אין הרתעה: אסיר הבריח סמים והכה סוהרים- וקיבל תוספת מגוחכת לעונש

בעקבות מעשיו, מאסרו של העבריין הוארך ב-14 חודשי מאסר • עונש חמור? תלוי - עורכת הדין שהבריחה לו את החומרים קיבלה רק ארבעה חודשים פחות ממנו • השופט: "הוא פגע גם באסירים וגם בעורכי דין"

שירותי משפט כיום יקרים. בינה מלאכותית אמורה לשנות את זה לטובה., צילום: Gettyimages (אילוסטרציה)

אסיר בכלא, שהשתולל באלימות לאחר שנתפס עם סמים, חטף על כך תוספת של 14 חודשים למאסרו וקנס בסך 2,000 שקלים.

אז מה הסיפור כאן, תשאלו? ובכן, בית המשפט חשב שהעונש חמור דיו גם אם משווים לעורכת דינו, שהעבירה לו את הסמים ונענשה על כך בעשרה חודשי מאסר בפועל ובקנס של 5,000 שקלים. והחשבון פשוט: הכאת שלושה סוהרים = ארבעה חודשי מאסר בלבד.

מדובר בעו"ד שיר סנדלר, שהבריחה לאמיר עיסא מכלא רימונים 38.17 גרם חשיש ו־3.48 גרם קנאביס, בעת שנפגשו בחדר המיועד למפגשי עו"ד־אסיר, ואף קיבלה על כך תשלום ממנו.

עו"ד הבריחה לאסיר מכלא רימונים עשרות גרמים של חשיש כשנפגשו בחדר המיועד, כלא רימונים (להמחשה), צילום: משה שי

לפי כתב האישום שהוגש נגדו, הסתיר עיסא את הסמים בתחתוניו, אך משהם התגלו בחיפוש שנערך על גופו, הוא תקף פיזית את הסוהרים, ואלו נחבלו פיזית במהלך מעצרו.

"שותף מלא בעבירות"

שופט בימ"ש השלום בנתניה, גיא אבנון, סבר שעונשו של עיסא צריך להיות חמור יותר מזה שנקבע בעניינה של באת כוחו. "עו"ד סנדלר ניצלה אמנם את מעמדה כעורכת דין", כתב בהחלטתו, "אך הנאשם ניצל את הזכות הניתנת לאסירים להיפגש ביחידות עם באי כוחם לצורך קבלת שירות מקצועי - ובמעשיו הוא פגע הן באוכלוסיית האסירים הזכאים לקבל ייצוג הולם, והן בציבור עורכי הדין המגיעים לבתי הסוהר כדי לבצע את עבודתם".

השופט אבנון הוסיף כי "הגם שעו"ד סנדלר היא שעברה את דלתות הכניסה לבית הסוהר וחפץ אסור וסמים בכליה - הנאשם במעשיו היה מי שאפשר את השלמת ביצוע העבירה כשקיבל אותם לידיו, ובכך הפך את עצמו לשותף מלא בביצוע העבירות שבהן הודה והורשע.

"הנאשם עשה כל שלאל ידו כדי לחמוק מתפיסת הסמים והיה נכון לפגוע בסובבים אותו, תוך השתוללות והפעלת אלימות בלתי מרוסנת עד כי שלושה סוהרים נחבלו במהלך מעצרו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר