"המבוקש מספר אחת": יניב בן סימון, בכיר בארגונו של אברג'יל, נעצר ביוהנסבורג

העבריין הישראלי נעצר בפשיטה בפרבר בעיר יוהנסבורג • הבכיר בארגון הפשע נמצא תחת צו אדום של האינטרפול מאז 2015 • "נעצר בחשד לניסיונות רצח", כך נכתב בהודעת המשטרה הדרום אפריקנית • בן סימון נחשד בפרשיית 512, שנחקרה ונידונה בבית המשפט במשך שנים

הפשיטה בדרום אפריקה שבה נעצר בכיר בארגון הפשע הישראלי, צילום: מתוך טוויטר

משטרת דרום אפריקה עצרה היום (חמישי) את העבריין הישראלי יניב בן סימון, שמוגדר כ"מבוקש הישראלי מספר אחת בדרום אפריקה". בן סימון בכיר בארגונו של אברג'יל.

משטרת ישראל מסרה כי "כוחות מיוחדים פשטו על ביתו של עבריין בכיר המתגורר בדרום אפריקה וביצעו מעצר שלו עם חשודים נוספים. החשוד נמצא בבריחה משנת 2015 בעקבות מעורבות בפרשייה 512, ונעצר לאחר מאמצים רבים, מודיעיניים, מבצעים ושיתוף פעולה בין הרשויות בארץ ובחו"ל".

"הנמלט המבוקש נעצר יחד עם שבעה אחרים בבית בבריינסטון. מנהיג הכנופייה הישראלי היה תחת צו אדום של האינטרפול (המשטרה הבינלאומית) משנת 2015. הוא מבוקש בישראל בקשירת קשר לביצוע רצח וניסיון רצח", כך על פי הודעת המשטרה בדרום אפריקה.

יניב בן סימון, צילום: אריק סולטן
האופנועים הגנובים, צילום: משטרת ישראל

במשטרת דרום אפריקה הוסיפו: "בפשיטה בבריינסטון שליד יוהנסבורג אותרו החשוד ושבעה נוספים, ולצידם 12 כלי נשק - חמישה רובים ושבעה אקדחים - וכן 40 אלף דולר אמריקני". בנוסף אותרו במקום שלושה אופנועים גנובים.

הנשק שנתפס בפשיטה, צילום: משטרת ישראל

חלק מאחת הפרשיות החמורות בישראל

יניב בן סימון שנולד בבת ים הפך עם השנים לאחד האנשים החזקים בארגון הפשע של יצחק אברג'יל והפך גם ליד ימינו. הוא זה שעל פי החשד עמד מאחורי ניסיונות הרצח של זאב רוזנשטיין ביוני 2003 בכיכר פלומר וביהודה הלוי שמשניהם רוזנשטיין יצא בחיים.

לאחר נסיונות החיסול של רוזנשטיין שכשלו, בן סימון נמלט מישראל לדרום אפריקה לפני כ-20 שנה ומאז הוא היה שם עם עבריינים נוספים, בקומונת העבריינים הישראלים שנמצאים שם מאחר ולישראל אין הסכם הסגרה עם דרום אפריקה. בפרשת 512 השם של בן סימון עלה לא פעם כאשר יצחק אברג'יל אמר עליו בהקשר לנסיון החיסול של רוזנשטיין כי הוא אישור שלו ולא של אף אחד והוא לא מקשיב לאף אחד וכן ציין כי: "אני לא מנסה להתרחק בדבריי מיניב. אני אוהב אותו. אני חבר שלו".

בן סימון גם נחשד ברצח דוד ביטון (דיידונה), לאחר שעד מדינה טען כי הוא ביצע את הרצח לאחר שהגיע עם כובע וירה ירייה אחת בגבו של ביטון, אולם עד מדינה אחר טען כי שלומי משתאווה לוי, עבריין שנרצח הוא שרצח את דיידונה.

בסיכומים במשפט 512, עו"ד שמשון וייס, הסנגור של אברג'יל הפנה את האשם לכיוונו של בן סימון, שהוזכר בחומר הראיות כמי שהוביל את כל החיסולים של רוזנשטיין לרבות החיסול בפועל של פליקס אבוטבול בפראג בחודש יוני 2002. עו"ד וייס טען שעד המדינה בפרשה בומבי, היה עושה דברו של יניב בן סימון ולא של יצחק אברג'ל. "הוא אומר את זה בעדויותיו גם לגבי האישום על נסיון החיסול בגני התערוכה, ועל הפיגוע הפלילי ביהודה הלוי. הוא מדבר בצורה גלויה על סכסוך בין יניב בן סימון לבין זאב רוזנשטיין", אמר עו"ד וייס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר