ראש השב"כ לשעבר תומך בסרבנות: "צריך לעצור את החקיקה בכל דרך"

על רקע האיום של אנשי המילואים להפסיק את התנדבותם לצה"ל, נדב ארגמן התבטא בחריפות בנושא בראיון בגל"צ • "לא הייתי משרת דיקטטור, הייתי עוזב שנייה אחרי שהחקיקה עוברת" • עוד הוסיף: "אנחנו במציאות חדשה, זו הפיכה משטרית, ולכן אותה הפסקת התנדבות היא במקום"

ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן \ ארכיון. צילום: אורן בן חקון

נדב ארגמן, ראש השב"כ לשעבר, הודיע היום (חמישי) על תמיכתו בסרבנות והביע ביקורת כלפי הממשלה בראיון לעיתונאית אילנה דיין בגל"צ. "נתניהו איבד את זה, הוא נבחר בדרך דמוקרטית אבל לא כדי לבטל את הדמוקרטיה", אמר. והוסיף: "אנחנו צריכים לעצור את החקיקה הזאת בכל דרך, אנחנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו".

"אם הם מאמינים שזה הדבר שנדרש כדי לשמור על הדמוקרטיה הישראלית, אז זו חובתם. מכאן מה שהם יעשו זו תפיסת עולמם. אבל זה מה שהייתי מצפה מהם", אמר ארגמן בראיון לעיתונאית אילנה דיין. כשדיין שאלה אותו אם הוא דואג לשלומה של היועמ"שית אחרי נאום אמסלם, השיב כי התשובה היא כן.

נתניהו בקריאה חריפה נגד הסרבנות בישיבת הממשלה, 17 ביולי 2023 \\ טוויטר: בנימין נתניהו

כשנשאל לו היה היום במצב הזה, האם היה מודיע שהוא מפסיק להתנדב, השיב: "לא הייתי ממהר לעשות מהלכים על מנת לייצר איום הייתי אומר שאני מפסיק את התנדבותי לאחר שהחקיקה תעבור. לא הייתי משרת דיקטטור, הייתי עוזב שנייה אחרי שהחקיקה עוברת".

"מטריד אותי מאוד כל מה שקורה שם ולאן זה לוקח אותנו", אמר. "חשוב לא להשוות בין האירוע הנוכחי לשום אירוע אחר זה לא דומה להתנתקות ולא לכלום מסיבה שזוהי הפיכה משטרית של מדינה. זה לא דומה לעזיבה של שטחי מולדת זה לא דומה לשום דבר. כולנו שירתנו תחת ממשלות שונות ומשונות בחלקם האמנו יותר ובחלקם פחות. כאן יש מציאות אחרת, שונה שאין מה להשוות אותה. אנחנו במציאות חדשה ולכן אותה הפסקת התנדבות היא במקום".

"החברה הישראלית שסועה אבל אני אופטימי כי קם כאן כוח ליברלי גדול מאוד שיאבק בחקיקה הזאת ולא יאפשר לחקיקה הזו לעבוד", המשיך. :לא יעזור כאן שום דבר לאף אחד. יבוא יום והכוח הזה יצליח לאחד את חלקי הציבור הישראלי יצליח להקים ממשלת אחדות יצליח להביא לחיבור ואיחוי שסעים ויצליח ליצר כאן מציאות אחרת. לאחר מכן נצטרך לבנות מנגנון לאיחוד העם".

"קם כאן כוח ליברלי גדול מאוד שיאבק בחקיקה", המחאה בקפלן, צילום: יוסי זליגר

את הדברים אומר ארגמן על הרקע הדאגה בצמרת צה"ל מהעלייה במשרתי מילואים וטייסים שמאיימים להפסיק את התנדבותם. מספר חד־ספרתי של מילואימניקים בחיל האוויר הודיעו כי הם מפסיקים את התנדבותם במילואים. נכון לעכשיו, מדובר בכמה קצינים מבוגרים יחסית המשרתים במטה המבצעי של חיל האוויר במילואים, ולא בטייסי הקרב במילואים, שהם ליבת הטייסות המבצעיות של חיל האוויר.

טייסים אילוסטרציה, צילום: עמי שומן

שר העלייה והקליטה אופיר סופר תקף את דבריו של ארגן: ״מהראיונות המסוכנים ששמעתי״, אמר. ״אני מדבר מדם ליבי, כמי שפיקד על לוחמים. נפצעתי קשה וחזרתי לפיקוד לאחר שיקום, התנגדתי להליך אוסלו אך לא העזתי לסרב לשרת ובטח שלא להתבטא בעד סרבנות כאשר ראיתי את האסון של אוסלו בעיניים. הכנסת צה״ל לתוך הוויכוח הפוליטי יוצרת נזק לעשרות שנים. מה המסר של ראש השב״כ לשעבר בהמלצות לראשי מערכת הביטחון שהוא מתבטא בצורה כזאת?״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר