חילופי אש כבדים התנהלו באזור ג'נין: צה"ל עצר מבוקש

במשך שעות: כוחות הביטחון כיתרו את ביתו של המבוקש מחמוד דבעי עד שהסגיר את עצמו • לוחם ימ"מ נפצע קשה מירי מחבלים • על פי דיווח פלשתיני, בחילופי האש שהתנהלו בג'נין נפצע אח של זכריא זביידי • מוקדם יותר, מחבל השליך בלוק לעבר רכב ישראלי סמוך לבית אל, כוח צה"ל פתח בירי לעברו והוא נוטרל • במקביל, שני חשודים נעצרו לאחר שכוח צה"ל איתר נשק בכפר כיפל חראס

תיעוד ניסיון הפיגוע סמוך לבית אל

חילופי אש כבדים: כוחות צה"ל פעלו היום (שישי) באזור ג'נין, וכיתרו את ביתו של המבוקש הפלשתיני מחמוד דבעי, שהסגיר את עצמו ביחד עם אחיו.

נוסף עליהם יצאו מהבית שוהים נוספים והרימו את ידיהם. במקביל, לוחם ימ"מ פונה לביה"ח רמב"ם במצב קשה במהלך פעילות צה"ל בג'נין.

פלשתיני השליך בלוק לעבר רכב ישראלי, צילום: שלום צבי TPS

על פי דיווחים בתקשורת הפלשתינית במקום התנהלו חילופי אש כבדים. כמו כן, דווח על חילופי אש כבדים בין כוחות הביטחון לחמושים פלשתינים בכפר ברוכין, סמוך לג'נין.

כלי תקשורת פלשתינים דיווחו כי מתוך 11 הפצועים הפלשתינים, אחד מהם הוא דאוד זביידי, אחיו של המחבל המורשע זכריא זביידי.

סך הכל נעצרו הלילה והבוקר בכלל גזרת אוגדת יהודה ושומרון חמישה חשודים בין היתר בכפרים כיפל חרת ובורקין וכן נתפס אמצעי לחימה בלתי חוקי בעיר בחברון.

בקרב הפלשתינים עולות טענות כי אחת המטרות של ישראל בהכנסת כוחותיה היום לג'נין היא להסתיר, ולטשטש ממצאים מזירת התקרית שבה נהרגה שירין אבו עאקלה.

אחד מדוברי סניף הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בג'נין מטיל על ישראל אחריות מלאה לחייו של מחמוד דבעי שצה"ל מכתר את ביתו ומזהיר כי "האויב ישלם את מחיר פשעו נגד גיבורי ולוחמי העם הפלשתיני".

חמושים בג'נין יורים על חיילי צה"ל

בחמאס מברכים את "לוחמי ג'נין ותושביה העומדים מול הפשיטות החוזרות של הכיבוש". דובר הארגון אמר כי "ג'נין ממשיכה בהתנגדות ההירואית שלה נגד חיילי צבא הכיבוש והיא נלחמת בכל הכוח שיש לה עד הבסת הכיבוש וגירושו מכל האדמות הפלשתיניות. ג'נין תמשיך במערכה ותנצח. אומץ הלב וההקרבה הם מילת הסוד להשגת ניצחון על צבא הכיבוש".

"יש אינדיקציות על כוונה להפוך את הלוויה למסע הסתה"

בתוך כך, לקראת הלווייתה הצפויה היום בצהריים של שירין אבו עאקל, בכירים במשטרה אמרו אתמול כי "יש לנו מידעים ואינדיקציות על כוונה של גורמים מסויימים להפוך את הלוויה למסע הסתה, אך אין לנו כוונה לאפשר זאת".

טקס האשכבה לעיתונאית שירין אבו עאקלה, שנהרגה במהלך חילופי אש בג'נין, צילום: אי..אף.פי

הלוויה הנוצרית צפויה לעבור מגן הבונים להר ציון בעיר. במשטרה מעריכים שהמונים צפויים להשתתף בה. "המטרה שלנו היא לאפשר את קיום הלוויה בצורה מכובדת וכחוק עם רגישות לכל הכללים" אמר אתמול קצין בכיר במשטרת ירושלים והוסיף, "מצד שני, השוטרים הונחו לגלות נחישות מול כל מפרי סדר שיירכבו על ההלוויה הזו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר