חברת רייזרים תבעה 85 אלף שקלים מלקוחה שעשתה תאונה, בית המשפט: "אין סיבה לחייבה"

לטענת החברה, הגורם הישיר לתאונה ולהתהפכות הרכב ביום השני לטיול היה נהיגתה הפרועה של הנתבעת, שלא נהגה בהתאם לתנאי הדרך • הרכב היה מבוטח בביטוח חובה בלבד, ולא בביטוח מקיף, ולכן התביעה הוגשה נגד הנהגת ששכרה את הרכב

לכלים לא היה ביטוח מקיף. צילום: צילום אילוסטרציה: אייל מרגולין/ג'יני

חברת רייזרים תבעה בלא פחות מ־85 אלף שקלים לקוחה, שהתהפכה עם רכב ששכרה מהם. בית המשפט דחה את התביעה וקבע כי לא הוכח שהתובעת נהגה באופן רשלני, ושגם אם היתה נוהגת כך - לא היה מחייב אותה בתשלום הנזק מאחר שהחברה לא ביטחה את הרכב בביטוח מקיף.

על פי התביעה שהגישה "רייזר קלאב בן שמן" בע"מ, מדובר בנזקי רכוש שנגרמו לרכב שטח שלהם בתאונת דרכים עצמית. הדבר אירע כשנהגה בו הנתבעת ששכרה את הרכב, וזאת במהלך טיול בן יומיים שארגנה החברה במסגרת פעילות קבוצתית של נשים בנהיגת שטח מבן שמן לים המלח ובחזרה.

כביש הערבה // צילום: משה שי, צילום: משה שי

התאונה התרחשה בכביש אספלט בעליות מכיוון ים המלח. הרכב היה מבוטח בביטוח חובה בלבד, ולא בביטוח מקיף, ולכן התביעה הוגשה נגד הנהגת ששכרה את הרכב.

לטענת החברה, הגורם הישיר לתאונה ולהתהפכות הרכב ביום השני לטיול היה נהיגתה הפרועה של הנתבעת, שלא נהגה בהתאם לתנאי הדרך. ההתהפכות אירעה בכביש אספלט ישר עם תנאי דרך טובים, ולפיכך, כך לשיטת החברה, יש לייחס את מלוא האחריות לתאונה לשוכרת הרכב.

"החברה התרשלה"

מנגד, בא כוח השוכרת עו"ד יניב מודן טען כי רשלנות החברה, שאין לה רישיון עסק, היא שגרמה לנזק הישיר והיא שהביאה לכך שהנזק נותר ללא כיסוי ביטוחי. לטענתו, מרשתו אכן איבדה שליטה על הרכב, אולם לא בשל התנהלותה ונהיגתה. לדבריו, מדובר בפעילות מסוכנת הכרוכה בסיכונים מובנים שאינם נובעים מרשלנות מרשתו. כמו כן, נטען גם להטעיה: לדבריו, באתר החברה היה כתוב כי לכל כלי הרכב שלה יש ביטוח חובה וצד שלישי כחוק, ובחוזה שעליו הוחתמה הנתבעת כלולה השתתפות עצמית בסך 5,000 שקלים או בסך 7,500 שקלים, הנחזים להיות סכום ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה.

השופט ישראל פת קיבל את טענת עו"ד מודן ודחה את התביעה. בהחלטתו ציין כי החברה לא הביאה את כלל המשתתפות בטיול להעיד.

השופט הורה לחברת הרייזרים לשלם לנתבעת כ־14 אלף שקלים הוצאות ושכר טרחת עורך דין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר