עם אקדח מוצמד לרכה: תיעוד מחטיפת הנער בן ה-16 // צילום: דוברות המשטרה

בן 16 מעפולה נחטף לג'לג'וליה - וחולץ במבצע משטרתי

הקטין הוחזק במתחם סגור בעקבות סכסוך בין משפחות עבריינים • החוטפים דרשו כופר עבור שחרורו • בלשים וכוח ימ"מ חדרו ליישוב הערבי ועצרו שמונה חשודים

קטין בן 16 תושב עפולה, שנחטף אתמול לפנות בוקר (חמישי) באזור גוש דן במסגרת סכסוך בין שתי קבוצות עבריינים, הוחזק במבנה בתוך מתחם בג'לג'וליה, על ידי מספר חשודים שדרשו כופר של מאות אלפי שקלים תמורת שחרורו.

לאחר חקירה, הופנו אתמול בשעות הערב למתחם בג'לג'וליה עשרות מבלשי הימ"ר וכוחות מיוחדים של מג"ב וימ"מ, וסמוך לשעה 02:30 פרצו לתוך המתחם, איתרו את החטוף ועצרו 8 חשודים במעורבות בחטיפה.

החשד לחטיפה התעורר אתמול סמוך לשעה 13:00, כאשר במשטרת ישראל התקבל מידע לפיו קטין בן 16 שהיה מעורב בסכסוך עברייני בין שתי קבוצות חשודים, מוחזק חטוף על ידי אלמונים הדורשים כופר תמורת שחרורו. במסגרת הסכסוך, התרחשה קטטה מלווה בירי ללא נפגעים ביום חמישי לפנות בוקר בחולון, במסגרתה נעצרו על ידי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב יפתח חמישה מעורבים.

ג'לג'וליה, צילום: ללא קרדיט

אתמול בשעות הצהריים, נודע למשטרת ישראל על סרטון ובו תיעוד של החטוף מוחזק על ידי שוביו, ובו איום לפגוע בו במידה ולא ישולם כופר תמורת שחרורו. עם קבלת הסרטון בוצע הערכת מצב מיוחדת והכריז על אירוע חטיפה, תוך שהוא מנחה את הימ"ר לפעול לאיתורו של החטוף.

תצפיות ארוכות, ופריצה לילית

השוטרים פתחו במבצע מודיעיני וטכנולוגי מקיף שהוביל את פיקוד הימ"ר למסקנה שלפיה החטוף מוחזק בג'לג'וליה, והמיקוד המודיעיני הופנה לאזור, עם סיוע מבצעי של מחוז מרכז והעמדת כוחות מיוחדים של מג"ב וימ"מ לצורך הכנה לפריצה.

הם הצליחו להתמקד במתחם ספציפי בתוך ג'לג'וליה, והחלו לבצע תצפיות ארוכות טווח אל המקום. עם קבלת אינדיקציה נקודתית שהעלה חשד לפיו החטוף מוחזק במקום בוודאות גבוהה, הופנו הכוחות המיוחדים של מג"ב וימ"מ יחד עם עשרות בלשי הימ"ר אל המתחם ובפריצה אל המתחם הצליחו לאתר בתוך מבנה את החטוף ושמונה חשודים שהיו במקום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו