לאחר ש"טיפל" בשוטר סמוי: תושב ראשל"צ נעצר בחשד שהתחזה לרופא שיניים

לפי החשד, ויטלי רוכלנקו, העובד במרפאה פרטית בעיר, העניק טיפולי שיניים שונים מבלי שיש לו את ההשכלה, ההסמכה והרישיון לכך • במשטרה קוראים למטופלים שלו להגיש נגדו תלונה

טיפול שיניים (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

תושב ראשון לציון נעצר מוקדם יותר השבוע בחשד שהתחזה לרופא שיניים במרפאה פרטית בעיר, מבלי שהיה לו רישיון לעסוק במקצוע או השכלה והסמכה בתחום הרפואה. בנוסף, הוא חשוד גם שלא דיווח לרשויות המס בדבר הכנסותיו.

על פי החשד, ויטלי רוכלנקו, גבר בשנות ה-50 לחייו העובד במרפאת V-Dent בעיר, מבצע מזה שלוש שנים לפחות טיפולי שיניים כגון עקירות, טיפול בכתרים וניקוי שיניים – למרות שהוא יודע כי הדבר אסור לו. הוא נעצר לאחר שבמשטרה התקבל דיווח כי הוא מתחזה לרופא שיניים, למרות שאין לו את ההשכלה, ההסמכה והרישיון לכך, וגם שהוא אינו בעל תואר דוקטור – למרות שכך הוא מציג את עצמו, לפי החשד, במשך שנים.

חוקרי המשטרה גבו עדויות מקורבנות שנפגעו מהטיפול שרוכלנקו ביצע בהם. לצד ממצאים שונים שנאספו במסגרת החקירה, שוטר בסמוי הגיע למרפאה שבו רוכלנקו עובד כדי לקבל ממנו "טיפול", שבמהלכו הוא ביצע בפיו בדיקה רפואית ואף הציג בפניו "אבחון רפואי" והצעת מחיר לטיפול. בסיום ה"טיפול", נעצר רוכלנקו.

פעל ללא השכלה או הסכמה. ויטלי רוכלנקו // צילום: דוברות המשטרה


בהמשך, לאחר מעצרו של החשוד, במשטרה תפסו בחיפוש במרפאה מסמכים רבים המחזקים את החשדות נגדו, ובכלל זה צילומי שיניים ומנשכי פה שלפי החשד שייכים למטופלים, ואף תרופות שונות שהוחזקו במקום בניגוד לחוק. בכוונת המשטרה להעביר לפרקליטות את כל הממצאים שנאספו נגד רוכלנקו, החשוד בהתחזות לרופא שיניים, זיוף, קבלת דבר במרמה, טיפול רפואי או כירורגי כשלני.

במשטרה מעריכים כי ישנם קורבנות נוספים ששילמו מכספם עבור קבלת ה"טיפול" במרפאת החשוד, באופן שנגרמו להם נזקים רפואיים – ולכן קוראים לציבור שנפגע ממנו להגיש במשטרה תלונות נוספות עליו.

עצור באזיקים (אילוסטרציה), צילום: יהושע יוסף
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר