"אבא היה איש של חסד": מת מפצעיו שלום סופר שנדקר בפיגוע בפונדוק שבשומרון

סופר נדקר בסמוך לקדומים לפני כשבועיים • לאחר הדקירה הגיע מייד לרכבו והזעיק עזרה • מד"א פינה אותו לבית החולים שם טופל - ושוחרר • אך אתמול נפתח פצע בבטנו והוא מת • בנו: "היינו בטוחים שתוך יום-יומיים האבא החזק שלנו חוזר לשגרה" • ידיד המשפחה: הוא היה הדומיננטי בבית" • קרניות עיניו של סופר נתרמו

שלום סופר שנדקר בפיגוע, צילום: באדיבות המשפחה

סוף עצוב: שבועיים לאחר הפיגוע ביישוב אל-פונדוק בסמוך לקדומים, שבו נדקר שלום סופר - אמש (שלישי) הוא מת מפצעיו. בנו, לידור, סיפר כי הוא שוחרר לביתו, אך נפתח פצע בבטנו והוא דימם למוות. המשפחה נתנה אישור לתרום את קרניות עיניו, כאשר מייד לאחר המוות קצרו את הקרניות ותרמו אותן.

לידור, בנו של שלום סופר ז"ל, שחזר: "אבא חזר כמו בכל יום בציר 55. בקרבת הרכב שלו קפץ עליו מחבל ודקר אותו בגב. אבא הסתובב אליו ואז המחבל דקר אותו גם בבטן. הוא פונה במצב בינוני עד קשה לבית החולים, שם אמרו שהם ייצבו את המצב ואחרי כמה ימים הוא שוחרר הביתה בטענה שהכל בסדר ושהוא צריך מנוחה בבית. אתמול, שבוע וחצי אחרי שהוא השתחרר, פתאום ברגע אחד כל הגוף שלו קרס.

הישראלי פונה לביה"ח. זירת הדקירה, צילום: דוברות איחוד הצלה

"התחושות שלנו קשות מאוד. אנחנו לא מעכלים. אבא היה חזק גם הפעם, כמו תמיד, וכנראה שזה היה חזק ממנו. הוא הספיק להיאבק במחבל, להדוף אותו ולקחת לו את הסכין. לא חשבנו שזה ייגמר ככה. הוא היה איש חסד גדול ואדם חזק מאוד. לצערנו הוא עוד אחד מהקורבנות של המלחמה היומיומית הזאת, של חוסר ביטחון ללכת ברחובות . הלוואי והוא יהיה הקורבן האחרון".

בן נוסף של הנרצח, סיפר: "לא חשבנו שזה הגיוני לשחרר פצוע שנדקר ביום שלישי כבר בשישי בבוקר. על מכה יבשה של מישהו שנפל מאופניים משאירים בבית חולים יותר זמן, כך שעל דקירה חודרת זה לא נראה לי סביר". הוא הוסיף: "אבא נאבק מול המחבל בגבורה והצליח לקחת לו את הסכין מהידיים. אבא היה אדם שכולו נתינה וחסד. זו אבידה גדולה. הוא הפך את העולם לטוב יותר בכל יום".

תושבי קדומים סיפרו עליו בכאב: "שלום הקים עסק בקדומים, הוא היה אדם לבבי שעזר לכל אדם. הוא היה מעסיק לא מעט נערים בסיכון, מקדם נוער נושר".

חיים אוטמזגין, ידיד המשפחה, הוסיף: "אני שכן שלהם וגם המפקד של לידור בזק"א הרבה שנים. חבר של המשפחה. בדרך הביתה הוא עצר בחנות מכולת שבו היה רגיל לקנות מצרכים. הוא יצא לאוטו להביא מטבע של שקל שהיה חסר לו, וכשהתכופף להוציא את המטבע דקר אותו מחבל בגב וכשהוא הסתובב דקר אותו שוב בבטן. שלום בעט בו, הפיל את הסכין והמחבל ברח. שלום הזעיק את הבן לידור שהיה במרחק דקות ספורות משם.

"הוא השתחרר כעבור כמה ימים. אתמול הוא הרגיש לא טוב והוא דימם באופן מסיבי. עד לבית החולים כבר בדרך הוא איבד דופק ונשימה. עשו מאמצי החייאה של שעה ונאלצו לקבוע מוות. כנראה נפטר מדימום פנימי של צלקת שנפתחה. שעה לפני זה הוא אכל ארוחת ערב עם אשתו והילדה. כשהאמבולנס הגיע הוא דיבר איתם. הידרדרות של דקות. הלם ואובדן גדול. הוא היה הדמות הדומיננטית בבית. הילדים רואים בו סמל ודוגמה לכל מה ערכי הנתינה והאחר. כרגע מתמקדים במאמצים לתת לו כבוד אחרון".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר: "הברברים האלה לא ישברו אותנו, הממשלה הבאה חייבת להפוך דיסקט. אנחנו מצפים מהממשלה שתקום לעשות את מה שלא עשו קודמותיה. להחזיר את המחסומים. לצאת למבצע נרחב להרס התשתית החבלנית של ה'רשות הפלסטינית' הטרוריסטית. להחזיר את המשילות ואת הביטחון לאזרחי השומרון ומכאן לאזרחי כל מדינת ישראל. המצב הזה שבו יהודי לא בטוח במולדתו הוא מצב שבשום אופן לא יכול להמשך".

נדקר והזעיק עזרה מייד

סופר שנדקר בפיגוע, הגיע מייד לרכבו ולאחר מכן הזעיק עזרה. צה"ל פינה אותו לבית החולים שיבא באמבולנס צבאי, כשמצבו מוגדר קל-בינוני עם פציעה חודרת. לוחמי צה"ל סרקו אחר המחבל ואחרי כמה שעות איתרו אותו. 

מאוחר יותר עדכנו בבית החולים שיבא כי מצבו של הפצוע מוגדר בינוני-קשה, אך מצבו השתפר והוא שוחרר לביתו לפני כשבוע. הלווייתו תתקיים בשעה 13:00 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

כפר אל-פונדוק בו אירע הרצח, צילום: TPS

ח״כ בצלאל סמוטריץ' ספד לנרצח: "את הציוץ הכואב הזה עם הבשורה הקשה שקיבלנו על הבוקר אני לא כותב כפוליטיקאי אלא כחבר שזכה להכיר בשנים האחרונות איש מיוחד עם לב ענק שיחסר מאוד למשפחתו, לכל תושבי קדומים ולעוד המון המון אנשים. ‏שלום סופר הי"ד. יהי זכרו ברוך"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר