הוארך מעצרו של החשוד שאיים בנשק בטיילת תל אביב

כאמל דקה נחשד שכיוון אתמול נשק לעבר אזרחים • נציג המשטרה יוני הירשהורן: "הוא רץ עם נשק שלוף לכיוון הים כשהבחנו באזרחים מרתקים אותו לרצפה" • לפי עדויות, החשוד הצטרף לוויכוח בין שני אנשים, ואיים עליהם

כאמל דקה בבית המשפט, צילום: אבי כהן

שופט בית משפט השלום בת"א האריך בארבעה ימים את מעצרו של כאמל דקה - החשוד שאתמול (רביעי) איים בנשק בטיילת תל אביב על אזרחים. נציג המשטרה יוני הירשהורן, סיפר בדיון כי אתמול לפנות ערב החשוד רץ עם נשק שלוף בטיילת, מאזור הכרם לכיוון הים. הם הבחינו באזרחים מרתקים את החשוד לרצפה במקום.

"מעדויות עולה כי התפתח וויכוח בין שני אזרחים, והחשוד הצטרף ואיים עליהם עם מוט, אשר נלקח ממנו. האירוע הסתיים בכך - אלא שכעבור עשר דקות החשוד הגיע רכוב על אופניו לבית קפה שבו ישב אותו האזרח, פתח את התיק שלו, שלף רובה - ודרך אותו.

"כל האזרחים נסוגו, וכשראו שהוא לא יורה - החלו לרדוף אחריו. בזמן הבריחה הוא ניסה להיכנס למספר מכוניות, אחת מהן רכב של דיפלומט. לבסוף הרודפים הצליחו לתפוס אותו, כשהמזל שלו היה שמי שתפס אותו היו אזרחים, ולא שוטרים שראו אןתו רץ עם נשק שלוף".

זירת האירוע, צילום: קוקו

הסנגור, עו״ד מוחמד נעאמנה, טען שמדובר ברובה אוויר של צעצוע ולא בנשק אמיתי. לטענתו, החשוד היה במהלך עבודתו כשליח, כשראה שניים מתווכחים וניסה להפריד ביניהם. הכל "התהפך עליו" כשהם תקפו אותו, והוא ברח. לדבריו, היחיד שהותקף זה החשוד עצמו, שנפצע בגלל האזרחים.

השופט, שהאריך בארבעה ימים את מעצרו של החשוד, קבע כי קיים חשד סביר שהחשוד ביצע את החשדות המיוחסים לו, ושלח אותו לבדיקה פסיכיאטרית. ״יש פער בן הרושם הראשוני שנוצר לגבי האירוע, למה שמביאים החוקרים כעת״.

כזכור, שוטרים שהגיעו לזירה אתמול עצרו את החשוד, בן 22 מיפו, ותפסו את הנשק. גבר נפצע קל בראשו לאחר שנאבק עם החשוד, ואישה שעברה עם רכבה לקתה בחרדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר