רגע נפילת המחיצה באולם החתונות. צילום: מתוך מצלמת האבטחה

גרימת מוות ברשלנות: כתב אישום נגד מתכנן המחיצה שנפלה על אדם בגן אירועים

יואב חומסקי, שאינו מוסמך כמהנדס, תכנן והתקין את המחיצות באולם האירועים "הגן השקוף" בשפיים • בסוף אוגוסט 2019 אחת מהן מחצה את ביינה פיקדה מנתניה • "בשל הריתוך הכושל, המחיצה קרסה על גופו של בנייה"

ארבע שנים אחרי: היום (רביעי) הוגש כתב אישום באשמת גרימת מוות ברשלנות נגד יואב חומסקי, שתכנן והתקין את המחיצות באולם האירועים "הגן השקוף" בשפיים, לאחר שאחת מהן קרסה ומחצה למוות עובד באולם. משפט יפתח בקרוב.

כזכור, בסוף אוגוסט 2019 ניסה עובד האולם, ביינה פיקדה בן 41 מנתניה, להזיז את אחת ממחיצות ההפרדה באולם יחד עם שני עובדים נוספים. כאשר המחיצה נפלה, שני העובדים האחרים הצליחו להימלט אך פיקדה שלא הצליח נמחץ למוות. הוא הותיר אחריו אישה וילדה.

פעול נהרג באולם האירועים הגן בקיבוץ שפיים (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

מכתב האישום שהוגש בבית משפט השלום בנתניה, עולה כי הנהלת גן האירועים פנתה לחומסקי, בעל חברת "בסדנא" לעיצוב ובניית מוצרים ממתכת, כדי להתקין באולם חמש מחיצות הפרדה. למרות שחומסקי אינו מוסמך כמהנדס או הנדסאי הוא תכנן והתקין ביוני 2018 את המחיצות, כאשר כל אחת מהן שוקלת 248 ק"ג. כאשר התגלו בעיות במחיצה ב-2019, הוא חיבר באמצעות ריתוך את המסילות לתקרה. 

"הריתוך בוצע באופן שאינו תואם את המקובל על פי כללי המקצוע לריתוך, מבחינת אורך וממדים גאומטריים, ובוצע בנקודות בלבד ולא באופן רציף ומלא כפי הנדרש" כך נאמר בכתב האישום. "בשל הריתוך הנוסף הכושל נפרד המייסב העליון מפלטת הפלדה העליונה והמחיצה קרסה ארצה על גופו של בנייה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו