נחתם חוזה לאספקת ארבעה מטוסי תדלוק לחיל האוויר

ישראל חתמה על ההסכם עם חברת בואינג ותקבל מטוסים מסוג KC-46A הנחשב למתקדם ביותר בעולם • בכך תהפוך למדינה השלישית שתחזיק את המטוס, לצד ארה"ב ויפן • היקף החוזה, בסך 927 מיליון דולר, ימומן מכספי הסיוע האמריקני לישראל • עידו נחושתן, נשיא בואינג ישראל: "ציון דרך חשוב בחיזוק הזרוע הארוכה של מדינת ישראל"

מטוס התדלוק KC-46, צילום: Boeing / Paul Weatherman

במקביל למו"מ על הסכם הגרעין - חיל האוויר מתחזק במטוסי תדלוק: ישראל חתמה היום (חמישי) עם חברת בואינג על חוזה לאספקת ארבעה מטוסי תדלוק מהסוג הנחשב למתקדם ביותר בעולם, KC-46A, שבהם ישתמש חיל האוויר הישראלי.

החוזה, בהיקף כספי של 927 מיליון דולר, הוא לטובת ייצור של ארבעת מטוסי התדלוק. על ההסכם חתמו ראשי משרד ההגנה האמריקני עם יצרנית המטוס חברת בואינג והוא ימומן מכספי הסיוע האמריקני לישראל.

מטוסי התדלוק עתידים להיות מסופקים לחיל האוויר החל משנת 2025, ומיועדים להחליף את מטוסי התדלוק מסוג בואינג 707 ("ראם") הנמצאים בשימוש חיל האוויר הישראלי מזה שנים רבות. כזכור, בחודש מרץ 2020 אישרה ארה"ב מכירה של שמונה מטוסים מדגם זה לישראל. לאחר חתימת החוזה עומדת לממשלת ישראל אופציה לרכישת עוד ארבעה מטוסי תדלוק נוספים.

אספקת מטוסי התדלוק תאפשר לחיל האוויר הישראלי לבצע תדלוק אווירי לכל המטוסים הנמצאים בשימוש החייל, צילום: GettyImages

"במסגרת החוזה שנחתם, תספק חברת בואינג גם שירותי תמיכה במתדלקים, תחזוקה, תיקונים, לוגיסטיקה וסיוע אחר להתאמת המטוסים לצרכים של ישראל, באופן שיבטיח מוכנות מלאה לביצוע משימותיו עבור חיל האוויר הישראלי", נמסר מטעם חברת בואינג. 

אספקת מטוסי התדלוק תאפשר לחיל האוויר הישראלי לבצע תדלוק אווירי לכל המטוסים הנמצאים בשימוש החייל, וכן לבצע משימות אוויריות נוספות כמו הטסת כוחות, ניהול שליטה ובקרה ועוד. במטוס מותקנת המערכת המתקדמת בעולם לתדלוק אווירי לצד מערכות הגנה מתקדמות ועוד.

"חתימת החוזה לרכישת ארבעת מטוסי התדלוק היא ציון דרך חשוב בחיזוק הזרוע הארוכה של מדינת ישראל לשנים רבות קדימה. חברת בואינג גאה להיות שותפה רבת שנים לבניין כוחה של מדינת ישראל ולחיזוק יכולותיו הצבאיות של צה"ל וחיל האוויר הישראלי", אמר עידו נחושתן, נשיא בואינג ישראל. "מטוסי התדלוק החדישים יהוו תרומה חשובה ומשמעותית ליכולות האסטרטגיות של צה"ל וחיל האוויר".

"מטוסי התדלוק מדגמי בואינג KC-46A הם בעלי ניסיון מוכח לבצע תדלוק אווירי לכל סוגי המטוסים של חיל האוויר האמריקני ושל בנות הברית שלה, כמו גם קישוריות נתונים חלקה ומאובטחת המוגנת עם מערכות הגנה מוכנות לחימה", אמר ג'יימס בורגס, סגן נשיא בואינג ומנהל תוכנית מטוסי התדלוק בואינג KC-46. 

גנץ: "נדאג להרחיב את הפעולות הנדרשות בכדי לפגוע בשלוחי איראן" // קרדיט: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha

לפני החתימה: גנץ ביקר בטייסת מתדלקים של צבא ארה"ב

כזכור, שר הביטחון בני גנץ ביקר בשבוע שעבר בטייסת המתדלקים במפקדת סנטקום (פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית) בטמפה, פלורידה. "שיתוף הפעולה של ישראל עם סנטקום ומדינות האזור הוא גיים צ'יינג'ר ביכולת לשמור על הביטחון, היציבות והשלום במזרח התיכון, בייחוד מול איראן ושלוחיה", מסר גנץ. 

שר הביטחון גנץ בביקור בטייסת המתדלקים בארה"ב, צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha.

כעת, לאחר החתימה, אמר שר הביטחון: "אני מודה למשרד ההגנה האמריקאי על החתימה מול בואינג על עסקת המתדלקים החשובה לביטחון ישראל אותה התחלתי לקדם לפני כשנתיים מכספי הסיוע האמריקאי כולל ההקדמה של מימוש כספי הסיוע שבוצעה בתיאום עם משרד האוצר והמשפטים. לאחר החתימה של משרד הביטחון עם משרד ההגנה האמריקאי בחודש דצמבר, כעת התהליך הושלם ויצא לדרך. מטוסי התדלוק שאנו רוכשים, ביחד עם רכש טייסת ה-f35 החדשה, מסוקי התובלה, הצוללות והחימושים המתקדמים - ישמשו את צה"ל מול האתגרים העצומים, הקרובים והרחוקים, שעומדים לפתחנו. זוהי עוד הוכחה לברית וליחסים האסטרטגיים של מערכת הביטחון הישראלית והאמריקאית."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר