בית המשפט: משה רדמן יצטרך להגיע להפגנות עם פיקוח צמוד

פעיל המחאה הבכיר שחסם אמש את איילון שוחרר, למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים • פעיל נוסף שהשליך רימון עשן לצומת עזריאלי, נשלח למעצר בית • שחרורם נדחה עד להגשת ערר

משה רדמן נעצר לאחר שחסם את נתיבי איילון. צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בית משפט השלום בתל אביב, שחרר הבוקר (ראשון) את משה רדמן, ממובילי המחאה שנעצר אמש במהלך החסימה של נתיבי איילון צפון. השופטת רוית פלג לא קיבלה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים.

משה רדמן נעצר לאחר שחסם את נתיבי איילון | השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אמש במהלך הפגנה בצומת קפלן, החשוד יחד עם אחרים ירדו לנתיבי איילון וחסמו אותם. לטענת המשטרה, רדמן, יחד עם אותם אחרים, ישבו על הכביש,ורק לאחר ששוטרים השתמשו בכוח סביר למשוך אותם, הוא נפתח.

המשטרה הביאה הבוקר את רדמן להארכת מעצר, שם ביקשה לא פחות מחמישה ימי מעצר נוספים בגין חשד לביצוע עבירות של התנהגות פרועה במקום ציבורי והפרת הוראה חוקית. נציג המשטרה, רנ"ג יוני הירשהורן, הוסיף בדיון כי רדמן היה צריך להיות מורחק, לאחר שחתם על ערבות מיום 25/2/24 בגין אירוע דומה.

הסנגור רן תגר ביקש מבית המשפט לשחרר את רדמן, ציין שאין סיבה לשלול את חירותו בגלל הפרת סדר ציבורי והציע שבהפגנה הבאה יפקח עליו אדם אחר. השופטת פלג שכאמור דחתה את בקשת המשטרה הורתה לשחרר את רדמן ואסרה עליו להשתתף בהפגנה לא חוקית למשך חודש ימים, וכאשר יגיע להפגנה חוקית יהיה עליו לבוא עם מפקח.

במקרה נוסף נעצר מנחם פרחי, ד"ר למתמטיקה במכון וייצמן במהלך ההפגנה בצומת קפלן, כאשר על פי החשד הוא השליך למרכז צומת עזריאלי רימון עשן שהחל לדלוף. הוא הובא להארכת מעצר, שם טענה המשטרה כי החשוד נצפה ותועד על ידי עובר אורח ונעצר. במהלך חלק מחקירתו לטענת המשטרה מילא פיו מים. השופטת רוית פלג הורתה לשחררו למעצר בית בן ארבעה ימים.

מפגין השליך רימון עשן לצומת עזריאלי | אבי כהן

בשני המקרים הורה בית המשפט על עיכוב ביצוע השחרור לבקשת המשטרה שאמורה להגיש ערר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר