שופט בית המשפט לתעבורה, עידן שניר, הורה לחלט מונית מסוג טויוטה שבה נתפס נהג שעולה על הכביש בפסילה בפעם השלישית. החלטה זו הותירה את הנאשם, בעל חברת מוניות, ללא הרכב ששוויו עשרות אלפי שקלים, במה שהשופט הגדיר כ"מכה כלכלית משמעותית" שמהווה רכיב הרתעתי חריג. פרט לכך, קיבל הנאשם שישה חודשי עבודות שירות. "הוא יודע שאם יחזור על מעשיו יחולטו כלי רכב נוספים בפעמים הבאות ובכך תיפגע גם פרנסתו באופן משמעותי", נכתב בגזר הדין.
הנאשם, כבן 70, שלחובתו 52 הרשעות קודמות בעבירות תעבורה, נתפס בחודש דצמבר האחרון כשהוא נוהג במונית למרות שלוש פסילות בית משפט שהיו בתוקף, כאשר האחרונה שבהן – פסילה לצמיתות – ניתנה בנוכחותו בשנת 2022. יתרה מכך, רישיון הנהיגה שלו פקע עוד בשנת 2001, לפני 24 שנים.
"הנאשם, על אף היותו פסול, שב לפקוד כבישי ארצנו תוך סיכון משתמשי הדרך ותוך הפרה בוטה של הפסילות שניתנו בעניינו", טענה בדיון נציגת יחידת התביעות של מחוז מרכז. "הנאשם נהג במונית וזאת תוך שמפר שלוש פסילות בית משפט ממושכות שניתנו בנוכחותו כשבאחרונה בזמנים נפסל רישיון נהיגתו לצמיתות".
"אל תשלחו אותי לכלא"
התביעה המשטרתית הציגה בבית המשפט כנגד הנהג תמונה מדאיגה של דפוס התנהגות עברייני. בהרשעותיו הקודמות משנת 2018 ומשנת 2022 אמר הנאשם לבית המשפט כמעט באותן מילים: "עשיתי טעות, אני מבקש לא לשלוח אותי למאסר. אני מבטיח לא לנהוג וללא להתקרב לרכב וברור לי כי אם עוד פעם אנהג ברכב, אני אשלח לבית סוהר". למרות זאת, חזר על העבירה פעם אחר פעם.
עורכת דינו של הנאשם, הציגה תמונה שונה. לדבריה, הנשאם הוא איש עסקים מכובד שנעדר עבר פלילי, שירת שירות צבאי מלא, ומעסיק 18 נהגי מוניות שמפרנסים משפחות. "הוא עשה טעות, לוקח אחריות ומביע חרטה", טענה הסנגורית. היא הדגישה כי הנאשם היה עצור בפיקוח אלקטרוני כארבעה חודשים ללא הפרת תנאי שחרור.
בסופו של דבר, נגזרו על הנאשם שישה חודשי עבודות שירות, קנס של 1,700 שקלים, פסילת רישיון לצמיתות ו-12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. אך הרכיב החריג בגזר הדין היה החלטת השופט לחלט את רכב המונית. השופט שניר הסביר בגזר הדין שחילוט הרכב, ששוויו עשרות אלפי שקלים, מהווה "תוספת משמעותית להרתעה". הנאשם יורשה לגשת למגרש שבו מאוחסן הרכב בתוך שבעה ימים כדי להוציא ציוד אישי וכן את המונה וכובע המונית.

