שני נרצחים בפיגוע דריסה בירושלים; רה"מ נתניהו: "נפעל לאטום ולהרוס את בית המחבל מיידית"

אחד הנרצחים - שלמה אלתר לדרמן, בן 20, התחתן רק לפני חצי שנה • נרצח נוסף - ילד בן 6 • בן 8 במצב אנוש, שני גברים במצב קשה • מרבית הנפגעים - בני משפחה אחת • שוטר נטרל בירי את המחבל: צעיר בן 31, תושב מזרח ירושלים, בעל תעודת זהות כחולה • נתניהו: "לאטום מייד את בית המחבל" • בן גביר הגיע לזירה והתקבל בצעקות: "שיקרת לנו"

הנרצח על רקע הזירה, צילום: אורן בן חקון, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

טרור בבירה: ילד בן 6 וצעיר בן 20 נרצחו וחמישה נפצעו בפיגוע דריסה שאירע היום (שישי) בשכונת רמות בירושלים. אחד מהפצועים הוא ילד בן 8, שנפצע אנוש. שני פצועים נוספים במצב קשה, אחד במצב בינוני וילד בן 10 במצב קל. רכב התנגש בתחנת אוטובוס שבה שהו הרבה אנשים. שוטר נטרל בירי את המחבל, שהיה בעל תעודת זהות כחולה ממזרח ירושלים.

תיעוד מזירת הפיגוע // צילום: יוני ריקנר

תיעוד נטרול המחבל // צילום: דוברות המשטרה

בירושלים הובא הילד יעקב ישראל פלאי למנוחות בירושלים. אביו,  בן 42 מנותח בשעה זו בהדסה הר הצופים ולא הששתף בהלוויה. אחיו של ההרוג, בן 10, מאושפז במצב קל לאחר שנפצע בפיגוע.

גורם בכיר במשטרה ציין כי הירי לנטרול המחבל היה מטווח קצר על ידי שני שוטרים. המחבל לא נשא נשק. אחד הנרצחים הוא שלמה אלתר לדרמן, שהתחתן רק לפני חצי שנה. לדרמן השתייך לחסידות קרלין ולמד בישיבת "טל תורה". הוא היה בדרכו לשבת אצל הוריו באלעד, רעייתו של שלמה ניצלה בנס.

הנרצח שלמה אלתר לדרמן, צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
שוטרים, אזרחים וצוותי רפואה בזירת הפיגוע בירושלים, צילום: אורן בן חקון

רה"מ בנימין נתניהו הורה לאטום מייד את בית המחבל והנחה לתגבר כוחות בגזרה ולבצע חקירות ומעצרים בסביבתו של המחבל. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהגיע לזירה, אמר: "ברור שהצעדים האלו כרגע לא מספיקים. יש לחוקק עונש מוות למחבלים, שבוע הבא נקדם את חוק נשיאת הנשק". בן גביר התקבל בזירה בקריאות נזעמות: "שיקרת לנו".

המחבל הוא חוסין קראקע, בן 31 משכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים. בשכונה אומרים שהמחבל התגורר בשכונה עם משפחתו וכי הוא בעל תעודת זהות כחולה, אך אינו מהשכונה עצמה. גורם בשכונה טען בפני "ישראל היום" שהמחבל היה מתמודד נפש. משפחתו במקור ממחנה הפליטים דהישה ליד חברון, אזור שבו יש דומיננטיות לחזית העממית.

הרכב של המחבל בתוך תחנת האוטובוס בזירת הפיגוע בירושלים, צילום: אורן בן חקון

אהרון בוימפלד, תושב השכונה ומכר של המשפחה שנפגעה בפיגוע, סיפר: "אני תושב רמות בגבעת זאב, הילדים שלי כל יום יוצאים לתחנה הזאת פה באחת בצהריים. זאת תחנה הומה אדם, מקום מאוד ציבורי. אנחנו המומים. אנחנו מזועזעים. אנחנו קרובים לנפגעים". 

שמעון, עד ראייה לפיגוע, אמר ל"ישראל היום": "הייתי קרוב למקום הפיגוע. ראיתי שיורים במחבל שהיה בתוך הרכב. הוא בא לצאת ונטרלו אותו. זרקו עליו אבנים. שוטר בא וירה במחבל". 

פשיטה על בית המחבל // צילום: רשתות ערביות

המחבל בן ה-31 ממזרח ירושלים, צילום: רשתות ערביות
רכבו של המחבל, צילום: יורי ילון
שוטרי מג"ב בזירת האירוע בירושלים, צילום: אורן בן חקון
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים, צילום: יורי ילון

השתתפו בהכנת הידיעה: לילך שובל, דנה בן שמעון, איציק סבן ומיטל יסעור בית-אור

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר