השופטת על החשוד בירי במתנדב מד"א: קיימת מסוכנות, מעצרו הוארך

עשרות מפגינים הגיעו לרחבת ביהמ"ש לקראת הדיון בהארכת מעצרו של השוטר שירה ביעקוב טוחי • בני משפחת הנרצח לא הורשו להיכנס לבית המשפט מחשש להפרת הסדר • ח"כ אחמד טיבי שהגיע להפגנה: "איזה סאדיסט יכול לרצוח ככה בדם קר מתנדב ומגיש עזרה רפואית? הוא מסוכן"

"צדק ליעקוב": עשרות מפגינים הגיעו לרחבת בית המשפט המחוזי בת"א // צילום: משה בן שמחון

עשרות מפגינים הגיעו היום (רביעי) לרחבת בית המשפט המחוזי בתל אביב עם שלטים עליהם נכתב "צדק ליעקוב" וחולצות עם הכיתוב "נרצח בדם קר על ידי משטרת ישראל", לקראת הדיון בהארכת מעצרו של השוטר שירה למוות במתנדב מד"א, יעקוב טוחי. שופטת ביהמ"ש החליטה כי בשלב מתקיימת מסוכנות והאריכה את מעצרו עד ליום ראשון. 

מפגינים מחוץ לבית המשפט המחוזי בת"א // צילום: גדעון מרקוביץ, צילום: גדעוץ מרקוביץ'

במח"ש ביקשו להאריך את מעצר השוטר היורה בשמונה ימים נוספים, בני משפחת הנרצח לא הורשו להיכנס לבית המשפט מחשש להפרת הסדר. אתמול אחיו של השוטר הגיש תלונה במשטרה בחשד לאיומים לאחר שהגיעו לבית העסק שלו ואמרו שיפגעו בו ובבני משפחתו. 

אמו של יעקוב טוחי בבית המשפט: "אף פעם לא עשה רע לאף אחד"

אחותו של יעקוב: "הוא היה אח טוב. הוא עמד לצידנו, כשהיה בן 19 ואבא שלי נפטר. הוא דאג לנו ועזר להמון אנשים. התנדב באיחוד והצלה, במד"א ועבד בשגרירות האמריקנית. כולם אהבו אותו ואף אחד לא אמר עליו מילה רעה. עד שהיה הרצח הנורא שאף פעם לא חשבנו שהוא ככה ילך מאיתנו. חשוב לנו שהשוטר יקבל את העונש שהוא צריך לקבל".

ח"כ אחמד טיבי ברחבת ביה"מש המחוזי: "איזה סאדיסט יכול לרצוח ככה בדם קר מתנדב ומגיש עזרה רפואית?" // צילום: משה בן שמחון

ח"כ אחמד טיבי, הגיע להפגנה מחוץ לביהמ"ש ואמר: "איזה סאדיסט יכול לרצוח ככה בדם קר מתנדב ומגיש עזרה רפואית, בריאותית, אנושית לאחר? ולכן הוא מסוכן, והמסוכנות הזאת צריכה להיות חשופה לציבור. יש לומר שהמסתערב הזה שהוא חבר ביחידה מיוחדת, שכנראה רצח בעבר פלשתינים, ועכשיו הוא הנה, המשיך לרצוח עוד ביפו. הוא ראה ערבי, חשב שאפשר לירות בו עשרה כדורים, תשעה כדורים, אחת עשרה כדורים, בכזו קלות". 

ח"כ אחמד טיבי מחוץ לבית המשפט המחוזי בת"א, צילום: גדעון מרקוביץ'

נזכיר כי האירוע בו נורה טוחי למוות ע"י ע"י שוטר מג"ב שלא היה בתפקיד ביפו, קרה ככל הנראה בעקבות וויכוח על חנייה. השניים להתקוטט ולאחר מכן הוציא החשוד אקדח וירה למוות בטוחי. הוא נפצע במצב אנוש ופונה לבית החולים, שם נקבע מותו. בתיעוד האירוע ניתן לראות את השניים מתקוטטים ומיד לאחר מכן מספר יריות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר