יפו נשארה בלי ראש ארגון פשע שולט - במשטרה מתגברים כוחות מחשש לנקמה

לאחר חיסולו אתמול של עבד קזאז בנמל בעיר, ושל עיזאת חאמד בחודש יולי, במשטרה יודעים שלראשונה זה עשרות שנים - אין ביפו ראש ארגון פשע • התגבור יתבצע בצל החשש משפיכות דמים, שעלולה להגיע מצד יורשיהם של השניים, שינסו להשתלט על הוואקום שנוצר • גורמים במשטרה: "נרדוף את העבריינים עד שלא ישתלם להם להחזיק רובה ביד"

מפקד מרחב יפתח מתייחס לחיסול העבריין בנמל יפו, אתמול // צילום: דוברות המשטרה

לאחר החיסול שבוצע אתמול (שבת) בנמל יפו, במשטרה מתכוונים לתגבר את הכוחות בעיר בתקופה הקרובה, מחשש שהחיסול עלול להוביל לשפיכות דמים - משום שיורשיהם של עבד קזאז, שחוסל אתמול, ושל עיזאת חאמד, ראש ארגון פשע שחוסל בחודש יולי, ינסו להשתלט על הוואקום שנוצר.

גורמים במשטרה אמרו ש"נרדוף את העבריינים עד שלא ישתלם להם להחזיק רובה ביד". הגורמים ציינו גם כי בחיסול אתמול נחצו קווים אדומים, כמו שקורה לאחרונה לא פעם. במשטרה גם יודעים שבעת הזו אין ביפו, בפעם הראשונה זה עשרות שנים, ראש ארגון פשע.

עבד קזאז, צילום: ללא קרדיט

קזאז ריצה בעבר 12.5 שנות מאסר, והטיל אימה על רבים. המשטרה בודקת אם הרצח שלו קשור לחיסול של חאמד, בחודש יולי.

קזאז הגיע אתמול סמוך לשעה 14:30 לחניון הדרומי של נמל יפו ברכבו. למרות הקהל הרב ששהה במקום - חלקו לצורך בדיקות קורונה במתחם - חסמו שני אלמונים חמושים באקדח את דרכו של קזאז. הוא נמלט מהרכב לכיוון המזח והשניים דלקו בעקבותיו, כשהם יורים כ-10 כדורים לעברו. הוא קפץ לים, אולם הכדורים השיגו אותו. האלמונים נמלטו מהמקום ברכב, ובינתיים אזרחים ואנשי מד"א, שהיו במתחם הבדיקות, רצו לעבר קזאז, ששכב פצוע מהירי בתוך המים.

חובשים ופרמדיקים, יחד עם אזרח ששהה במקום, משו את קזאז מהים, ואנשי מד"א החלו להעניק לו טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח וולפסון במצב אנוש עם פצעי ירי. כעבור זמן קצר נקבע מותו בבית החולים.

שוטרים בזירת החיסול בנמל יפו, אתמול, צילום: ללא קרדיט

מ', תושב מקומי שבילה עם ילדיו במדשאה הסמוכה למזח, אמר כי ביפו כבר רגילים לשמוע קולות ירי, אבל הפעם זה היה ממש קרוב אליו ואל ילדיו: "התקשורת מדברת על היישובים הערביים בצפון ובדרום, ששם נרצחים כמעט מדי יום, אבל גם יפו הפכה להיות 'מערב פרוע'. אין פה כמעט יום מבלי שאתה שומע ירי, והמשטרה לא מצליחה למנוע את האירועים האלה. רק במזל לא נפצע היום אף אחד מבני הנוער ומהמבלים שהיו בסמוך".

קזאז נחשב בשנים האחרונות לאחד ה"כבדים" ביפו, שמנהל אימפריה של מיליונים רבים בשוק האפור. יש לו נכסים רבים בעיר יפו, והוא היה מעורב בהריגת חאדר דקה ביפו ב-2006. כנופיה שבראשה עמד חאמד ושבה היה חבר קזאז, חטפה בזמנו את דקה ואדם נוסף, על רקע סכסוך בין בעל מסעדת "בני הדייג" ביפו לסוחר דגים מעזה.

קזאז היה מעורב בחטיפה, כאשר השניים הוכנסו לתא מטען של רכב ביפו והחוטפים הורו להם לקרוא בקוראן לפני הוצאתם להורג. הם הוסעו מהמקום, אולם הצליחו לברוח כפותים מתא המטען. קזאז הבחין בהם והחל לרדוף אחריהם, תוך שהוא יורה לעברם לעיני עוברים ושבים במרכז יפו. מהירי נפגע ונהרג אחד מהחטופים, ואילו החטוף השני הצליח להימלט.

שוטרים בזירת החיסול ביפו, אתמול,

קזאז הורשע וישב בכלא, ולאחר שחרורו לפני כשבע שנים הורשע פעם נוספת, הפעם בעבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, גרימת חבלה חמורה, הפקרה לאחר פגיעה ונהיגה ללא רישיון נהיגה תקף לסוג הרכב.

בגזר הדין צוין אז כי בעברו של הנאשם 11 הרשעות קודמות בשנים 2007-2000 בעשרות עבירות, בין היתר מתחום הרכוש, רכב, אלימות, הפרת הוראה חוקית, תקיפת עובד ציבור ועוד.

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, קלרה רג'יניאנו, כתבה עליו אז בגזר הדין: "הרשעתו של הנאשם בתיק זה, עברו של הנאשם וקופת השרצים התלויה מעל לראשו מלמדים כי הוא פגע רע שסיגל לעצמו אורח חיים עברייני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר