סוכן סמוי הפליל עשרות חברים ובכירים בארגון של דומרני

בזכות פעילות של המשטרה: 34 חברים בארגוני פשע נעצרו • החשודים הפעילו קווי סחר בסמים, המשמשים צינור כלכלי של הארגונים • החקירה הייחודית ארכה כארבעה חודשים, ונוהלה ע"י היחידה המרכזית של מרחב לכיש במחוז הדרומי • מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, אמר במעמד טקס החשיפה: "יום שיא במאבק בפשיעה החמורה בישראל"

פעולות החקירה הסמויה, צילום: דוברות המשטרה

מאבקה של משטרת ישראל בארגוני הפשיעה: משטרת ישראל הפעילה בחודשים האחרונים סוכן סמוי, שהביא להפללתם של עשרות חשודים. החשודים הפעילו קווי סחר בסמים, המשמשים צינור כלכלי של ארגוני הפשיעה, ובהם גם הארגון של דומרני.

טקס פיצוח נאום ממ''ז דרום ומפכ''ל // צילום: דוברות המשטרה (לכיש)

החקירה הסמויה והייחודית ארכה כארבעה חודשים, ונוהלה ע"י היחידה המרכזית של מרחב לכיש במחוז הדרומי, בליווי חטיבת התביעות של המשטרה ופרקליטות דרום. היא הסתיימה הלילה (שבת) עם המעבר לשלב "הפיצוח", שבו נעצרו 34 חשודים, בני 40-16, מהערים אשדוד, אשקלון, קריית מלאכי, קריית גת ושדרות. חלקם הגדול משתייך באופן ישיר לארגון הפשיעה של דומרני, ופועל תחת חסותו. 

הסוכן שגויס למשימה ע"י מפעילי הסוכנים של משטרת ישראל, עבר במשך תקופה ארוכה הכשרה שהותאמה בקפידה לדמות העבריינית שנבנתה עבורו, ואפשרה לו לחדור פנימה תוך שימוש ברשת הטלגראס, למעגל העבריינים. כך הוא ביסס את מעמדו, עד לכדי קיום שיחות ומפגשים ישירים עימם.

מבצע שהתאפשר הודות לשוטר סמוי במשטרת ישראל,

המטרה המרכזית שהוגדרה בפעילות זאת, הייתה לתקוף את צינור החמצן הכלכלי של ארגוני הפשיעה, שהם קווי הסמים, כדי לפגוע אנושות ביכולתם להרוויח כספים המאפשרים להם להמשיך לפעול. כך קיוו במשטרה להשפיע על מפת הפשיעה במרחב לכיש, ובישראל בכללותה.

הסוכן שוגר ע"י מפעיליו בימ"ר לטובת ביצוע מגוון עסקאות עם יעדים מודיעיניים שנבחרו בקפידה. כך זוהו המפעילים את קווי הסחר בסמים שמזרימים כספים באופן ישיר לארגוני וכנופיות הפשיעה. כל זאת, תוך שימוש בקטינים לביצוע העסקאות.

הסמים - צינור החמצן הכלכלי של הארגונים,

במהלך יותר מ-60 עסקאות סמים, הצליח הסוכן לרכוש סמים מסוכנים מסוג קריסטל ומריחואנה בשווי עשרות אלפי שקלים, ולהפליל 34 חשודים, ובהם גם בכיר בארגון - רובם מאזור העיר אשקלון.

בשעות הבוקר המוקדמות פשטו כוחות המשטרה, ובהם יס"מ לכיש, יחידת יואב, לוחמי מג"ב ויחידת הכלבנים - על בתיהם של החשודים, שם נתפסו סמים מסוכנים, אקדח, רימוני הלם ורכבים. הם נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש.

עבודות חקירה מסביב לשעון, צילום: דוברות המשטרה

במסגרת מבצע המעצרים, עצרו כוחות המשטרה שלושה חשודים מאשקלון, בחשד למעורבותם באירוע ירי מתאריך 16.10.21 ברחוב השורשים באשקלון, על רקע סכסוך פלילי ומאבק שליטה בקווי הסמים - שבו נפצע אדם ופונה לקבלת טיפול רפואי.

היום, כאמור, התקיים טקס הפיצוח במרחב לכיש, במעמד מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר, תת-ניצב יעקב זריהן ראש חטיבת המודיעין ומפקד מרחב לכיש נצ"מ ברק מרדכי.

מדובר במבצע סמוי ומורכב שנמשך כמה חודשים, צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, אמר במעמד טקס החשיפה: "זהו יום שיא נוסף במאבק שלנו בפשיעה החמורה בישראל. יום שבו אנו יכולים לחשוף עוד פעילות משטרתית מרשימה וחכמה, של סוכן סמוי שפעל במשך חודשים בעומק ארגוני פשיעה שסחרו בסמים בכל אזור הדרום. הפעלה של סוכן מהסוג הזה משרתת את מטרת העל של המשטרה: לנקות את הרחובות מפשיעה, ולספק ביטחון לתושבי ישראל.

"הסוכן שפעל במשך חודשים ללא ידיעת קרוביו, חבריו ומשפחתו, הצליח להביא להפללתם של 34 חשודים בסחר בסמים, ובכך למוטט רשת שגלגלה מיליוני שקלים ששימשו להתחזקות העבריינים, ולפגיעה במאות ואלפי תושבי הדרום".

במבצע החקירה עורבו גם קטינים בני 16, צילום: דוברות המשטרה

ממ"ז דרום, ניצב פרץ עמר, הוסיף: "הפעילות כנגד ארגוני הפשיעה מתקיימת כל העת, גם במרחבים הטכנולוגיים. היום פעילות הסוכן הביאה לפגיעה בעורק הכלכלי של ארגוני הפשיעה בגזרת לכיש, ובכך לפגיעה ביכולתו של הארגון להמשיך ולקיים את עצמו. אנו נמשיך לפעול בדרכים יצירתיות ומגוונות כנגד מחוללי הפשיעה, וזאת על מנת להביא למיגורם ולמיצוי הדין עימם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר