חשד: הנפיקו אלפי רישיונות לשימוש רפואי בקנאביס ושלשלו לכיסם מיליוני שקלים

על פי החשד, חברת "פרומדיס" חברה לתשעה רופאים כדי להפיק במרמה יותר מ-6,000 רישיונות לשימוש רפואי בקנאביס ללקוחותיה • הם חתמו על המלצות כוזבות לפיהן סובלים הלקוחות מפוסט טראומה מבלי שכלל עברו בדיקה • מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה שוקלת את העמדתם לדין

קנאביס רפואי // קנאביס רפואי. צילום: ללא

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה לבאי כוחם של תשעה רופאים ושלוש חשודות נוספות, כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בגין הנפקה שיטתית במרמה של אלפי רישיונות לשימוש רפואי בקנאביס בתמורה לשוחד וביצוע עבירות נוספות.

מעצר הרופאים החשודים באספקת אישורים לצריכת קנביס לכל המרבה במחיר // ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה | דוברות המשטרה

על פי החשד, חברה בשם "פרומדיס" חברה לתשעה רופאים כדי להפיק במרמה למעלה מ-6,000 רישיונות לשימוש רפואי בקנאביס ללקוחות שפנו לחברה, תוך יצירת מצג שווא לפיו הלקוחות סובלים מפוסט טראומה מבלי שהם כלל עברו בדיקה או אבחון רפואיים המאשרים זאת.

ארבעה מהרופאים הם פסיכיאטרים מומחים שחתמו על ההמלצות הכוזבות, ואילו חמשת הרופאים הנוספים הוסמכו ע"י משרד הבריאות להנפיק את הרישיונות, והם חשודים ששלשלו לכיסם שוחד של מיליוני שקלים.

הנפיקו אלפי רשיונות כוזבים לקנביס רפואי, צילום: getty images

העבירות המיוחסים לחשודים הן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, לקיחת שוחד ומתן שוחד. לחלק מהחשודים יוחסו גם עבירות של הלבנת הון, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, ועבירת שיבוש הליכי משפט

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר