רב צפה בסרטוני עירום של עדן בן זקן ונטע אלחמיסטר ונשלח ל-15 חודשי מאסר

הרב ארנן מייסלס, מהיישוב עלי, פרץ למחשבים וצפה באמצעות מצלמות אבטחה בנשים ברגעים אינטימיים • כתב האישום כולל עשרה אישומים שונים ביחס לזירות שונות

נטע אלחמיסטר, צילום: חדר למחשב וצפה בסרטוני ערום שלה

15 חודשי מאסר נגזרו על הרב ארנן מייסלס מהיישוב עלי, לאחר שפרץ למחשבים וצפה בסרטוני עירום של עדן בן זקן ונטע אלחמיסטר - כך גזר היום (רביעי) שופט בית משפט השלום בתל אביב איתן קורנהאוזר.

בין היתר, מייסלס יפצה ב-55 אלף שקלים את כלל המתלוננים. כאמור, מייסלס הורשע, על יסוד הודאתו בכתב אישום מתוקן האוחז עשרה אישומים, בעבירות של חדירה למחשב כדי לעבור עבירה אחרת, פגיעה בפרטיות, וכן מעשה מגונה.

בהתאם לעובדות כתב האישום המתוקן, נהג הנאשם לתור באמצעות אתרים שהגישה אליהם במרשתת חופשית, אחר מכשירי DVR המקליטים צילומי מצלמות אבטחה המחוברות אליהם. באופן זה חדר הנאשם למכשירים אלה מרחוק, צפה בתכני המצלמות ואף שמר חלק מהתיעוד המצולם ממצלמות המותקנות בבתים פרטיים ובבתי עסק שונים, בהם חנות בגדי ים ומכון להסרת שיער.

נוסף על כך, הנאשם התקין מצלמה נסתרת באחד מחדרי החברה למטרת בילוש והתחקות אחר מתלוננת כשהיא במצב אינטימי. הנאשם ביצע פעולות אלה ללא הסכמת בעלי מכשירי ה-DVR וללא ידיעת המצולמים, והכל במטרה לאתר תכנים אינטימיים בעלי אופי מיני, לצפות בהם, לתעדם ולעורכם.

עדן בן זקן, צילום: טל עבאדי

מאות חדירות למצלמות אבטחה

כתב האישום פרט עשרה אישומים ביחס לזירות התרחשות שונות, במהלכם חדר הנאשם למכשירי DVR השולטים על מצלמות אבטחה באופן המצטבר לכלל מאות הזדמנויות במהלך שנת 2017. עד לחודש מרץ 2018, צפה בתכנים אינטימיים, תיעד ושמר תכנים במחשבו האישי או על גבי הֶחסן נייד.

באחד המקרים המדוברים, בשנת 2017, במשך כחודשיים בעשרות הזדמנויות שונות, חדר הנאשם לחומרי מחשב שנמצאו במכשיר DVR של בית עסק למכירת בגדי ים, השולט על מספר מצלמות אבטחה אשר אחת מהן ממוקמת בחדר התופרות המשמש גם לצורך מדידת בגדי ים. הנאשם עשה זאת לשם איתור תכנים אינטימיים בהם נצפו נשים שונות עירומות בעת מדידת בגדי ים או החלפת בגדים. אישום זה מפרט שלושה מקרים בהם צפה הנאשם בדרך זו בשלוש נשים כשהן עירומות לשם מדידת בגדי ים, כאשר באחד המקרים, תיעד חלקים מהנצפה במצלמת האבטחה ושמר זאת במחשבו הפרטי. זהותן של הנשים הנוספות, בהן צפה הנאשם בדרך זו, אינה ידועה למאשימה.

חדר מרחוק למצלמות אבטחה, צילום: Getty Images/iStockphoto

השופט קורנהאוזר ציין בגזר הדין כי "המקרה הנדון מאפיין תופעה נרחבת המתפשטת עם התקדמות הטכנולוגיה, של שימוש עברייני במרשתת באופן הפוגע קשות בערכי יסוד של הגנת הפרטיות וצנעת הפרט". 

קורנהאוזר הוסיף: "שיקולי הגמול מחייבים אף פיצוי לנפגעי העבירות, בשים לב לכך שאין בפסיקת הפיצויים במסגרת ההליך הפלילי משום מיצוי זכויותיהם ואין בפיצוי כדי לתת ביטוי למלוא הנזק שנגרם להם".

הרב ארנן מייסלס. נשלח ל-15 חודשי מאסר בפועל, צילום: גדעון מרקוביץ'

עורכי הדין עדי קידר ואלינור הרצקה המייצגים את מייסלס, מסרו: "בתיק זה התקבלתה טענתנו המקדמית העקרונית לפיה העבירות אותם ביצע הנאשם לא מגבשות עבירה של מעשה מגונה. בהמשך קיבל בהמ"ש גם את טענת ההגנה לפיה יש להקל עם הנאשם לאור ההליך השיקומי המשמעותי שעבר, חרף זאת צר לנו שבהמ"ש בחר להשית עונש מאסר מאחורי סורג ובריח הגם שהוא נמוך וחורג ממתחם הענישה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר