היה אמור לייצג את החברה מול ראש סוכנות ביון גרמנית: אהוד אולמרט עבד עבור חברת הסייבר ההתקפי אינטלקסה

עבודתו של אולמרט עם החברה נחשפת במסגרת הפרויקט התחקירי הבינלאומי "תיקי פרדטור" • החברה הוכנסה לאחרונה לרשימה השחורה של הממשל האמריקאי לאחר שנעשה שימוש ברוגלות שלה נגד פעילי זכויות אדם, עיתונאים ופוליטיקאים • על פי אולמרט, הוא אכן ייעץ לחברה, אך ציין כי הקשר הסתיים לפני מספר חודשים

אהוד אולמרט. צילום: דודי ועקנין

לפי דיווח באתר "שומרים" - אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, עבד עבור חברת הסייבר ההתקפי אינטלקסה שהממשל האמריקאי הכניס ל-'רשימה השחורה' שלו.

ממסמכים שנחשפים במסגרת "תיקי פרדטור" עולה כי החברה תכננה ש"ראש ממשלה ישראלי לשעבר" יגיע כנציג שלה לפגישה עם ראש סוכנות ביון גרמנית. אולמרט אישר כי ייעץ לחברה, אך ציין כי הקשר הסתיים לפני מספר חודשים. 

מבקר המדינה בשבוע הסייבר הבינלאומי


אינטלקסה נוסדה על ידי שני קצינים בכירים בדימוס במערך הטכנולוגי של חיל המודיעין. החברה רשומה בחו"ל ולכן אינה זקוקה לאישורים ממשרד הביטחון לעיסקאותיה. בשנים האחרונות עלתה לכותרות לאחר שנחשף השימוש שנעשה ברוגלות שלה, בין היתר גם נגד פעילי זכויות אדם, עיתונאים, פוליטיקאים ומשטרים דכאניים.

אחד מהמוצרים המוכרים ביותר של אינטלקסה הוא "פרדטור", רוגלה עוצמתית שביכולתה להשתלט מרחוק על מכשיר סלולרי ולהפוך אותו למכשיר מעקב אחר בעליו, להיחשף לתוכן הקיים במכשיר ולשלוט במצלמה ובמיקרופון.

מסמכים חשפו התכתבות מתחילת 2022 בין ברנד שמידבאואר, מתאם המודיעין הגרמני לשעבר ל-"משרד הפדרלי לביטחון מידע" (BSI), הרשות האחראית על הגנת הסייבר בגרמניה. שמידבאואר מנסה לקבוע לבכירי אינטלקסה פגישה עם ארני שונבוהם, ראש ה-BSI, במטרה להציג לו מוצר הגנת סייבר של אינטלקסה ולבחון אפשרות רכישה שלו בידי גרמניה.

"פרדטור", רוגלה עוצמתית שביכולתה להשתלט מרחוק על מכשיר סלולרי. (אילוסטרציה), צילום: Getty Images/iStockphoto


מההתכתבות עולה כי המשרד מהסס אם לקיים את הפגישה ומציע פגישה בדרג נמוך יותר. שמידבאואר לא מוותר וב-27 בינואר כותב: "אני לא מבין איך זה יעבוד, ומי מטעמכם יהיה בפגישה. תכננו לצרף מומחה בעל שם ברמה עולמית, ראש ממשלה ישראלי לשעבר, ואת סגן הנשיא (של אינטלקסה) שאחראי על האסטרטגיה באירופה. אנא חזרו אליי ועדכנו כיצד ניתן לקדם את הפגישה".

אולמרט לא מכחיש כי עבד בעבר עבור אינטלקסה. כשנשאל על הפגישה בגרמניה השיב בקצרה: "לא הייתי שם", וסירב להרחיב. הוא אינו הבכיר הישראלי הראשון שבחר לעבוד עבור אינטלקסה. ביולי האחרון פורסם ביוון ובמקדוניה תחקיר ובו נטען כי ניר בן משה, לשעבר האחראי על הביטחון במערכת הביטחון (המלמ"ב), עבד עבור החברה.

מעורבותו נחשפה באמצעות טיוטת הסכם בין הביון היווני לאחת מסוכנויות המודיעין של מקדוניה, שעסק במסגרת החוקית של מעקב אחרי אזרחים באמצעות רוגלות. מתברר כי אינטלקסה שפעלה מיוון נחשפה להסכם, ובן משה אף סימן עליו תיקונים מטעמה. בן משה לא הגיב בזמנו לפרסום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר