בצה"ל מתייחסים לאיומי הסרבנות בעקבות הרפורמה המשפטית: "אנשי מילואים שיסרבו לשרת - יטופלו פיקודית"

בצבא הגיבו לניסיון הירי הכושל מג'נין: "השיגור הגיע לפחות מ-100 מטרים, והיה ללא חומר נפץ" • על התפרעויות המתיישבים: "מצריך אותנו להשתמש בכוח אדם רב"

הכנות לשיגור רקטות בעזה (ארכיון) . צילום: אי.פי

הירי הרקטי מג׳נין, התפרעויות וסרבנות: יממה לאחר הירי, בצה״ל לא מתרגשים יותר מדי מהשיגור ממחנה הפליטים, ואומרים כי מדובר בניסוי תודעתי בלבד לטיקטוק. בצה"ל אומרים כי הרקטה עפה למרחק 97 מטרים בלבד, והייתה ללא חומר נפץ. למי שירה אין זהות ארגונית, חמאס התנערו מהמשגרים.

תיעוד: משגר דמה מכוון לצפון השומרון | רשתות ערביות

בצה"ל מדגישים כי ירי רקטי הוא לא האיום המשמעותי ביותר ביו״ש, והאיום המרכזי הוא חוליות טרור חמושות מרכב חולף.

על ההתפרעויות מצד מתיישבים, אמרו כי בצה״ל יש מודיעין שהפעולות הללו דוחפות להסלמה. הרמטכ״ל שוחח ביום ראשון עם כל המח״טים, שציינו בפניו את התופעה החמורה והאירועים הקשים שעימם הם מתמודדים ברמה האישית, המקצועית והמבצעית. הצתות, ירי, זריקות אבנים ואלימות כלפי מפקדים.

צה"ל בג'נין, צילום: אי.פי

בצה"ל מציינים כי באירוע של תורמוס עיא הם נפרשו בשבעה כפרים וזה היה הכפר השמיני. המח״טים ציינו כי צריך מספר גדול מאוד של חיילים כדי להתמודד עם התופעה. אי אפשר לעצור אירועים כאלה ללא מפקדים בכירים, בגלל הדילמות מול אזרחים ישראלים. יש מח"טים שלא יצאו הביתה כבר שבועות, שהילדים שלהם רואים בטלוויזיה מה אומרים עליהם.

עשן עולה מעל הכפר תורמוס עיא בעקבות הצתות של מתיישבים, צילום: אי.פי.אי

אירוע כמו מה שהיה בעוריף עם הכניסה למסגד וקריעת הקוראן יכול לייצר הסלמה. היו פעילויות מבצעיות שנדחו כי הכוחות הוסטו לטיפול ביהודים. לאירועים הללו יכולה להיות השפעה על הסלמה רחבה והם פוגעים בצה"ל ומאיימים על שמם הטוב של המפקדים.

 על הסרבנות בשל הרפורמה המשפטית אמרו: בצבא עושים הבחנה ברורה בין ״סרבנות״ לבין עצומות וקריאות שלא לשרת. סרבנות היא רק כאשר קוראים למישהו להתייצב והוא לא מגיע. במקרה כזה הוא יטופל פיקודית, כל מקרה לגופו. בצה״ל מדגישים כי לא יעסקו בעצומות, בדקלרציות ובמכתבים. גורם צבאי בכיר ציין כי כל ניסיון לשכנע או לגרום לסדירים שמשרתים או לאנשי קבע לסרב - פסול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר