"חי במסתור - ידע שמחפשים אותו": פרטים חדשים על מעצרו של המבוקש מספר 1 בדרום אפריקה

שעות ספורות לאחר שנעצר יניב בן סימון - בכיר במשטרה שופך אור על הפשיטה הדרמטית בפרבר בעיר יוהנסבורג • "איתרנו את הכתובת הנוכחית שלו ביחד עם המשטרה המקומית וזו הייתה פעילות לא פשוטה", סיפר • עוד ציין כי "ישנם עבריינים נוספים שנמלטו"

תיעוד מהפשיטה ביוהנסבורג

"העבריין יוסגר לישראל ויעמוד לדין בפרשה 512": כך הדגיש הבוקר (חמישי) ניצב משנה שמואל שרביט, ראש מת״מ במשטרה בחטיבת המודיעין, לאחר מעצרו של העבריין הישראלי יניב בן סימון, שמוגדר כ"מבוקש הישראלי מספר אחת בדרום אפריקה".

"היום ב-4 לפנות בוקר הייתה כניסה לא פשוטה למתחם", תיאר שרביט את המעצר הדרמטי. "כוחות מיוחדים של המשטרה המקומית נכנסו. יניב ושבעה עבריינים ישראלים נוספים נעצרו". 

יניב בן סימון, צילום: אריק סולטן

עוד ציין כי "החיפוש נמצא בעיצומו. אנחנו רוצים שיניב בן סימון יוסגר לישראל ויעמוד לדין בפרשה 512. יניב אומנם חי בדרום אפריקה, אבל עשה דברים שקשורים גם לישראל. נגד יניב עומד צו מעצר בינלאומי. כרגע כולם עצורים גם על החזקת אמל"ח וחומרי נפץ ובהמשך נדע מה עוד".

הפשיטה בדרום אפריקה שבה נעצר בכיר בארגון הפשע הישראלי, צילום: מתוך טוויטר

לדבריו, העבריין חי במסתור בידיעה שמחפשים אחריו. "הבן אדם התנהל כמבוקש כבר בשנים אחרונות". עוד הדגיש כי "ישנם עבריינים נוספים שנמלטו. אנחנו באים בסוף בחשבון עם כולם. איתרנו את הכתובת הנוכחית שלו ביחד עם המשטרה המקומית וזו הייתה פעילות לא פשוטה".

האופנועים הגנובים, צילום: משטרת ישראל

במקביל, בן סימון צפוי ללכת להארכת מעצר. "הדרום אפריקנים אמרו לנו שמבחינתם מה שנמצא במתחם הוא דבר גדול. זה הישג פנטסטי של חטיבת המודיעין שנעשתה לאורך זמן. כרגע צו ההסגרה מאושר על ידי משרד המשפטים הדרום אפריקאי. אני מניח שהוא עכשיו יילחם נגדו".

בתוך כך, צחי בן חמו, סגן ניצב ראש מפלג פשיעה מאורגנת ביאחב"ל בלהב 433, התייחס לקשר של בן סימון לפרשה 512. "יניב בן סימון רשום בכתב אישום של 512. הוא יודע במה הוא מואשם. ולכן הוא התנהג כמבוקש. העבירות נגדו נוגעות לשנים שבין 2003 עד 2006. בקשת הסגרה נוגעת אך ורק לעבירות שהוא חשוד ב-512. מיוחסים לו עבירות שלניהול ארגון פשיעה, ניסיון רצח בגני התערוכה וסחר של כמויות גדולות של סמים. בעולם מתייחסים בחומרה לניהול ארגוני פשיעה. זה הישג מדהים לחטיבת המודיעין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר