המחבל הולך בין הסמטאות ויורה לכל עבר - תיעוד חדש מפיגוע הירי הקטלני בעיר העתיקה

הרגעים הדרמטיים נחשפים: בתיעוד ממצלמות האבטחה שממקומות בעיר העתיקה, נראה המחבל יורה לעבר כוחות הביטחון ועוברי אורח • לאחר קרב יריות ממושך - המחבל חוסל • הפיגוע הקשה גבה את חייו של אליהו קיי ז"ל, עולה חדש מדרום אפריקה

תיעוד דרמטי: כך נוטרל המחבל שביצע את פיגוע הירי בעיר העתיקה קרדיט // צילום: דוברות המשטרה

קרב יריות ממושך לעיני העוברים ושבים: שנה לאחר הפיגוע הקטלני בעיר העתיקה בירושלים - הערב (שני) מתפרסם תיעוד חדש ממצלמות הגוף של השוטרים, שבו נראה המחבל יורה לכל עבר עד לרגע שהוא נוטרל. 

לפני כשנה, בתאריך ה-21 לנובמבר, מחבל חמוש בנשק ביצע פיגוע ירי לעבר עוברי אורח ברחוב השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. בתוך שניות מרגע הירי, כוחות משטרה של מרחב דוד במחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בעיר העתיקה חתרו למגע, השיבו בירי לעבר המחבל וניטרלו אותו בתום קרב יריות. מותו של המחבל, פאדי אבו שחידם, בן 42, תושב מזרח ירושלים - נקבע במקום.

רגע החיסול של המחבל, צילום: דוברות המשטרה

כתוצאה מפיגוע הירי, נרצח אליהו קיי ז"ל, עולה חדש מדרום אפריקה שעבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי. בפיגוע נפצעו שני אזרחים נוספים, אזרח אחד באורח קשה ואזרח נוסף באורח קל, והם פונו לקבלת טיפול רפואי. בנוסף נפצעו בפיגוע שני שוטרים.

אליהו קיי, נרצח בפיגוע בירושלים, צילום: מתוך הפייסבוק

כוחות משטרה גדולים הוזעקו לאזור, ובנוסף לנשק עמו בוצע הפיגוע, ברשות המחבל נתפסה גם סכין. חקירת הפיגוע נוהלה ע"י היחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם שב"כ, ובתחילת השנה כוחות משטרה ומג"ב של מחוז ירושלים אטמו והרסו את ביתו של המחבל במ.פ שועפאט.

"שולף את האקדח ומבצע ירי"

פקד סוקראט סובח, קצין במחוז ירושלים, שפיקד בשטח על השוטרים והלוחמים בעת קרב היריות ונטרול המחבל, שחזר את רגע הפיגוע: "הייתי ביומן ואז שמעתי דיווח קצר של שוטרת בגל (קשר) של ירי בשלשלת. באותו רגע יצאתי מהיומן בריצה מהמדרגות ונכנסתי במנהרה. תוך כדי שאני מתקדם אני שומע את היריות והצעקות של האנשים".

תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים, צילום: דוברות המשטרה

במהלך ההתקדמות שלו לעבר הזירה, סובח ציין כי "שמעתי את היריות והרגשתי את השריקות של הכדורים. שלפתי את האקדח וביצעתי ירי. אני מזהה בלתי מעורבים שנקלעו לסיטואציה בתוך הסמטה וצועק להם 'לשכב משטרה'. תוך כדי יריות אנשים נענו להוראות, שכבו והתרחקו מהמקום. המחבל באותו רגע התקדם לכיוון שלנו והמשכנו לנהל לחימה משני הכיוונים עד שהצלחנו לנטרל את המחבל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר