האונס בגדרה: השר בן גביר הגיע - במקום פרצה סערה // שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

האונס בגדרה: "הוא קשר אותי ליד הבן הקטן שלי, הסתובב בכל הבית, חזר ואנס אותי"

הרוחות במועצה המקומית סוערות לאחר הלילה המחריד • השר בן גביר הגיע למקום והתעמת עם התושבים שצעקו לו "איפה הביטחון?" • ראש המועצה האשים את המשטרה שלא נשארה חייבת • "ניסיון של נבחר ציבור לקושש כותרות והון פוליטי על גבה של הקורבן"

תושבי הישוב גדרה סוערים בעקבות האונס המזעזע שאירע הלילה באחת השכונות. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לעיר והתושבים הפגינו וקראו "רוצים ביטחון". בשכונה בה התגוררה הנאנסת מספרים על תחושת חוסר ביטחון וכי מעדויותיה עולה כי התוקף שלה היה בעל מבטא ערבי.

האירוע המזעזע התרחש כאמור הלילה, בסביבות השעה שתיים. בקבוצת הווטסאפ של הבניין, התעוררו השכנים להודעה שכתבה הנאנסת: "אני גרה בקומה 2. היה לו דיבור של ערבי. מעבר לזה יודעת, הוא קשר אותי ואת העיניים. פרצו לי לבית, ניסיתי להתעמת איתו, הוא קשר אותי בכל הגוף ליד הבן הקטן שלי, אחרי שהסתובב בכל הבית חזר ואנס אותי". כך כתבה האישה שהותקפה, אשר מתגוררת לבדה בדירה עם שלושה ילדים קטנים.

תיעוד הווטסאפ של האישה הנאנסת בגדרה, צילום: ללא

האישה התקשרה למשטרה מייד כשהתוקף שלה עזב. כוחות רבים הגיעו, אספו ממצאים מהמקום ופתחו במצוד אחר התוקף. הערכה היא כי מדובר בשוהה בלתי חוקי. מהחקירה עולה כי התוקף פרץ לביתה דרך המרפסת, קשר אותה וכיסה את עיניה בעוד היא מתחננת שלא יפגע בה. הוא הסתובב בביתה, אסף חפצים ולבסוף חזר ואנס אותה, כאשר בנה הקטן בחדר איתה. חלק מהשכנים סיפרו כי שמעו רעשים לפנות בוקר, ורק כאשר קראו את ההודעה שלה בקבוצת הווטסאפ, הבינו מה קרה.

בעיצומה של חקירת המשטרה, החל קרב האשמות בין ראש מועצת גדרה למשטרה. יואל גמליאל, ראש המועצה, הוציא הודעה ובה ציין כי "התעוררנו לבוקר מזעזע שמטלטל את כל קהילת גדרה ואת כל מדינת ישראל. אנו עדים למחיר אוזלת היד של משטרת ישראל אשר מפקירה פעם אחר פעם את ראשי הערים, את תושבי מדינת ישראל ואזרחי ישראל. אנו עומדים בחזית המלחמה בפשיעה ואין לנו שום מענה מהגוף האמון לאכיפת הסדר וחוק".

עוד הוסיף גמליאל ואמר כי "לא יכול להיות מצב שתושבי מדינת ישראל, אזרחים תמימים, יופקרו להילחם בגופם ובנפשם בפורצים, בגנבי רכב, בשוהים בלתי חוקיים ובעבריינים אלימים. לצערי תושבת גדרה שילמה מחיר כבד בגופה ובנפשה ואיתה קהילת גדרה כולה. אנו יוצאים למאבק ולא נעצור עד שמשטרת ישראל תשנה את פעולותיה בערים בכל רחבי המדינה".

שוטרים בגדרה (ארכיון), צילום: לירון מולדובן

בגדרה טענו כי חוסר בתקנים של שוטרים יצר תחושת חוסר ביטחון וכן גורם לעלייה באירועים הפליליים בעיר. במשטרת מחוז מרכז השיבו לטענות ואמרו: "בהתייחס לדברי הבל וחסרי האחריות של ראש המועצה, אנו מביעים שאט נפש מהניסיון של נבחר ציבור לקושש כותרות והון פוליטי על גבה של קורבן עבירה".

"נהפוך כל אבן"

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, שוחח עם מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, והשניים הסכימו כי יש להפנות כוח אדם חקירתי משמעותי וכן את כלל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות המשטרה כדי להביא בהקדם למעצרו של החשוד באונס בגדרה. ביטון קיים הערכת מצב והטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז.

"משטרת ישראל תהפוך כל אבן ולא תחסוך באמצעים וכוח אדם כדי להביא למעצר החשוד ומיצוי החקירה כמה שיותר מהר", אמר שבתאי. "אני מעודכן בפרטים ובעבודת החוקרים שכבר הוכיחו בעבר לא אחת את מקצועיותם בחקירות מורכבות ומתחייב כי משטרת ישראל תביא את החשוד לדין".

המפכ"ל שבתאי, צילום: אורן בן חקון

בינתיים, כאמור, תושבים רבים הגיעו להפגין בסמוך לזירת האירוע וקראו לצאת לרחובות כדי להגביר את תחושת הביטחון. גם בקבוצות הווטסאפ והפייסבוק של המועצה שבים וקוראים אנשים רבים לצאת לרחובות. "בואו נחזיר את הביטחון. הילדים שלנו מפחדים לצאת לרחוב, נשים מפחדות להסתובב לבד בלילה", כתב אחד התושבים. בהפגנה, בזמן הגעתו של השר בן גביר, נשאו התושבים שלטים נגד המשטרה שהפקירה אותם ואת הביטחון האישי והתעמתו עם השר.

"זה אירוע נורא ואיום", אמר בן גביר לתושבים. "אני מקווה שתוך זמן קצר ימצאו את אותו בן עוולה, אבל אני גם באתי לכאן כדי לדבר באופן כללי על תחושת הביטחון. אנשים מרגישים, לא רק כאן, לא בטוחים - והם צודקים. צריך לעשות שינוי רציני, על זה אני עובד ונלחם".

 
האונס בגדרה: השר בן גביר הגיע - במקום פרצה סערה, צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

כזכור, על פי החשד, האישה בשנות השלושים לחייה הותקפה מינית בביתה שבגדרה על ידי אלמוני שהתפרץ למקום. בתוך כך, חוקרי התחנה והזיהוי הפלילי אספו ממצאים בזירה, לצד ליווי האישה אל המרכז הרפואי ותשאול מקצועי, במטרה לקדם את החקירה ואת זיהוי החשוד.

מהחקירה עולה שהאנס פרץ בלילה מאחד החלונות בבית. באותה עת שהו בבית הקורבן ושלושה ילדים קטנים שישנו. האנס קשר את ידיה וכיסה את עיניה ואנס אותה באכזריות. לאחר המעשה נמלט מהמקום והיא התקשרה למשטרה אשר החלה במצוד.

ליאור מדהלה, מנכ"ל מועצת גדרה: "המועצה אישרה כבר לפני למעלה מחמש שנים הקצאת קרקע להקמת תחנת משטרה בתחומי המועצה. התחנה אמורה הייתה לקום כחלק ממתחם כוחות הביטחון בגדרה לצד תחנת מד"א ותחנת לוחמי האש שאכן הוקמו במקום. לצערנו בחרו במשטרה לא לאשר את בניית התחנה ולמשוך את התקציב שיועד לכך וזאת למרות שמבחינה חוקית כל האישורים הנדרשים כבר ניתנו".

השתתף בהכנת הידיעה: איציק סבן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו