ערעור המשטרה התקבל: החשוד ברצח ליטל יעל מלניק יישאר במעצר עד מחר

בית משפט השלום הורה לשחרר את אדוארד קצ'ורה למעצר בית - אך המשטרה ערערה והמחוזי פסק להשאירו במעצר עד מחר בערב • לאחר ההודעה על שחררו, סבתה של מלניק התעלפה בבית המשפט

בני משפחתה של מלניק ז"ל, צילום: מישל דוט קום

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה היום (שני) להשאיר במעצר את אדוארד קצ'ורה החשוד ברצח יעל מלניק. מוקדם יותר שחררה שופטת בית משפט השלום בעיר את קצ'ורה בטענה כי חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית אינה חד משמעית, וכי פעולות החקירה האחרונות לא הבהירו את ההתרחשות. עם זאת, השחרור עוכב ב-24 שעות, והמשטרה הגישה ערעור בנושא.

בעקבות ערעור שהוגש בנושא החליט שופט המחוזי רון שפירא להפוך את ההחלטה לאור הראיות שהובאו בידי המכון לרפואה משפטית ועדותו של החשוד. "ניתן ללמוד על מסוכנות בדרכה גבוהה", אמר ביחס לחשוד. "מעבר לכך שמדובר באדם בוגר המודע למצבה של הקטינה שנותנת בו אמון ומשתפת עמו פעולה באירוע המוביל למוות, לא ניתן להתעלם מאמירתו בחקירה כי חלק ממניעיו לעבודה בבית החולים הפסיכיאטרי היה כדי ליצור קשר מסוג זה שהוביל לאירוע ההמתה".

דרמה בבית המשפט: החשוד ברצח ליטל יעל מלניק שוחרר // צילום: דניאל סיריוטי

קודם לדיון במחוזי נערך דיון טעון ומתוח באולם המעצרים בבית המשפט בחיפה בבקשת המשטרה להאריך, שוב, את מעצרו של אדוארד קצ׳ורה תושב קרית מוצקין בן 48 החשוד ברציחתה של הנערה ליטל יעל מלניק בת 17 תושבת אור עקיבא לפני כחודשיים.

כזכור גופתה של מלניק נמצאה כשהיא קבורה למחצה באתר בניה סמוך לביתו של קצ׳ורה עימו ניהלה קשר רומנטי שהחל בזמן שהייתה מטופלת בבית חולים לחולי נפש בו עבד החשוד.

על אף ימי המעצר המרובים ופעולות החקירה שבוצעו, טרם הצליחו המשטרה והפרקליטות לבסס תשתית ראייתית שתאפשר הגשה של כתב אישום וכן לא הוגשה גם הצהרת תובע לפני הגשת כתב אישום. בדיון שנערך בבית המשפט בחיפה, ביקש נציג המשטרה מביהמ״ש הארכה נוספת במעצרו של החשוד ברצח, ה-15 במספר למשך יומיים במטרה לבצע מספר פעולות חקירה נוספות בניסיון לבסס תשתית ראייתית שתאפשר הגשה של הצהרת תובע לפני כתב אישום.

בדיון שבו נכחו גם בני משפחתה של מלניק ז״ל, אחותה רות וסבה וסבתה, מלווים בעורכי דינם, הדגיש סניגורו של קצ׳ורה כי העובדה שלאחר 60 ימי מעצר ואישורים חריגים שניתנו לצורך הארכות מעצרו של החשוד ופעולות החקירה שבוצעו - יש לשחרר את החשוד לאלתר כיוון שהראיות בתיק אינן מספיקות לאישום ברצח ואף לא בעבירות המתה אחרות ולפיכך אין מקום להאריך את מעצרו ויש לשחררו.

בעקבות החלטת השופטת טל תדמור זמיר, פרצו בני משפחתה של הנרצחת בצעקות כלפי השופטת וכלפי החשוד עצמו. האחות רות זעקה על השופטת ואמרה: ״איך זה יכול להיות? את נורמאלית? זו החלטה לא נורמלית. איך את משחררת רוצח?״. הסבתא לודמילה אמרה אף היא בזעקות שבר; ״איזו מדינה זו? זו מדינה משוגעת״. הסבתא אף פנתה אל החשוד קצ׳ורה כינתה אותו ״זבל, רוצח״ ובשלב מסויים התעלפה בבית המשפט תוך שהמאבטחים מפנים מאולם בית המשפט את נכדתה רות ויתר בני המשפחה.

בעקבות החלטת ביהמ״ש המחוזי לקבל את ערעור המשטרה ולהאריך את מעצרו של קצ׳ורה ביום אחד עד ליום שלישי אמרה האחות רות: "הייתי מאוד נסערת ולא הייתה לי כוונה להעליב את השופטת. התחננתי שלא ישחררו אותו ואני שמחה על החלטת בימש המחוזי. יש ניסים בחנוכה״.

סניגורו של קצ׳ורה עוה״ד בוריס שרמן מהסנגוריה הציבורית אמר: "עו"ד בוריס שרמן שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את אדוארד קצ'ורה: "מדובר במקרה קשה ואנו מבינים את המצוקה הגדולה של המשפחה. יחד עם זאת, אדוארד טען לכל אורך הדרך כי לא גרם למותה של יעל ולא סיכן אותה.
אנו מברכים על החלטת בית המשפט, שלאחר כמעט 60 ימי מעצר הורה על השחרור ואני בטוח שגם לאחר החלטת המחוזי להאריך את מעצרו ביום אחד הוא ישוחרר״.

וד. "מעבר לכך שמדובר באדם בוגר המודע למצבה של הקטינה שנותנת בו אמון ומשתפת עמו פעולה באירוע המוביל למוות, לא ניתן להתעלם מאמירתו בחקירה כי חלק ממניעיו לעבודה בבית החולים הפסיכיאטרי היה כדי ליצור קשר מסוג זה שהוביל לאירוע ההמתה".

קודם לדיון במחוזי נערך דיון טעון ומתוח באולם המעצרים בבית המשפט בחיפה בבקשת המשטרה להאריך, שוב, את מעצרו של אדוארד קצ׳ורה תושב קרית מוצקין בן 48 החשוד ברציחתה של הנערה ליטל יעל מלניק בת 17 תושבת אור עקיבא לפני כחודשיים.

כזכור גופתה של מלניק נמצאה כשהיא קבורה למחצה באתר בניה סמוך לביתו של קצ׳ורה עימו ניהלה קשר רומנטי שהחל בזמן שהייתה מטופלת בבית חולים לחולי נפש בו עבד החשוד.

על אף ימי המעצר המרובים ופעולות החקירה שבוצעו טרם הצליחו המשטרה והפרקליטות לבסס תשתית ראייתית שתאפשר הגשה של כתב אישום וכן לא הוגשה גם הצהרת תובע לפני הגשת כתב אישום. בדיון שנערך (שני) בבית המשפט בחיפה ביקש נציג המשטרה מביהמ״ש הארכה נוספת במעצרו של החשוד ברצח, ה 15 במספר למשך יומיים במטרה לבצע מספר פעולות חקירה נוספות בניסיון לבסס תשתית ראייתית שתאפשר הגשה של הצהרת תובע לפני כתב אישום. בדיון שבו נכחו גם בני משפחתה של מלניק ז״ל, אחותה רות וסבה וסבתה מלווים בעורכי דינם הדגיש סניגורו של קצ׳ורה כי העובדה שלאחר 60 ימי מעצר ואישורים חריגים שניתנו לצורך הארכות מעצרו של החשוד ופעולות החקירה שבוצעו - יש לשחרר את החשוד לאלתר כיוון שהראיות בתיק אינן מספיקות לאישום ברצח ואף לא בעבירות המתה אחרות ולפיכך אין מקום להאריך את מעצרו ויש לשחררו.

בעקבות החלטת השופטת טל תדמור זמיר פרצו בני משפחתה של הנרצחת בצעקות כלפי השופטת וכלפי החשוד עצמו. האחות רות זעקה על השופטת ואמרה: ״איך זה יכול להיות? את נורמאלית? זו החלטה לא נורמלית. איך את משחררת רוצח?״. הסבתא לודמילה אמרה אף היא בזעקות שבר; ״איזו מדינה זו? זו מדינה משוגעת״. הסבתא אף פנתה אל החשוד קצ׳ורה כינתה אותו ״זבל, רוצח״ ובשלב מסויים התעלפה בבית המשפט תוך שהמאבטחים מפנים מאולם בית המשפט את נכדתה רות ויתר בני המשפחה.

בעקבות החלטת ביהמ״ש המחוזי לקבל את ערעור המשטרה ולהאריך את מעצרו של קצ׳ורה ביום אחד עד ליום שלישי אמרה האחות רות; ״הייתי מאוד נסערת ולא הייתה לי כוונה להעליב את השופטת. התחננתי שלא ישחררו אותו ואני שמחה על החלטת בימש המחוזי. יש ניסים בחנוכה״.
סניגורו של קצ׳ורה עוה״ד בוריס שרמן מהסנגוריה הציבורית אמר: ״ עו"ד בוריס שרמן שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את אדוארד קצ'ורה: "מדובר במקרה קשה ואנו מבינים את המצוקה הגדולה של המשפחה. יחד עם זאת, אדוארד טען לכל אורך הדרך כי לא גרם למותה של יעל ולא סיכן אותה.

אנו מברכים על החלטת בית המשפט, שלאחר כמעט 60 ימי מעצר הורה על השחרור ואני בטוח שגם לאחר החלטת המחוזי להאריך את מעצרו ביום אחד הוא ישוחרר״.

השתתף בהכנת הידיעה: נועם (דבול) דביר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר