18 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 10,000 שקלים: נגזר דינה של שולחת הקליע למשפחת בנט

אילנה ספורטה חניה הורשעה בסחיטה באיומים של ראש הממשלה לשעבר • השופט עמית פרייז: "על בתי המשפט לקבוע תמרור אזהרה ברור לנגד עיני כל המבקשים לחצות את הגבול בין מחלוקת פוליטית ואידאולוגית לבין עבירות פליליות" • עורכי הדין ירון פורר ושי רודה: "בית המשפט לא התחשב מספיק בשיקולים לטובת הנאשמת - נלמד את גזר הדין ונשקול את המשך דרכנו״

אילנה ספורטה-חניה, שהואשמה בשליחת מכתבי האיום עם קליע למשפחת בנט. צילום: יונתן שאול

בית משפט השלום בכפר סבא, בראשות השופט עמית פרייז, גזר היום (רביעי) מאסר בפועל של 18 חודשים על אילנה ספורטה חניה, בעקבות הרשעתה בסחיטה באיומים של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.

כעולה מגזר הדין, בחודש אפריל 2022 שלחה ספורטה חניה שני מכתבים לבני משפחתו של בנט, בעת שהיה ראש הממשלה, אשר כללו כדורי רובה ואיומים לרצוח אותו ואת בני משפחתו אם לא יתפטר מתפקידו.

אילנה ספורטה, הנאשמת בשליחת קליעים לבנט, מגיעה לביהמ"ש // ירון דורון

בגזר הדין נאמר: "על בתי המשפט לקבוע תמרור אזהרה ברור, לנגד עיני כל המבקשים לחצות את הגבול בין מחלוקת פוליטית ואידאולוגית הראויות עד מאד להתברר לבין עבירות פליליות על רקע פוליטי ואידאולוגי כלפי אישי ציבור, אדרבא אישי ציבור בכירים כראש ממשלה, גם אם מדובר בעבירות פליליות אשר הינן לכשעצמן ברף חומרה לא גבוה".

על ספורטה חניה נגזרו גם עונשי מאסר על תנאי וקנס, והיא גם חויבה לשלם לבנט ומשפחתו פיצויים בסכום כולל של 10,000 שקלים.

עורכי הדין ירון פורר ושי רודה, המייצגים את ספורטה חניה, מסרו לאחר מתן גזר הדין: "לטעמנו בית המשפט לא התחשב מספיק בשיקולים לטובת הנאשמת כשגזר את דינה של מרשתנו. נלמד את גזר הדין ונשקול את המשך דרכנו״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר