פרשת דריסת רפאל אדנה: הנהגת הורשעה בהפקרה

קרול פסלר, הנאשמת בתאונת הפגע וברח בנתניה, השיבה היום בבית המשפט את תגובתה לכתב האישום, בית המשפט הרשיע אותה בהפקרה • אמו של רפאל: "היא רצחה לי את התינוק, זה לא יכול לעבור לסדר היום" • משפחתו של הילד רפאל אדנה העבירו מסר לשופטים עם בובה מגואלת בדם

הנאשמת קרול פסלר מגיעה לבית המשפט. צילום: יהונתן שאול

בבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה מתקיים הליך תשובה לאישום במשפטה של קרול פסלר בת ה-80, המואשמת בהפקרתו של הילד רפאל אדנה בן ה-4 לאחר שפגעה בו עם רכבה בחודש מאי 2023 בנתניה. אדנה נפצע באורח אנוש ונפטר כעבור מספר ימים. במהלך הדיון התעלפה אמו של רפאל ונזקקה לטיפול.

לפי כתב האישום, הסבא תמיר צגאי יחד עם שני נכדיו, עברו שלא במעבר חצייה בשדרות בן גוריון בנתניה. פסלר פגעה ברכבה ברפאל ובידו של תמיר והמשיכה בנסיעה בלי לבדוק במי פגעה ובלי להזעיק את כוחות ההצלה.

ירון דורון

בני המשפחה של רפאל ז"ל עמדו בכניסה לאולם כשהם נושאים בידם בובת תינוק מגואלת בדם. "זה מייצג את מה שאני עוברת, רצחו לי את התינוק ונותנים לזה לעבור בבית משפט לתעבורה כאילו היא חצתה באור אדום. הבן שלי מת, התינוק שלי מת, אני מקווה שאנשים יבינו את זה וזה יעורר משהו. אולי השופט יבין שזה לא פגע בחתול, היא רצחה תינוק, זה לא אמור לעבור על סדר היום.

"היא מבחינתה מה היא עשתה? היא אמה לי פעם קודמת 'מה עשיתי?'. אולי אם היא תראה את זה, כי היא טוענת שהיא לא דוברת עברית, אולי היא תבין, היא אמא".

הילד שנדרס למוות בנתניה. רפאל אדנה, צילום: מטה המאבק צדק לרפאל

בפתיחת המשפט, שהתקיים בחודש שעבר, הוריו של הילד - שמחה וזיו - ובני משפחה נוספים המתינו בכניסה לבית המשפט כשהם לובשים חולצות עליהן כתוב: "דמו של רפאל אינו הפקר". כאשר פסלר הגיעה ההורים ובני המשפחה צעקו לעברה: "רוצחת", "למה לא הושטת לו עזרה?"

בדיון נקבע, כי בדיון הבא, כלומר היום, תמסור פסלר את תשובתה לכתב האישום נגדה. בתום הדיון אז אמר זיו, אביו של רפאל ז"ל, שראה לראשונה את הנהגת: "היה לי קשה לראות אותה. לא ייאמן שאדם יכול להפקיר ילד קטן ולהמשיך. אני לא מאמין שהיא זו שנהגה. הבת שלה נהגה". האם שמחה אמרה: "אני לא מאמינה שהיא זו שנהגה, רואים שהיא בקושי הולכת. היא רצחה את הבן שלי. ראיתי את השטן. היא שטן".

הנאשמת קרול פסלר מגיעה לבית המשפט, צילום: יהונתן שאול

מקרה מותו של אדנה עורר סערה רבה והפגנות ברחבי המדינה בעקבות טענות המשפחה, כי המשטרה והפרקליטות החליטו להקל על פסלר ובתה ד"ר היידי פסלר. לטענת המשפחה התאונה נגרמה באשמת הנהגת, בתה של פסלר היתה איתה ברכב בעת התאונה והרכב נלקח לתיקון במוסך כדי לטשטש ראיות. המשפחה דרשה להעמיד לדין את פסלר ואת בתה בעבירות של גרימת מותו של אדנה, בהפקרתו ובשיבוש חקירה. לבסוף הוחלט לסגור את התיק נגד הבת והעמיד לדין את האמא בעבירה של הפקרה בלבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר