"ילדה מדהימה ומאירת פנים": חברותיה של הלוחמת נועה לזר נפרדות

לזר, בת 18 מעמק חפר, הייתה לוחמת מעברים במשטרה הצבאית • הנשיא הרצוג: "אף מחבל נתעב לא ישבור את רוחנו" • רה"מ לפיד: "לא נשקוט ולא ננוח עד שנמצה את הדין עם הרוצחים הנתעבים" • המחבל הוא עודי כאמל תמימי, בן 22 ממזרח ירושלים - ללא שיוך ארגוני קודם • הסריקות אחריו נמשכות, מסוק משטרתי הופעל • מצב המאבטח שנורה קשה מאוד • תיעוד מפעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים שועפאט

נועה לזר ז"ל. נרצחה בפיגוע במחסום שועפאט., צילום: דובר צה"ל

הפיגוע הקשה במחסום שועפאט: נועה לזר, בת 18 מבת חפר, היא ההרוגה בפיגוע אמש (שבת). היא הותירה אחריה זוג הורים, אחות, סבא וסבתא. לזר הייתה לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית. היא הועלתה מדרגת רב"ט לסמל עם מותה. ההלוויה צפויה להתקיים בצאת החג בבית העלמין בכפר יונה.

תיעוד הפיגוע

ליהי אביזוהר, חברתה של נועה, סיפרה: "היא היתה שכבה מתחתיי. הכרתי אותה כי בכל זאת אנחנו יישוב קטן. קמתי לבשורה הזו ואני פשוט בשוק. היא היתה ילדה מדהימה. היא היתה ילדה כל כך חברתית. אני פשוט בהלם. היא רצתה לשרת כלוחמת. כולנו בישוב שואפים למצוינות. נועה גדלה בצופים. הייתה ילדה מדהימה. ילדה מאירת פנים, חייכנית, מצחיקה ויפהפיה".

ממועצת עמק חפר נמסר: "אנו מחבקים בכאב את בני משפחתה של נועה, את תושבי בת חפר ואת תלמידי ומורי קריית החינוך על שם בן גוריון שבה למדה".

נועה לזר, צילום: באדיבות המשפחה

תיעוד הפשיטה על בית המחבל משועפאט // רשתות ערביות

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "שולח תנחומים למשפחתה האבלה של לוחמת צה"ל, סמל נועה לזר, ששמחת החג הפכה עבורה לאבל נורא. מתפלל להחלמת הפצוע מפיגוע הירי בירושלים. אף מחבל נתעב לא ישבור את רוחנו. נילחם בטרור ונמשיך לבנות את חיינו ולשמור על שגרת החגים. סומכים על צה״ל ועל כוחות הביטחון".

מצוד אחר המחבל,

ראש הממשלה יאיר לפיד: "בלב שבור קיבלתי את ההודעה על מותה של לוחמת צה"ל, סמל נועה לזר מגדוד ארז, שנרצחה בפיגוע ירי על ידי מחבל מתועב. בשמי ובשם ממשלת ישראל אני שולח ניחומים למשפחתה וחבריה, אין מילים שיכולות להקל על האובדן הגדול. לא נשקוט ולא ננוח עד שנמצה את הדין עם הרוצחים הנתעבים. יהי זכרה ברוך".

תיעוד מזירת הפיגוע במחסום שועפאט // צילום: יוני ריקנר

שר הביטחון בני גנץ: "צער עמוק על נפילתה של לוחמת צה״ל סמל נועה לזר בפיגוע במעבר שועפט. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים. המאבק בטרור יימשך בכל הגזרות ובכל העוצמה הנדרשת. נשים את ידינו על המחבל המתועב ועל כל מי שסייע לו".

עודי כאמל תמימי, המחבל שביצע את הירי, בן 22 ממזרח ירושלים, טרם נתפס. הוא ללא רקע ביטחוני קודם וללא שיוך ארגוני. במקביל, שישי חשודים נעצרו בשועפאט וענטה. מחסום שועפאט נסגר, וקיים צפי להפרות סדר בגזרת עוטף ירושלים.

הפלשתינים מדווחים על נוכחות ערה מאוד של כוחות ביטחון ופעילות מאומצת באזור המחנה והכפר הסמוך ענאתא, נוסף על המשך ביצוע מעצרים.

מעצר של חשוד במעורבות בפיגוע // צילום: רשתות פלשתיניות

מעצרים בשועפאט // צילום: רשתות פלשתיניות

כוחות גדולים של משטרה, מג"ב, צה"ל ושב"כ פועלים ללכידת המחבל. מסוק משטרתי הופעל אמש. שלושה חשודים במעורבות באירוע נעצרו הלילה.

זירת הפיגוע בשועפאט, צילום: אורן בן חקון

ראשת המועצה האזורית עמק חפר גלית שאול: "בוקר קשה וכואב בעמק חפר. נועה, בת היישוב בת חפר, שהתחנכה בקריית החינוך ע"ש בן גוריון, בחרה לשרת כלוחמת בצבא ולתרום את המיטב למדינה. המועצה כולה משתתפת בצער משפחתה האהובה ומחבקת אותם ביום נורא זה. במועצה וביישוב בת חפר נערכים בשעות אלו על מנת לתמוך במשפחה ובחברים, ולסייע להם ככל הנדרש".

בתוך כך, מצבו של המאבטח האזרחי שנפצע ומאושפז בהדסה עין כרם מוסיף להיות קשה מאוד ולא יציב.

ד"ר סמואל מוסקוויסי, מנהל היחידה לניתוחי בסיס גולגולת ובלוטת יתרת המוח בבית החולים, עדכן: ״אתמול בשעות הערב הגיע אלינו מטופל בן 30 עם פצע ירי בראשו. הוא מייד טופל על ידי צוות טראומה, הועבר לחדר ניתוח ועבר ניתוח על ידי צוות נוירוכירורגי. כעת הוא מונשם ומורדם ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי ומצבו קשה מאוד".

הרופא המטפל במאבטח שנפצע בפיגוע: "מצבו קשה מאוד" // צילום: דוברות הדסה

השתתפו בהכנת הידיעה: לילך שובל, ירון דורון, יורי ילון, דנה בן שמעון ואיציק סבן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר