שיר הלל למחבלים ודגלי אש"ף בלב חיפה: צפו בהפגנת התמיכה במבצע הלינץ' בעכו

מקומם: עשרות ערבים ישראלים ופעילי שמאל קראו לשחרר שלושה מחבלים מהמהומות בשומר החומות • שלושה מפגינים, אחד מהם תושב ברקן, נעצרו לאחר שהניפו דגל אש"ף

הפגנת תמיכה בחיפה במחבלים משומר החומות // קרדיט: רשאד עומרי

כ-50 ערבים ישראלים ופעילי שמאל הפגינו היום (שבת) בכיכר אונסקו בחיפה בעד שחרור מחבלים ועצורים מההתפרעויות בשומר החומות במאי 2021, וביניהם שלושה שהורשעו וקיבלו עונש של בין 8 ל-15 שנות מאסר. במהלך ההפגנה המשטרה עצרה שלושה חשודים שהניפו דגלי אש"ף.

המפגינים תמכו באדהם בשיר, שקיבל עונש מאסר של 10 שנים לאחר שביצע את הלינץ' בעכו נגד מור ג'אנאשוילי; במוחמד אגבאריה שקיבל עונש מאסר של 15 שנים לאחר שירה בשוטר, וכן גם באדם סקאפי שקיבל עונש מאסר של 8 שנים לאחר שהתפרע במהומות בחיפה.

ההפגנה במושבה הגרמנית. שלושה נעצרו, צילום: רשאד עומרי
בלב חיפה - תמיכה בשלושה מחבלים, צילום: רשאד עומרי
תיעוד הנפת דגל אש"ף בהפגנה בחיפה, צילום: דוברות המשטרה

ההפגנה, שאובטחה על ידי עשרות שוטרים, אורגנה על ידי תנועת חיראק, לצד אירוע "חג החגים" במושבה הגרמנית. לאחר ששלושה מפגינים הניפו דגלי אש"ף, ניגש מפקד תחנת חיפה למארגני ההפגנה ודרש מהם להוריד את הדגלים בטענה "שהם מפרים את הסדר הציבורי ופוגעים בשלום הציבור", במקביל לחגיגות באזור. שלושת המפגינים, שני תושבי חיפה בני 67, 20 ותושב ברקן בן 31, סירבו להוריד את הדגלים, וכתוצאה מכך הם נעצרו לחקירה. בהמשך תשקול המשטרה האם לבקש להאריך את מעצרם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר