50 כתבי אישום: המשטרה פענחה את "עוקץ הקופאיות" ברשת רמי לוי | כך פעלה השיטה

העובדות היו מעבירות את הקופה למצב בו היא משמיעה צליל סריקה של רכישה, אך בפועל לא מתבצע חיוב • המוצרים הגנובים, בשווי של כחצי מיליון שקל, הועברו לקרובי המשפחה שלהן, תושבי ג'סר א זרקא ופוריידיס • החוקרים תיעדו כ-70 אירועים כאלו במהלך שבועיים, ולאחר מכן עצרו את הקופאיות לחקירה

כך פעלה השיטה: פוענח עוקץ הקופאיות ברשת "רמי לוי"// דוברות המשטרה

המשטרה פענחה את עוקץ הקופאיות הגדול ברשת רמי לוי, במסגרתו יוגשו לא פחות מ-50 כתבי אישום נגד עובדות הרשת וקרובי המשפחה שלהן, תושבי ג'סר א זרקא ופוריידיס.  

המשטרה (מחוז חוף, שוטרי זכרון יעקב), נכנסה לתמונה בחודש ינואר השנה לאחר דיווח מצוות הביטחון של סניף "רמי לוי" במתחם מול זכרון בעיר, אודות חשד לביצוע גניבות בהיקף של חצי מיליון שקלים על ידי קופאיות ושותפיהן בסניף.

סניף רמי לוי. סורקות מוצרים ומכניסות לעגלה ללא תשלום, צילום: אורן בן חקון

חוקרי המשטרה ביצעו מגוון פעולות חקירה גלויות וסמויות שעזרו בחשיפת שיטת הפעולה של הקופאיות. מהממצאים עולה כי העובדות היו מעבירות את הקופה למצב בו היא משמיעה צליל סריקה של רכישה, אך בפועל לא מתבצע חיוב. למעשה סריקת המוצרים הייתה במצב של בירור מחיר ובפועל המוצרים הועברו לעגלת הקניות של הלקוחות - משתפי הפעולה של הקופאיות - ללא ששולם עליהם.

כך על פי החשד, במהלך עבודתן גנבו העובדות בחדשים האחרונים מהסופר מוצרים ומזומנים בהיקף של כחצי מיליון שקלים, באופן שיטתי ובמאות עסקאות.

דפוס הפעולה של המעשים התבסס על כך שחברת הקבוצה אשר שימשה באותה עת כקופאית, העבירה את הקופה הרושמת למצב 'שאילתה', כך שיישמע צליל עם סריקת מוצר בקורא הברקוד, אך כאמור בפועל כלל לא מתבצע חיוב.

יתר חברות הקבוצה הנוספות או שותפים נוספים העמיסו עגלות במוצרים וכך העבירו את מרביתם בקופה ללא חיוב, כך יצא ששילמו סכום נמוך יותר משווי המוצרים עמם יצאו מהחנות או לא שילמו כלל.

רמי לוי. העובדות גנבו מסניפיו מוצרים בשווי של כחצי מיליון שקלים, צילום: משה שי

החוקרים תיעדו כ-70 אירועים כאלו במהלך שבועיים, הם איתרו את הקופאיות ועצרו אותן לחקירה בתחנת זכרון יעקב, בסיום חקירתן נכלאו ומאז מעצרם הוארך מעת לעת, עד אשר שוחררו ע"י בית המשפט בתנאים מגבילים.

עם סיום החקירה בחודש מאי 2024 הצליחה המשטרה לגבש תשתית ראייתית נגד החשודות ושותפיהן בסיומה הגישה המשטרה באמצעות יחידת התביעות למעלה מ-50 כתבי אישום כנגד החשודות והחשודים הנוספים תושבי ג'סר א זרקא ופוריידיס.

שיטה מתוכננת ומודעת

מהמשטרה נמסר: "הקבוצה פעלה באופן שיטתי ובשיטת ביצוע דומה הכוללת תכנון מקדים, תוך חלוקת תפקידים ברורה". שופט בית המשפט יניב הלר ציין: "אין מדובר ב'סחיבה' אקראית אלא במשהו שמלמד יותר על שיטה, תכנון ומודעות".

מרשת רמי לוי שיווק השקמה נמסר: "אנחנו סומכים על המשטרה שתעשה את עבודתה נאמנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר