עמית סוסנה מדברת לראשונה: "כשאתה בשבי חמאס, אתה כל הזמן על הקצה - דברים יכולים להדרדר מהר מאוד"

עמית סוסנה, ששוחררה מהשבי אחרי 55 ימים, סיפרה לרויטרס על הזוועות שעברה: "חטפתי מכות קשות, כל הגוף שלי היה חבול" • "הוחזקנו בתנאים תת-אנושיים - להיות שם הרגיש כמו להיקבר בחיים" • סוסנה הביעה חשש לשלום החטופים שנותרו בשבי: "גם הנשמות הקשוחות ביותר לא יכולות להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן"

עמית סוסנה בכפר עזה, היום. צילום: אי.פי

עמית סוסנה, שנחטפה ב-7 באוקטובר מכפר עזה ושהתה בשבי חמאס במשך 55 יום, סיפרה היום (שני) לסוכנות הידיעות רויטרס על הקשיים בשבי, היחס הנוראי מצד המחבלים והחשש שהשבויים שנותרו ברצועה לא יוכלו לשרוד שם עוד הרבה זמן.

עמית סוסנה: "כשאתה בשבי חמאס, אתה כל הזמן על הקצה - דברים יכולים להידרדר דרסטית בכל שנייה" // רויטרס

"הם לקחו אותי מהקיבוץ לרצועה," שיחזרה סוסנה את אותה שבת איומה. "החטיפה שלי הייתה מאוד אלימה. המשכתי להיאבק עד שבסופו של דבר המחבלים קשרו לי את הידיים והרגליים וגררו אותי על הקרקע. לקח להם יותר משעה להביא אותי לתוך הרצועה. הגוף שלי כאב והפנים שלי היו חבולות ונפוחות.

דואגת לחטופים שנשארו בשבי

סוסנה סיפרה שבמהלך השבי, היא הועברה ממקום אחד למקום אחר תחת שמירה כבדה של חמושים מחמאס. היא קיבלה מעט מאוד אוכל, השגיחו עליה גם בשירותים והיא הייתה קורבן לאלימות.

עמית סוסנה בכפר עזה, היום, צילום: .

"הייתי לבד במשך כמה חודשים עם מחבלי חמאס. היה מעט מאוד אוכל, אם בכלל. החזיקו אותי בחושך ונאלצתי להתחנן ללכת לשירותים. כשכבר הרשו לי, אסור היה לי לסגור את הדלת".

"הם הזיזו אותי ממקום למקום, כל פעם היו שם מחבלים שונים, כולם חמושים. הוחזקתי במנהרות חמאס 40 מטר מתחת לאדמה. בקושי היה שם אוויר ומעט מאוד אוכל. היה שם חשוך, רטוב. הרגשתי כאילו נקברתי בחיים. הוחזקנו בתנאים נוראיים. אף אדם לא צריך לחיות בתנאים תת אנושיים כאלה". 

עמית סוסנה בכפר עזה, היום,

עוד סיפרה סוסנה: "הרגשתי שכל רגע שם יכול להיות האחרון שלי. כל שנייה הרגישה כמו נצח. אני מקווה שהחטופים שעדיין שם מצליחים לשמור על האמונה ולהישאר חזקים, אבל גם הנשמות הקשוחות ביותר לא יכולות להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן".

"אסור לדבר, אסור לבכות"

"כשאתה בשבי, הכול מרגיש שברירי. אתה כל הזמן על הקצה. דברים יכולים להידרדר דרסטית בכל שנייה. אוסרים עליך לדבר, אוסרים עליך לבכות, אפילו אוסרים עליך לנחם חטופים אחרים כשהמצב קשה", היא אמרה.

עמית סוסנה מועברת מידי חמאס לצלב האדום, צילום: רשתות ערביות

סוסנה, עורכת דין במקצועה, התחבאה ב-7 באוקטובר בארון בממ"ד בזמן שהמחבלים פשטו על כפר עזה. היא הספיקה לכתוב למשפחתה: "נשמע שהם פה בחוץ, זה הדבר הכי מפחיד בעולם, נגמרת לי הסוללה".

דירתה של סוסנה נשרפה כליל, והממ"ד הפך לכוך מפויח. בעת חטיפתה, סוסנה תועדה נאבקת בשבעה חוטפים ואף מפילה על הקרקע אחד מהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר