התושבים לבן גביר בזירת הפיגוע: "שיקרת לנו"

התושבים במקום קיבלו את השר לביטחון לאומי בקריאות רמות תוך שהם דורשים לתת מענה טוב יותר למציאות הביטחונית • בן גביר אמר בזירה: "הנחיתי את המשטרה לשים מחסומים מסביב לעיסוואייה ולבדוק רכב-רכב שנכנס לשם"

יקבל סמכויות על המשמר הלאומי? השר לביטחון לאומי בזירת פיגוע (ארכיון), צילום: יורי ילון

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקר היום (שישי) בזירת הפיגוע בשדרות גולדה מאיר בירושלים והתקבל בצעקות על ידי הנוכחים במקום. "שיקרת לנו", הם אמרו לו.

בן גביר אמר לתקשורת: "אני מודה לראש הממשלה שהוא מאמץ את המדיניות שלי לאטום את הבית של המחבל, ובנוסף הנחיתי את המשטרה לשים מחסומים מסביב לעיסוואייה ולבדוק רכב-רכב שנכנס לשם. אנחנו הולכים להערכת מצב, ברור לי שזה לא מספיק לי הדברים שאני אומר. יש לחוקק עונש מוות למחבלים, בשבוע הבא נקדם את חוק נשיאת הנשק".

"שיקרת": השר לביטחון לאומי בן גביר ביקר בזירת הפיגוע בירושלים - והתקבל בצעקות // קרדיט: יוני ריקנר

הטלת סגר, גם "סגר נושם", על שכונה בתוך מדינת ישראל פוגע בחופש התנועה של התושבים ומהווה ענישה קולקטיבית. לכן, מתאפשר רק כאשר ישנו צורך ביטחוני. צורך כזה יהיה למשל כאשר ישנו מידע מודיעיני על הימצאות מחבל בשכונה ונדרש למנוע את יציאתו ממנה כדי לתופסו וכן צרכים ביטחוניים נוספים שעשויה להעלות מערכת הביטחון. בהיעדר דרישה מנומקת של מערכת הביטחון להטלת סגר, היועצת המשפטית לממשלה לא תאשר את הסגר אותו רוצה בן גביר.

השתתף בהכנת הידיעה: נטעאל בנדל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר