ההורים צפו בסרטונים מפרשת ההתעללות בגן באילת: "הגננת סטרה לבני והטיחה אותו על הרצפה"

ההורים שילדיהם היו במעון הפרטי של אילנה קובר באילת, זומנו לתחנת המשטרה וצפו ברגעים הקשים שבהם ילדיהם עוברים מסכת ייסורים • אחת האמהות סיפרה: "צפיתי בזוועות והתפרקתי לגורמים" • אמא נוספת: "אילנה קשרה לילד שלי את הידיים והטיחה אותו על הכיסא"

הגן של אילנה קובר עם צו סגירה מינהלי. צילום: יהודה בן יתח

ההתעללות בגן באילת: ההורים שילדיהם היו במעון הפרטי של אילנה קובר באילת, זומנו לתחנת המשטרה וצפו בהקלטות הסרטונים שצולמו במעון ופרצו בבכי קורע לב כשראו את ההתעללות בילדיהם. היום היום תובא אילנה קובר להארכת מעצר נוספת בביהמ"ש השלום באילת, בפעם השישית.

לטענת ההורים שצפו בסרטונים, נראה בכולם כי הסייעות עדות למעשים ובחלק אף נראה שהן משתפות פעולה לכאורה עם מעשי האלימות בצורה אקטיבית.

אחת האמהות סיפרה: "צפיתי בזוועות והתפרקתי לגורמים. בצילומים נראה בני יושב בין רגליה של אילנה קובר והיא מבקשת מילד אחר לתת לבן שלי סתירות לחי.

הורי הילדים באחד מהדיונים בבית המשפט (ארכיון), צילום: שני מרקוס

"בסרטון אחר בני ישב על כיסא בשעת האוכל ואילנה הרימה אותו עם הכיסא ובטיחה אותו שלוש פעמים על הרצפה ואז על הכיסא ודחפה אותו לכיוון השולחן. בסרטון אחר, אילנה הרימה את הבן שלי מהחולצה והטיחה אותו ברצפה כמו בובה, לקחה כדור וזרקה לו חזק ישר לפנים".

יותר מ-400 מקרים של התעללות (אילוסטרציה), צילום: עמי שומן

האם מספרת כי בסרטון נוסף מתברר שיש בגן נדנדת עונש שבה מושיבים את הילדים והיא סותרת להם. צובטת אותם וחונקת אותם. בסרטון נוסף אילנה מכניסה לילד שלי בכוח בקבוק אוכל לפה, למרות שרואים שהוא מסרב ומסמן עם הראש 'לא'. היא הרימה אותו מהיד וטילטלה אותו חמש פעמים. רואים את אילנה לוקחת ילדה אחרת מהגן ומטיחה אותה על הבן שלי בכוח".

אם נוספת שבנה היה בפעוטון מספרת: "אני חנוקה מדמעות. ראינו מה עבר על הילדים הקטנים והמסכנים האלה. אילנה קשרה לבן שלי את הידיים בטרמפולינה ושמה עליו חיתול טטרא על הראש והלכה והילד מנסה לזוז ולא מצליח. ראיתי אותה מרימה אותו מהגרון כשהוא ישן ומטיחה אותו. הילד שם מגיל 5 חודשים עובר התעללות יום יומית. דוחפת לו ידיים לפה מושכת לו את השפה למטה".

"תופסת אותו ונותנת לו כאפה חזקה"

אם נוספת שבנה היה בגן סיפרה: "הבן שלי נרדם בערסל ופתאום אילנה הגיעה. תפסה אותו בפרצוף, ניערה אותו ונתנה לו כאפה חזקה בפנים כדי להעיר אותו. בסרטון אחר הילד נרדם על כיסא והיא נתנה לו כאפה שוב. היא עברה לידו הילד חייך והיא תלשה לו את השיער מהראש סתם ככה.

"היא תפסה אותו מהצוואר וזרקה אותו לכיוון הכיסא, ואז אחזה אותו וניערה אותו ללא הפסקה. היא ניגבה טוסיק של ילדה מהגן ואז לקחה את אותו המגבון וניגבה לבן שלי עם המגבון הזה את הפנים. עכשיו אני מבינה למה יש לו דלקות חוזרות בעיניים. ראיתי בסרטונים ילד נוסף קשור לנדנדה חוטף ממנה מכות בפנים תוך שהיא מסובבת את הנדנדה במהירות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר