בית המשפט גזר מאסר עולם ועוד 30 שנות מאסר על המחבלים בפיגוע באריאל

יחיא מרעי ויוסף עאצי פתחו בירי לעבר עמדת השמירה בכניסה לעיר השוכנת בלב השומרון ורצחו את ויצ'סלב גולב, שהגן על ארוסתו בגופו • צמד המחבלים ישלמו בנוסף שלושה מיליון שקלים לארוסתו של גולב ולמשפחתו

ויאצ'סלב וחברתו על רקע זירת הפיגוע. צילום: ללא

בית המשפט הצבאי גזר מאסר עולם ועוד 30 שנות מאסר על המחבלים בפיגוע הירי באריאל שבו נרצח ויצ'סלב גולב ז"ל באפריל 2022. 

בית המשפט הצבאי גזר היום (רביעי) את דינם של יחיא מרעי ויוסף עאצי, אשר הורשעו בעבירות של גרימת מוות בכוונה (העבירה המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש), בגין גרימת מותו של ויצ'סלב גולב ז"ל ב-29 באפריל 2022. מרעי ועאצי הורשעו בשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה בגין ניסיון לגרום למותה של ארוסתו של גולב, ויקטוריה פליגלמן. כמו כן הורשעו הנאשמים בעבירות של סחר בציוד מלחמתי ובעבירה של שיבוש הליכי משפט.

המחבל יחיא מרעי בעת מעצרו על ידי כוחות הביטחון,

הנאשמים הורשעו בכך שתכננו לבצע יחד פיגוע ירי. במסגרת ההכנות לביצוע הפיגוע, רכשו כלי נשק מאולתרים, סרקו את האזור בו תכננו לבצע את הפיגוע, חיכו לזמן בו כוחות הביטחון לא יהיו נוכחים במקום, ולזצן שבו שני המאבטחים יימצאו יחד בעמדת השמירה. בהמשך, נסעו הנאשמים לעבר עמדת השמירה, וכאשר הבחינו בזוג החלו לירות לעברם. המחבלים המשיכו בירי עד שנתקלו במעצור בנשקם, ונמלטו. בכך, גרמו למותו של גולב ולפציעתה של ארוסתו ויקטוריה פליגלמן ששמרה לצידו.

זירת הפיגוע באריאל, צילום: יהונתן שאול

כאמור, בית המשפט הצבעי גזר על שני המחבלים מאסר עולם ועוד 30 שנות מאסר. בנוסף, נקבע שהשניים ישלמו פיצויים לפליגלמן ולמשפחתו של גולב בסך כולל של שלושה מיליון שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר