הותר לפרסום: דוד יהודה יצחק הוא לוחם צה"ל שנהרג מירי במהלך המבצע בג'נין

החייל, לוחם בקבע בן 23 מיחידת אגוז, נפצע אנושות בחילופי הירי בעיר • האירוע התרחש בעת יציאת הכוחות מג'נין • הוא פונה לקבלת טיפול רפואי ולאחר מאמצי החייאה מותו נקבע בבית החולים • רה"מ נתניהו: "בשם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחה"

לוחם צה"ל דוד יהודה יצחק, חייל יחידת אגוז שנפל בג'נין. צילום: באדיבות המשפחה

לוחם צה"ל בקבע מיחידת אגוז, דוד יהודה יצחק, נהרג אתמול (שלישי) בעת פעילות במחנה הפליטים ג'נין.

החייל, רב סמל יהודה יצחק, בן 23 מהיישוב בית אל, נפצע אנושות בעת יציאת הכוחות מג'נין. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי ולאחר מאמצי החייאה מותו נקבע בבית החולים. הודעה נמסרה למשפחתו.

הלווייתו תערך היום (רביעי), בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

דובר צה"ל

חילופי אש קשים התפחתו אמש בין חמושים ללוחמי צה"ל. הכוח הופתע מהירי, שהגיע מתוך מבנה בעיר, והשיב באש לעבר היורים. לאחר מכן החמושים עברו לבניין בית החולים הסמוך - וירו גם מתוכו.

הלוחם נהרג במהלך הקרבות בג'נין, צילום: לילך שובל

בתום ההיתקלות, צה"ל החל להסיג חלק מהכוחות מג'נין. בזמן יציאת הכוחות, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים במזרח ג'נין, אשר סיכנה את הכוחות.

בן בכור ואח לשישה

העיתונאית סיוון רהב מאיר פרסמה בדף הפייסבוק שלה את הסיפור המרגש שנחשף לאחר מותו של דוד. בפוסט כתבה: "אליהו מבית אל כתב: 'דוד התנדב במועדונית נח"ל אצלנו ביישוב. הוא היה החונך של בננו המיוחד יהונדב במשך שנים. הרבה זיכרונות מציפים הבוקר. הנה עוד אחד: במשך כמה שנים, גם כשכבר שירת בצבא ולא היה רשמית מדריך בנח"ל, דוד ואחיו התנדבו לקחת את יהונדב איתם ביום כיפור בצהריים, כדי להקל עלינו את הצום'".

ראש הממשלה נתניהו פרסם בחשבון הטוויטר שלו: "בשם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של לוחם צה"ל, רב-סמל דוד יהודה יצחק ז"ל, שנפל במהלך פעולת צה״ל בג׳נין. דוד גדל והתגורר בבית אל והיה לוחם מוערך ביחידה המובחרת אגוז. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד".

הלוחם שנפל בג'נין עם יהונדב כהן, צילום: באדיבות משפחת כהן

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג, ספד ללוחם: "כואבים את נפילתו של לוחם סיירת אגוז רס״ל דוד יהודה יצחק ז״ל, במהלך מבצע 'בית וגן' למיגור תשתיות הטרור במחנה הפליטים ג׳נין. בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחתו, אוהביו וכלל תושבי בית אל. נמשיך להילחם בטרור בנחישות ולבוא חשבון עם מבקשי רעתנו".

שר הביטחון, יואב גלנט: "ליבי ומחשבותיי עם משפחתו של רב-סמל דוד יהודה יצחק ז״ל, לוחם אגוז שנפל בחילופי אש במהלך פעילות צה״ל בג׳נין. הוקרה והערכה למפקדי ולוחמי צה״ל ושב״כ על ביצוע למופת של משימתם לגדיעת מפעל הטרור בג׳נין".

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון: "תושבי בית אל מבכים על נפילתו של דוד יהודה יצחק הי"ד במהלך פעילות מבצעית בג'נין, לוחם סיירת אגוז, בן בכור למשה ואמונה ואח לשישה אחים ואחיות. ליבנו עם אובדנה הכבד מכל של משפחתו, עם היוודע הבשורה המרה. 'הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו'".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע, שלמה נאמן: "כואבים את נפילתו של הלוחם דוד יהודה יצחק הי״ד גיבור ישראל. דוד גדל והתגורר בבית אל והיה מוערך ביחידה המובחרת אגוז. אנו משתתפים בצער הגדול ומחבקים את משפחתו, קרוביו, וקהילת תושבי בית אל". 

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "התעוררנו הבוקר לבשורה קשה מנשוא, אני מבכה יחד עם כל עם ישראל את נפילתו של הלוחם דוד יהודה יצחק הי״ד שנפל על הגנת המולדת. עלם חמודות, לוחם, גיבור ישראל. אני משתתף בצער העמוק של המשפחה, של חבריו ליחידה של תושבי בית אל ושל מדינת ישראל כולה. אויבי ישראל שואפים יום יום להשמדתנו, בבית אל ובתל אביב - הם יכשלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר