14 מקרי אלימות בילדים: זו הסייעת החשודה בהתעללות בגן בפ"ת

הגננת רחל בראנץ שנצפתה בצילומים מכה ילד בפניו ומטיחה אחר על מזרן, הובאה לבית המשפט ומעצרה הוארך בחמישה ימים • השופט: "מעצר בית אינו מספיק, מיוחסים לה מעשי התעללות בחסרי ישע"

"הרימה ילד כמו בובה והטיחה אותו על המזרן". הורים בדיון להארכת מעצרה של הגננת מפ"ת // צילום: ירון דורון

סייעת מגן אמונה בפתח תקווה, רחל בראנץ, הובאה היום (חמישי) אל בית משפט השלום בפתח תקווה. בראנץ, בת 66, נעצרה אתמול בחשד להתעללות בילדי הגן. החקירה נפתחה לפני מספר ימים לאחר שהורים לילדה, שחשדו כי בתם עוברת התעללות, הגישו תלונה. חוקרי המשטרה לקחו את סרטוני מצלמות הגן ובהם נראית הסייעת נוקטת באלימות כלפי הילדים.

הסייעת רחל בראנץ, צילום: קוקו

הורי הילדים הגיעו לדיון וקראו לעבר הגננת: "תתביישי לך, יש לך נכדים", אחת האימהות אמרה בבכי: "למה? למה? הילד שלי הכי אהב אותך. היית בשבילו כמו אמא". אמא אחרת אמרה: "מהתחלה ידעתי שאת בהמה".

הסייעת רחל בראנץ, צילום: קוקו

נציג המשטרה אמר בדיון: "מדובר במקרה חמור שבו החשודה שעובדת כסייעת בגן ילדים פעלה באלימות כלפי ילדים קטנים. קיבלנו צילומים מהגן. היחידה החוקרת צפתה עד כה בתשעה ימים והחשודה נצפתה ב-14 אירועי אלימות כלפי שבעה ילדים. היא דוחפת אותם למזרן בצורה אגרסיבית, יש אירוע שהיא מרימה ילד כמו בובה ומטיחה אותו על המזרן. יש מקרה שילד רץ אליה והיא נותנת לו מכה בפנים. הילד שוכב והיא לא מתייחסת אליו. היא מודה ואומרת שעשתה זאת בהיסח הדעת. אישה שמתנהגת כך כלפי ילדים קטנים היא מסוכנת". בנוסף, נציג המשטרה הציג סרטונים לשופט.

מעון אמונה, צילום: קוקו

סנגורה של הסייעת, עו"ד אורי דרשן, אמר בדיון: "היא השכיבה ילדים על המזרן כדי שישנו. זו לא אלימות. מדובר במעצר ראווה, זה לא המקרה הקלאסי של אלימות. זו לא התעללות. היא עובדת 12 שנים במקום. מעולם לא הגישו נגדה תלונה". הוא ביקש להסתפק במעצר בית ולא במעצר ממשי.

השופט רונן פלג קבע בהחלטתו: "לחשודה מיוחסים מעשי התעללות בחסרי ישע. עיון בחומר החקירה מלמד שקיים חשד סביר נגד החשודה. בא כוח החשודה טען לפני שניתן להסתפק במעצר בית, אולם איני סבור כך". מעצרה של הסייעת הוארך בחמישה ימים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר