בכיר המעורה בפרשת הסרסור בחיילות הסוהרות: החקירה לא תיפתח מחדש

מפקד כלא גלבוע, גנ"מ פרדי בן שטרית, מסר אתמול עדות בלה"ב 433 בעקבות דבריו על הנושא • הערכה: תיק החקירה יישאר סגור לאחר שעדותו הועברה לפרקליטות והתברר כי לא חידש דבר

כלא גלבוע, צילום: משה שי

פרשת הסרסור בחיילות סוהרות: תיק החקירה בעניין המעשים המגונים וההטרדות המילוליות בכלא גלבוע לא ייפתח מחדש - כך נודע ל"ישראל היום" מפי גורם בכיר המעורה בחקירת הפרשה.

מפקד הכלא, גונדר משנה פרדי בן שטרית, זומן אתמול (שני) למתן עדות בנושא ביחידה הארצית לחקירת סוהרים בלה"ב 433, לאחר שנתן גושפנקא לפרסומים שלפיהם קצין המודיעין של הכלא בשנים 2018-2017 סרסר לכאורה בסוהרות. כזכור, הוא אמר זאת במהלך העדות בשבועה שנתן בוועדה שבודקת את בריחת ששת האסירים הביטחוניים מהכלא שבפיקודו.

על פי אותו בכיר, לאחר שעדותו אתמול הועברה לפרקליטות, ההערכה היא כי תיק החקירה יישאר סגור מכיוון שבן שטרית לא מסר שום פרט חדש בפרשה, וטען כי דבריו נסמכו על פרסומים בעניין ועל מה שידע על הפרשה בעת שכיהן כעוזרו של ממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר.

השתלשלות הפרשה

כפי שפורסם בעבר, בעקבות תלונות הסוהרות מינה שירות בתי הסוהר קצין בודק, שהחליט להעביר את התלונות לחקירה משטרתית. המשטרה חקרה באזהרה את פיקוד הכלא ואת קצין המודיעין, אשר נגדו נטען כי שלח סוהרות לאגף ביטחוני, שבו הן הוטרדו מינית ומילולית ואף בוצעו בהן מעשים מגונים על ידי אחד האסירים.

בסיומה של החקירה החליטה הפרקליטות, בעצה אחת עם ממלא מקום פרקליט המדינה דאז, מומי למברגר, להגיש כתב אישום נגד האסיר הביטחוני ולסגור את התיק נגד פיקוד הכלא מחוסר אשמה. התיק נגד קצין המודיעין נסגר מחוסר ראיות מספיקות. בעקבות זאת, החליט ממלא מקום נציב שב"ס באותה עת, גונדר בדימוס אשר וקנין, להחזיר את הקצין לשירות אך להדיחו מתפקידי מודיעין.

באותה עת, שימש בן שטרית כעוזרו - וזו הסיבה שדבריו בוועדה עוררו זעם רב בשירות בתי הסוהר, שם תהו מדוע קצין שהיה עוזרו של מי שהחליט להחזיר את הקצין לשירות מטיל כתם על מקום עבודתו, בטענה כי בשב"ס מסרסרים לכאורה בסוהרות.

לנוכח דבריו החמורים פנתה נציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי, לפרקליט המדינה וראש האגף לחקירות ומודיעין, בדרישה לגבות עדות מבן שטרית. "האינטרס הציבורי והארגוני מחייב ירידה לעומקם של דברים והגעה לחקר האמת", כתב היועץ המשפטי של שב"ס במכתב ששיגר לשניים, "נבקש אפוא כי האמירות המיוחסות לגנ"מ בן שטרית ייבדקו על ידי גורמי החקירה והתביעה המוסמכים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר