוט, הרמטכ"ל לשעבר ואיש המחנה הממלכתי בהווה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי: "מי שקורא לאי התייצבות פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה" // דוברות הכנסת

גנץ מסר: "תמונת המצב הביטחונית מדאיגה מאד ומחייבת תשומת לב והכרעות ביטחוניות אסטרטגיות במגוון זירות פעולה. על ראש הממשלה לכנס דיון קבינט מדיני-ביטחוני, להבנת משמעויות החקיקה על צה"ל, טרם העברת החקיקה. הדבר נכון גם לגבי הצורך לכנס את ועדת החוץ והביטחון.

"השיחה הערב הדגישה בפניי עוד יותר את הצורך להימנע ממהלכים חד-צדדיים. הצעתי נתיב אחראי ליציאה מהמשבר וכך אמשיך לפעול עד הרגע האחרון בכדי שכך יקרה. לצד זאת, אני מבקש לחזק ולהעריך את כל המפקדים וכל חיילי צה"ל, בחובה, בקבע ובמילואים ששומרים על ביטחוננו, וקורא גם הערב, למשרתים ולמתנדבים הפטריוטים והנאמנים, שכאבם ורצונם לשמור על המדינה גדול וחשוב, להמשיך לתרום לביטחון ישראל. גם אם חלילה החקיקה תעבור - נבטל אותה ונתקן, במוקדם או במאוחר".

נתניהו, צילום: מארק ישראל סלם

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מראש השב"כ רונן בר לעדכן את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בתמונת המצב. מדובר בעדכון משמעותי על התפתחויות ביטחוניות ליו״ר האופזיציה.

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד: ״נפגשתי הערב עם ראש השב״כ רונן בר וקיבלתי ממנו עדכון על תמונת המצב והאיומים הביטחוניים בזירות השונות. שוחחנו על האיומים מבית ומחוץ והבעתי את דאגתי מהחוסן הלאומי. יש לנו אחריות משותפת לשמור על ביטחון המדינה ועל אחדות העם".

בתוך כך, היום נודע כי על מכתב המילואימניקים של חיל האוויר חתומים כבר 1,226 אנשי מילואים. מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, אמר הערב בטקס חילופי מפקד בסיס נבטים: ״אתגר הכשירות והלכידות בין משרתינו הוא בליבת העיסוק, בליבת המיקוד הצה"לי. בימים האחרונים נשמעים קולות כלפינו, לובשי המדים. במעמד זה אני פונה אליכם, אנשיי - זכרו מי אנחנו, זכרו למען מה אנחנו קמים בבוקר.  גם כשקשה העם יודע מי אנחנו, המדינה יודעת למה אנחנו קמים בבוקר. אני כמפקד שלכם זוכר כל יום את הלשם מה יודע וגאה בכם כל כך. האתגרים שלפנינו משמעותיים, יחד עם כלל זרועות צה"ל נדע להוות בכל תרחיש וזירה - את המגן לעמו ישראל״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר