בכוננות לקראת הרמדאן (ארכיון) | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה נערכת לרמדאן: לא להיכנע לאיומי הטרור ולאפשר את חופש הפולחן

אלפי שוטרים יאבטחו את ירושלים בזמן הרמדאן • עיקר מיקוד הכוח יהיה בעיר העתיקה ובמקומות הקדושים • כמו כן ינוטרו באופן מוגבר עבירות הסתה במרחבי הרשת • נכון לעכשיו אין פנייה של לשכת השר לביטחון לאומי בן גביר לעלות להר הבית במהלך החג

היערכות נרחבת של משטרת ישראל לקראת חודש הרמדאן שיחל השבוע: אלף שוטרים יאבטחו את מחוז ירושלים במהלך ימי הרמדאן ו־2,000 שוטרים בימי שישי.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן, בסיור בירושלים לקראת חודש הרמדאן דוברות המשטרה | מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן, בסיור בירושלים לקראת חודש הרמדאן דוברות המשטרה

במהלך חודש הרמדאן, צפויים מתפללים ומבקרים רבים לפקוד את ירושלים ובפרט את אזור העיר העתיקה, הר הבית והמקומות הקדושים. מהמשטרה נמסר כי תכלית ההיערכות והפעילות המשטרתית בירושלים ברמדאן היא "לאפשר את חופש הפולחן וקיומו התקין של החג, תפילותיו ומנהגיו, הכל תוך שמירה על הביטחון, החוק והסדר הציבורי".

במשטרה, בהובלתו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, קיימו פגישות תיאום ופעולות הן בציר המבצעי והן בציר הקהילתי. עיקר מיקוד הכוח יהיה בעיר העתיקה ובמקומות הקדושים, עוטף העיר העתיקה ובצירים המובילים לאזור, וכן בתפר שבין מזרח למערב ירושלים ובצירי המתפללים.

אחד מקציני המשטרה במחוז בסיור בעיר לקראת הרמדאן, צילום: דוברות המשטרה
כוחות הביטחון בירושלים. פריסה מוגברת בצירים ראשיים, צילום: דוברות המשטרה

בימי השישי בחודש הרמדאן, בדגש על תפילת הצהריים, המשטרה תפעל בהיערכות מבצעית מוגברת עם פריסה רחבה של שוטרים ולוחמי מג״ב במערכי השיטור ובמוקדים השונים. כיוון שבמהלך החודש יחולו גם חגי ניסן שיכללו את פסח ואת אירוע ברכת הכהנים, וכן חג הפסחא שיכלול את שבת האור - יאבטחו השוטרים את המגיעים למקומות הקדושים.

כמו כן ינוטרו באופן מוגבר עבירות הסתה ועבירות בריונות ואלימות במרחבי הרשת, תוך סנכרון עם הציר המבצעי והמערכים בשטח - מתוך ניסיון עבר כי במהלך הרמדאן יש שמנצלים את ימי החג להפצת חומרי הסתה ברשתות החברתיות. בנוסף הוקם במחוז ירושלים כוח חקירות משימתי מחוזי, אליו יועברו לטיפול חקירתי מי שיעצר בגין הפרות סדר, הסתה וכיו״ב.

המפכ"ל שבתאי והשר בן גביר (ארכיון). ההיערכות המבצעית הוצגה לשר, צילום: אורן בן חקון
כוחות הביטחון בירושלים. אתגר מורכב, צילום: דוברות המשטרה
כוחות הביטחון בירושלים. לא יכנעו לאיום טרור, צילום: דוברות המשטרה

עוד אומרים במשטרה כי מתחילת השנה ביצעו 25 סיכולי פיגוע לצד כ־280 מעצרים. חלק מהסיכולים התייחסו גם לאיומים כלפי אישי ציבור. הכוונה למשל למחבל שנעצר לאחר שתכנן לרצוח את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

ההיערכות המבצעית של המשטרה לקראת הרמדאן הוצגה לשר בן גביר. נכון לעכשיו אין פנייה של לשכת השר בן גביר לעלות להר הבית במהלך החג. בנוסף לא נראה שצפויים הריסות בתים במזרח העיר בתקופה זו. 

במשטרת מחוז ירושלים מבהירים כי לא ייכנעו לאף איום של חמאס או איומי ארגון טרור אחר. עוד הוסיפו כי המציאות מורכבת ואתגר הפח״ע הוא המשמעותי ביותר עבור משטרת מחוז ירושלים. במשטרה מייחסים משקל רב למניעת ניסיונות פיגוע והדגש הוא על תגובה מהירה לכל אירוע שלא נמנע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו